Στο πλαίσιο μιας ευρύτερης προσπάθειας για την ενσωμάτωση της πυρηνικής τεχνολογίας στις θαλάσσιες μεταφορές, ο αμερικανικός νηογνώμονας ABS παρουσιάζει τη χρήση προηγμένης πυρηνικής τεχνολογίας στη ναυτιλία, με επίκεντρο έναν μικρό αρθρωτό αντιδραστήρα (Small Modular Reactor ‒ SMR) υψηλής θερμοκρασίας, ψυγμένου με αέριο (HTGR). Η μελέτη, που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την Herbert Engineering Corporation (HEC), εξετάζει την επίδραση του αντιδραστήρα HTGR στον σχεδιασμό και στις λειτουργικές επιδόσεις ενός τυπικού πλοίου μεταφοράς LNG μεταφορικής ικανότητας 145.000 κ.μ.
Ο αντιδραστήρας υψηλής θερμοκρασίας, ψυγμένος με αέριο (HTGR), βασίζεται στη χρήση αερίου ως μέσου ψύξης, συνήθως ήλιο, και λειτουργεί σε θερμοκρασίες που φτάνουν από 750 έως 950°C. Το ήλιο, ως ψυκτικό μέσο, προσφέρει υψηλή θερμοδυναμική αποδοτικότητα και είναι χημικά αδρανές, διασφαλίζοντας την ασφάλεια του συστήματος. Η τεχνολογία HTGR χρησιμοποιεί σφαιρίδια καυσίμου τύπου TRISO, τα οποία αποτελούνται από μικρά σωματίδια πυρηνικού καυσίμου (ουρανίου, πλουτωνίου ή θορίου) που περιβάλλονται από πολλαπλά κεραμικά στρώματα, διασφαλίζοντας την ασφαλή και μακροχρόνια χρήση τους.
Τα πλοία μεταφοράς LNG που χρησιμοποιούν HTGR μπορούν να επωφεληθούν από μηδενικές εκπομπές ρύπων και αυξημένες ταχύτητες διέλευσης. Η τεχνολογία δεν απαιτεί ανεφοδιασμό για περίπου έξι χρόνια, καθιστώντας τη λειτουργία των πλοίων πιο αποδοτική και ασφαλή. Επίσης, τοποθετώντας τον αντιδραστήρα στο πίσω μέρος του πλοίου και τις μπαταρίες στην εμπρόσθια θέση, όπου βρίσκονται οι σημερινές δεξαμενές καυσίμου, επιτυγχάνεται η βέλτιστη κατανομή βάρους και ενισχύεται η σταθερότητα του πλοίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τις σύγχρονες προκλήσεις στη ναυτιλία και τους κύριους άξονες της πολιτικής του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για εκσυγχρονισμό της ακτοπλοΐας και την μετάβαση…
Συνέντευξη της Βασιλικής Λαζαράκου, προέδρου της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς
Η πολιτική που αναμένεται να χαράξει ο Ντόναλντ Τραμπ θα πονοκεφαλιάσει τις ασιατικές οικονομίες, ή τουλάχιστον αυτή η εκτίμηση αντανακλάται από τις κινήσεις των…
Καθώς ο νεοεκλεγείς πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ μοιάζει αδιάλλακτος όσον αφορά την επιβολή δασμών ακόμα και στις αμερικανικές εισαγωγές πετρελαίου από τον Καναδά…
Σε δυναμική κίνηση ανανέωσης του στόλου της προχωρά η Maersk δεύτερη ισχυρότερη εταιρεία στη ναυτιλία γραμμών σε όρους μεταφορικής ικανότητας. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης,…
Την εισχώρησή της στην αγορά των Capesizes γνωστοποίησε μέσω ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η DryDel με επικεφαλής τον κ. Κώστα Δελαπόρτα. Ειδικότερα, η…
Ο ετήσιος πληθωρισμός της ζώνης του ευρώ αναμένεται να αυξηθεί στο 2,3% τον Νοέμβριο του 2024, από 2% τον Οκτώβριο, σύμφωνα με προκαταρκτική εκτίμηση…
Στρατηγική συμφωνία για την εξασφάλιση 250.000 τόνων πράσινης μεθανόλης ετησίως συνήψε η Hapag-Lloyd με την Goldwind με έδρα το Πεκίνο. Η πράσινη μεθανόλη θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ