Τις εκτιμήσεις της για το πώς θα μπορούσε να αναπτυχθεί ο στόλος των δεξαμενόπλοιων κατά την περίοδο 2025-2027 παρουσίασε η ναυλομεσιτική Allied, στο πλαίσιο του 26ου Marine Money Greek ShipFinance Forum. Οι εκτιμήσεις πραγματοποιήθηκαν βάσει του μέχρι στιγμής δεδομένου orderbook και ορισμένων προβλέψεων αναφορικά με τον ρυθμό διάλυσης των συγκεκριμένων πλοίων.
Συγκεκριμένα, όσον αφορά τα MR tankers, οι διαλύσεις θα πρέπει να αυξηθούν σημαντικά προκειμένου να διατηρηθεί ο ρυθμός ανάπτυξης του στόλου κάτω από το 3%. Σε αντίθετη περίπτωση, η αγορά των MR tankers κινδυνεύει από υπερπροσφορά, η οποία θα ασκήσει καθοδική πίεση στους ναύλους.
Ανάλογες συνθήκες διαμορφώνονται και για τους στόλους των Aframaxes/LR2 και Suezmaxes, που αυξάνονται με γοργό ρυθμό, διαταράσσοντας την ισορροπία προσφοράς-ζήτησης. Σε κάθε περίπτωση, εάν οι διαλύσεις στα εν λόγω μεγέθη διατηρηθούν στα μέχρι στιγμής υψηλότερα επίπεδα της τελευταίας δεκαετίας, τότε ο ρυθμός ανάπτυξης των στόλων θα περιοριστεί κάτω από το 2% τα επόμενα έτη.
Από την άλλη πλευρά, στην αγορά των VLCCs διαμορφώνονται εντελώς διαφορετικές συνθήκες. Με τις παραδόσεις νεότευκτων πλοίων το 2024 να κυμαίνονται σε μονοψήφιους αριθμούς, η αύξηση της προσφοράς είναι μηδαμινή. Ως εκ τούτου,ακόμα και με μηδενικές διαλύσεις, ο ρυθμός ανάπτυξης των VLCCs θα είναι εξαιρετικά περιορισμένος τα επόμενα έτη, διαμορφώνοντας ένα ευοίωνο περιβάλλον σε περίπτωση που η ζήτηση διαμορφωθεί σε υψηλά επίπεδα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πυρκαγιά ξέσπασε νωρίτερα σήμερα σε φορτηγό πλοίο στη θάλασσα του Μαρμαρά, προκαλώντας τον θάνατο δύο μελών του πληρώματος, όπως μετέδωσαν τουρκικά μέσα ενημέρωσης. Το…
Μία πρωτοποριακή συνεργασία ξεκίνησε πριν λίγες μέρες με την υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ της Νομικής Σχολής Αθηνών (ΠΜΣ Ναυτικού Δικαίου) και της Διεθνούς Ένωσης…
Την εκπόνηση τριών «Mini Master Plan» για τους περιφερειακούς λιμένες των Οινουσσών, των Ψαρών και των Μεστών, ανακοίνωσε πρόσφατα ο πρόεδρος του Διαδημοτικού Λιμενικού…
Δίχως παύση συνεχίζεται η ενίσχυση του στόλου των εταιρειών ελληνικής διαχείρισης, με την Alassia να γνωστοποιεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης την παραλαβή ενός νεότευκτου…
Στο 2% εκτιμάται ότι αυξήθηκε ο πληθωρισμός στην Ευρωζώνη τον Οκτώβριο σε ετήσια βάση από 1,7% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία (flash estimate)…
Έπειτα από εννέα συναπτά έτη σταθερά υψηλής παραγωγής σιτηρών, η Κίνα φαίνεται ότι θα καταγράψει νέο ιστορικό υψηλό το 2024. Σύμφωνα με δημοσίευμα του…
Tη συμμετοχή της στην DHT Holdings Inc. έναντι $89,1 εκατ. ανακοίνωσε η Scorpio Tankers στο πλαίσιο της δημοσιοποίησης των οικονομικών της αποτελεσμάτων για το…
Η μεγαλύτερη εισηγμένη χαλυβουργία της Κίνας, η Baoshan Iron & Steel, αναμένει ότι το Simandou project στη Γουινέα θα ολοκληρώσει την κατασκευή υποδομών και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ