Πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη, 30 Οκτωβρίου, η υπογραφή της σύμβασης για την υπο-παραχώρηση του δικαιώματος κατασκευής, λειτουργίας, διαχείρισης, συντήρησης και εκμετάλλευσης της Μαρίνας Μεγάλων Σκαφών (τύπου mega yacht) στην Κέρκυρα, μεταξύ αφενός του Ελληνικού Δημοσίου, του Ταμείου και του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας και αφετέρου της εταιρείας «LAMDA CORFU MARINA ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΜΑΡΙΝΑΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ», θυγατρική της εταιρείας «LAMDA MARINAS INVESTMENTS SMSA», η οποία ανακηρύχθηκε Προτιμητέος Επενδυτής τον Ιούλιο του 2023 στον διαγωνισμό που διενήργησε το ΤΑΙΠΕΔ.
Στην τελετή παρευρέθηκαν, μεταξύ άλλων, ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης, η Υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας, ο Γενικός Γραμματέας Ναυτιλίας και Λιμένων, Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, η Γενική Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης, Βασιλική Κουτσούκου, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Δημήτρης Πολίτης, o Εντεταλμένος Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Παναγιώτης Σταμπουλίδης, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Υπερταμείου/Growthfund, Γρηγόρης Δ. Δημητριάδης, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας, Σπυρίδων Ζερβόπουλος, ο Chief Executive Officer της LAMDA Development, Οδυσσέας Αθανασίου, ο Διευθύνων Σύμβουλος της LAMDA Marinas Investments, Σταύρος Κατσικάδης και ο Chief Investment Officer της LAMDA Development, Θεόδωρος Α. Γαβριηλίδης.
Η συνολική αξία του τιμήματος που θα καταβάλλει ο υπο-παραχωρησιούχος με βάση τη σύμβαση θα ξεπεράσει τα 89 εκατ. ευρώ σε βάθος 40 ετών. Περιλαμβάνει α) οικονομικό αντάλλαγμα που θα καταβληθεί εφάπαξ με την έναρξη της υπο-παραχώρησης ύψους 9,7 εκατ. ευρώ και β) ποσοστό 7,77% επί του κύκλου εργασιών του υπο-παραχωρησιούχου το οποίο θα καταβάλλεται ετησίως. Επιπρόσθετα, ο υπο-παραχωρησιούχος θα υλοποιήσει και επενδύσεις άνω των 50 εκατ. ευρώ για την εκ του μηδενός κατασκευή και ανάπτυξη της Μαρίνας. Πρόκειται για την πρώτη μαρίνα αυτού του μεγέθους που κατασκευάζεται εκ του μηδενός τα τελευταία 20 χρόνια.
H αδειοδοτημένη Μαρίνα Μεγάλων Σκαφών αναψυχής βρίσκεται εντός του Λιμένα Κέρκυρας και χωροθετείται δυτικά του προβλήτα κρουαζιέρας, πλησίον του Σταθμού Επιβατών. Θα έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί 410 σκάφη μήκους έως 140 μέτρων και έχει χερσαία ζώνη 39.400 τ.μ.
Ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, δήλωσε: «Η σύμβαση που υπεγράφη σήμερα, για τη δημιουργία Μαρίνας Μεγάλων Σκαφών αναψυχής στην Κέρκυρα, αποτελεί μια θετική εξέλιξη για το νησί, την ελληνική τουριστική αγορά και την οικονομία συνολικά. Πρώτον, με τη συμφωνία αυτή ολοκληρώνεται η αξιοποίηση ενός ακόμη περιουσιακού στοιχείου του ΤΑΙΠΕΔ με σημαντικό εφάπαξ τίμημα συν την καταβολή ετησίως ποσοστού επί του κύκλου εργασιών, συνολικού ύψους άνω των 89 εκατ. ευρώ, και με επενδύσεις που υπερβαίνουν τα 50 εκατ. ευρώ για την κατασκευή της μαρίνας. Δεύτερον, δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας κατά την κατασκευή και λειτουργία της μαρίνας, ενισχύονται οι τοπικές επιχειρήσεις και η οικονομία ενώ αναβαθμίζεται το τουριστικό προϊόν όχι μόνο της Κέρκυρας αλλά και της χώρας συνολικά με την δυνατότητα υποδοχής και εξυπηρέτησης μεγάλων τουριστικών σκαφών. Τρίτον, η επένδυση αποτελεί μια ακόμη ψήφο εμπιστοσύνης στις προοπτικές της χώρας μετά τις 12 συνολικά αποκρατικοποιήσεις που ολοκληρώθηκαν μετά τις εκλογές του 2023 οι οποίες απέφεραν συνολικά έσοδα για το δημόσιο περίπου 8 δισ. ευρώ. Η χώρα μας χρειάζεται τέτοιες επενδύσεις για να βελτιώσει ακόμη περισσότερο τη θέση της στο διεθνή ανταγωνισμό και για να παραμείνει ο ελληνικός τουρισμός στη θετική πορεία που καταγράφει τα τελευταία χρόνια».
Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης, τόνισε: «Η πρωτοβουλία αυτή, που υλοποιείται με τη σύμπραξη του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα, μέσω του ΤΑΙΠΕΔ και του Υπερταμείου, υπογραμμίζει τη δέσμευσή μας ως Kυβέρνηση και ειδικότερα, ως Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, να αξιοποιήσουμε στρατηγικά τις ναυτιλιακές μας υποδομές και να ενισχύσουμε τη θέση της Ελλάδας ως διεθνές κέντρο ναυτιλίας και τουρισμού. Παράλληλα, αποτελεί ένα ακόμη παράδειγμα της στρατηγικής που ακολουθούμε για την αναβάθμιση της τουριστικής μας οικονομίας με όρους βιωσιμότητας και ανταγωνιστικότητας. Ενισχύουμε τον θαλάσσιο τουρισμό, αναδεικνύουμε τον ιδιαίτερο χαρακτήρα των νησιών μας και δημιουργούμε τις προϋποθέσεις για μια ισχυρή, πολυδιάστατη οικονομία που διαχέει τα οφέλη της σε κάθε γωνιά της χώρας».
Η Υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, δήλωσε: «Το Υπουργείο Τουρισμού εργάζεται εντατικά στην κατεύθυνση της βιώσιμης και ποιοτικής ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού. Η ανάπτυξη της Μαρίνας Μεγάλων Σκαφών αναψυχής (mega yacht) στην Κέρκυρα εντάσσεται στο πλαίσιο της εθνικής στρατηγικής για την αναβάθμιση και αξιοποίηση των τουριστικών υποδομών στους τουριστικούς λιμένες της χώρας. Ο θαλάσσιος τουρισμός δημιουργεί υψηλού επιπέδου, πολλαπλασιαστικά -άμεσα και έμμεσα- οφέλη σε επίπεδο τοπικής και εθνικής οικονομίας».
Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας, επισήμανε: «Το μεγάλο έργο Υποδομής και Ανάπτυξης που ονειρευτήκαμε και που τα τελευταία 5 χρόνια προσπαθήσαμε με την Διοίκηση του ΟΛΚΕ, το ΤΑΙΠΕΔ, τα Συναρμόδια Υπουργεία και τις Αυτοδιοικητικές Αρχές, να φέρουμε σε πέρας, μπαίνει σε ρότα υλοποίησης. Προσωπικά νιώθω ιδιαίτερα ικανοποιημένος, γιατί από την πρώτη στιγμή πίστεψα και δούλεψα για το συγκεκριμένο έργο. Η νέα Μαρίνα Μεγάλων Σκαφών της Κέρκυρας, θα αποτελέσει σημείο αναφοράς για την τοπική κοινωνία και οικονομία, προσφέροντας στο νησί ανάπτυξη και μεγαλύτερη κίνηση, ποιοτικότερο και καλύτερο τουρισμό, νέες θέσεις εργασίας και πολλά οικονομικά οφέλη. Επιθυμώ να ευχαριστήσω ιδιαιτέρως τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ Δημήτρη Πολίτη και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΛΚΕ Σπύρο Ζερβόπουλο για την εξαιρετική και αποτελεσματική συνεργασία. Μένει τώρα η κύρωση της Σύμβασης από την Βουλή και η έναρξη της κατασκευής της Μαρίνας που θα παρακολουθώ στενά, σε κάθε στάδιο. Σήμερα είναι μια πολύ καλή ημέρα για την Κέρκυρα».
Μιλώντας για τη σημασία του έργου, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Δημήτρης Πολίτης, ανέφερε: «Στο ΤΑΙΠΕΔ υλοποιούμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την αναβάθμιση των υφιστάμενων τουριστικών λιμένων στο χαρτοφυλάκιό μας, αλλά και τη δημιουργία νέων που θα δώσουν ώθηση στον θαλάσσιο τουρισμό. Πρόσφατα εγκαινιάστηκε η πλήρως αναβαθμισμένη Μαρίνα Βουλιαγμένης και το επόμενο διάστημα ξεκινούν τα έργα στις Μαρίνες Αλίμου και Ελληνικού. Και στις τρεις περιπτώσεις οι επενδυτές απέκτησαν τις μαρίνες αυτές έπειτα από διαγωνιστικές διαδικασίες που διενήργησε το ΤΑΙΠΕΔ. Σήμερα, με την υπογραφή της σύμβασης με τη LAMDA Marinas, κάνουμε ένα ακόμα αποφασιστικό βήμα για την ανάδειξη του ρόλου που μπορούν να διαδραματίσουν οι μαρίνες ως καταλύτες περιφερειακής ανάπτυξης. Ένα έργο ορόσημο για την Κέρκυρα με μεγάλα πολλαπλασιαστικά οφέλη για την απασχόληση, το τουριστικό προϊόν και γενικότερα την οικονομία του νησιού μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης. Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι που αναλαμβάνει αυτό το σπουδαίο έργο ένας επενδυτής με πλούσια τεχνογνωσία και αναγνωρισμένη ικανότητα στη λειτουργία τουριστικών λιμένων. Στο ΤΑΙΠΕΔ δεσμευόμαστε ότι θα είμαστε στο πλευρό του επενδυτή για να γίνει πραγματικότητα η επένδυση αυτή και να αποκτήσει η Κέρκυρα και το Ιόνιο μια από τις πιο σύγχρονες μαρίνες στη χώρα».
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Growthfund, Γρηγόρης Δ. Δημητριάδης, ανέφερε: «Με ιδιαίτερη χαρά βλέπουμε ότι η συνεργασία μεταξύ του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας, του ΤΑΙΠΕΔ, της κυβέρνησης και της τοπικής αυτοδιοίκησης κατέληξε σήμερα σε ένα αποτέλεσμα που δικαιώνει τις προσδοκίες όλων μας για τη δημιουργία μιας υποδομής που θα προσφέρει πάρα πολλά στην τουριστική ανάπτυξη της χώρας. Τόσο το σχέδιο του ΤΑΙΠΕΔ για την αναβάθμιση των υποδομών και τη δημιουργία νέων, όσο και η αντίληψη του Growthfund/Υπερταμείου για τη σύναψη όλο και πιο δυναμικών και παραγωγικών συνεργασιών για την προσέλκυση επενδύσεων βρίσκουν στη μαρίνα της Κέρκυρας μια απτή και απολύτως επιτυχημένη εφαρμογή. Με δεδομένη την πολυετή καθυστέρηση στην αποδοτική εκμετάλλευση των τουριστικών υποδομών, αλλά και τις ραγδαία αυξανόμενες ανάγκες της συνεχώς αναπτυσσόμενης αγοράς του θαλάσσιου τουρισμού σε όλες τις μορφές του, η επιτυχία στην κατασκευή και την ανάπτυξη της νέας μαρίνας στην Κέρκυρα μπορεί να αποτελέσει το εφαλτήριο για την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της χώρας μας σε μια περιοχή με έντονο ανταγωνισμό από τις γειτονικές χώρες. Θα συνεχίσουμε να ενθαρρύνουμε τέτοιου είδους συνεργασίες όχι μόνο στον θαλάσσιο τουρισμό, αλλά και για το σύνολο των υποδομών της χώρας που μπορούν να ενισχύσουν περαιτέρω την εθνική, περιφερειακή και τοπική ανάπτυξη προσελκύοντας σοβαρές επενδύσεις».
O CEO της LAMDA Development, Οδυσσέας Αθανασίου, δήλωσε: «Στη LAMDA Development, πέραν των επενδυτικών μας κινήτρων, έχουμε και έναν άλλο στόχο. Θέλουμε πάντα να δημιουργούμε έργα που αφήνουν ένα θετικό κοινωνικό αποτύπωμα και βελτιώνουν τη ζωή των πολιτών στους τομείς που δραστηριοποιούμαστε. Θέλουμε επίσης να ενδυναμώνουμε την εικόνα της χώρας μας στο εξωτερικό. Η ανάπτυξη των μαρίνων αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες ευκαιρίες της χώρας μας για την ποιοτική ενίσχυση του τουριστικού μας προϊόντος. Η Μαρίνα της Κέρκυρας θα είναι έργο ορόσημο προς αυτήν την κατεύθυνση».
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της LAMDA Marinas Investments SMSA, Σταύρος Κατσικάδης, δήλωσε: «Σήμερα είναι μια σημαντική ημέρα για τον Ελληνικό Θαλάσσιο Τουρισμό και ιδιαίτερα για τον κλάδο των ελληνικών μαρίνων. Με την υπογραφή της σύμβασης υπο-παραχώρησης της mega yacht Mαρίνας Κέρκυρας, ξεκινά η δημιουργία μιας μεγάλης ελληνικής μαρίνας περίπου 20 χρόνια από την προηγούμενη σύμβαση μαρίνας στην Ελλάδα. Είναι επίσης σημαντική ημέρα και για την LAMDA Marinas του ομίλου της LAMDA Development, διότι μετά από την mega yacht Μαρίνα Φλοίσβου και την Μαρίνα Αγίου Κοσμά στο Ελληνικό, η εταιρεία μας επενδύει στην Κέρκυρα, έναν από τους κορυφαίους προορισμούς μεγάλων σκαφών αναψυχής σε όλη την Μεσόγειο. Σκοπός μας είναι η δημιουργία και η Βιώσιμη Ανάπτυξη μιας σύγχρονης μαρίνας με λιμενικές και χερσαίες υποδομές κατάλληλες για την φιλοξενία και συντήρηση σκαφών 12 μήνες τον χρόνο (Home-Porting). H mega yacht Μαρίνα Κέρκυρας θα παρέχει υπηρεσίες υψηλής ποιότητας, αποτελώντας ανταγωνιστικό πόλο έλξης σκαφών στην ευρύτερη περιοχή του Ιονίου με σημαντική προστιθέμενη αξία στην απασχόληση και στην τοπική οικονομία της Κέρκυρας».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την τελετή ονοματοδοσίας ενός ακόμα νεότευκτου LNG carrier γιόρτασε πρόσφατα η Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Σύμφωνα με ανάρτηση της ιαπωνικής εταιρείας στα μέσα κοινωνικής…
Ανοδικές μεν, περιορισμένες δε είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, η…
Ένα ορόσημο για το φιλόδοξο και καινοτόμο project της με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών ανακοίνωσε η TOWT. Συγκεκριμένα, το ιστιοφόρο εμπορικό πλοίο…
Νέα σελίδα ανοίγεται για τα ιστορικά ναυπηγεία της βρετανικής εταιρείας Harland & Wolff, καθώς πρόσφατα ολοκληρώθηκε η εξαγορά τους από τον κρατικό ναυπηγικό όμιλο…
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
H επίμονη νωχελικότητα της ναυλαγοράς των LNG carriers είναι εμφανής τις τελευταίες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης…
Στο τεύχος της 15ης Μαΐου 1980, τα Ναυτικά Χρονικά, στη στήλη των Τεχνικών Θεμάτων, κατέγραψαν την είδηση της ολοκλήρωσης της μετασκευής του υπερωκεανίου «France»…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ