
Στο πλαίσιο μιας ευρύτερης προσπάθειας για την ενσωμάτωση της πυρηνικής τεχνολογίας στις θαλάσσιες μεταφορές, ο αμερικανικός νηογνώμονας ABS παρουσιάζει τη χρήση προηγμένης πυρηνικής τεχνολογίας στη ναυτιλία, με επίκεντρο έναν μικρό αρθρωτό αντιδραστήρα (Small Modular Reactor ‒ SMR) υψηλής θερμοκρασίας, ψυγμένου με αέριο (HTGR). Η μελέτη, που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την Herbert Engineering Corporation (HEC), εξετάζει την επίδραση του αντιδραστήρα HTGR στον σχεδιασμό και στις λειτουργικές επιδόσεις ενός τυπικού πλοίου μεταφοράς LNG μεταφορικής ικανότητας 145.000 κ.μ.
Ο αντιδραστήρας υψηλής θερμοκρασίας, ψυγμένος με αέριο (HTGR), βασίζεται στη χρήση αερίου ως μέσου ψύξης, συνήθως ήλιο, και λειτουργεί σε θερμοκρασίες που φτάνουν από 750 έως 950°C. Το ήλιο, ως ψυκτικό μέσο, προσφέρει υψηλή θερμοδυναμική αποδοτικότητα και είναι χημικά αδρανές, διασφαλίζοντας την ασφάλεια του συστήματος. Η τεχνολογία HTGR χρησιμοποιεί σφαιρίδια καυσίμου τύπου TRISO, τα οποία αποτελούνται από μικρά σωματίδια πυρηνικού καυσίμου (ουρανίου, πλουτωνίου ή θορίου) που περιβάλλονται από πολλαπλά κεραμικά στρώματα, διασφαλίζοντας την ασφαλή και μακροχρόνια χρήση τους.
Τα πλοία μεταφοράς LNG που χρησιμοποιούν HTGR μπορούν να επωφεληθούν από μηδενικές εκπομπές ρύπων και αυξημένες ταχύτητες διέλευσης. Η τεχνολογία δεν απαιτεί ανεφοδιασμό για περίπου έξι χρόνια, καθιστώντας τη λειτουργία των πλοίων πιο αποδοτική και ασφαλή. Επίσης, τοποθετώντας τον αντιδραστήρα στο πίσω μέρος του πλοίου και τις μπαταρίες στην εμπρόσθια θέση, όπου βρίσκονται οι σημερινές δεξαμενές καυσίμου, επιτυγχάνεται η βέλτιστη κατανομή βάρους και ενισχύεται η σταθερότητα του πλοίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πτωτική αναμένεται να είναι η πορεία των ρωσικών εξαγωγών σιταριού τους επόμενους μήνες, εξέλιξη που δύναται να επιδράσει θετικά στα Panamax bulk carriers. Ειδικότερα,…
Σε έγκριση της προκήρυξης διεθνούς οργανισμού για την παραχώρηση δικαιωμάτων έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων στις θαλάσσιες περιοχές «Α2» και «Νότια της Πελοποννήσου», στην περιοχή…
Την εκκίνηση της παραγωγής από τη δεύτερη φάση ανάπτυξης του πεδίου πετρελαίου «Luda 5-2 North Oilfield» ανακοίνωσε την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου η κινεζική εταιρεία…
Το ναυτιλιακό cluster «Maritime Hellas», μία πρωτοβουλία η οποία υποστηρίζεται από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς (ΕΒΕΠ), ήταν…
Αλλαγή δεδομένων για τους πλοιοκτήτες που θα θελήσουν να διαλύσουν παλιά πλοία φέρνει ο Διεθνής Κανονισμός για την ορθή περιβαλλοντικά ανακύκλωση πλοίων (Σύμβαση του…
Καθώς η Διώρυγα του Σουέζ μετρά τις πληγές της από τον περιορισμό των διελεύσεων, ελέω των επιθέσεων των μαχητών Χούθι, η Αρχή της διώρυγας…
Σε ρότα υπεργιγάντωσης βρίσκεται η ενεργειακή αγορά της Ινδίας, καθώς η κρατική εταιρεία ενέργειας της χώρας προχωρά σε συνέργειες με κολοσσούς του κλάδου, οι…
Η Seatrium Limited, σε συνεργασία με τη Wärtsilä, ανακοίνωσε την επιτυχή εξασφάλιση και υλοποίηση της πρώτης στον κόσμο εγκατάστασης πλήρους κλίμακας συστήματος Δέσμευσης και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ