
Στο πλαίσιο μιας ευρύτερης προσπάθειας για την ενσωμάτωση της πυρηνικής τεχνολογίας στις θαλάσσιες μεταφορές, ο αμερικανικός νηογνώμονας ABS παρουσιάζει τη χρήση προηγμένης πυρηνικής τεχνολογίας στη ναυτιλία, με επίκεντρο έναν μικρό αρθρωτό αντιδραστήρα (Small Modular Reactor ‒ SMR) υψηλής θερμοκρασίας, ψυγμένου με αέριο (HTGR). Η μελέτη, που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την Herbert Engineering Corporation (HEC), εξετάζει την επίδραση του αντιδραστήρα HTGR στον σχεδιασμό και στις λειτουργικές επιδόσεις ενός τυπικού πλοίου μεταφοράς LNG μεταφορικής ικανότητας 145.000 κ.μ.
Ο αντιδραστήρας υψηλής θερμοκρασίας, ψυγμένος με αέριο (HTGR), βασίζεται στη χρήση αερίου ως μέσου ψύξης, συνήθως ήλιο, και λειτουργεί σε θερμοκρασίες που φτάνουν από 750 έως 950°C. Το ήλιο, ως ψυκτικό μέσο, προσφέρει υψηλή θερμοδυναμική αποδοτικότητα και είναι χημικά αδρανές, διασφαλίζοντας την ασφάλεια του συστήματος. Η τεχνολογία HTGR χρησιμοποιεί σφαιρίδια καυσίμου τύπου TRISO, τα οποία αποτελούνται από μικρά σωματίδια πυρηνικού καυσίμου (ουρανίου, πλουτωνίου ή θορίου) που περιβάλλονται από πολλαπλά κεραμικά στρώματα, διασφαλίζοντας την ασφαλή και μακροχρόνια χρήση τους.
Τα πλοία μεταφοράς LNG που χρησιμοποιούν HTGR μπορούν να επωφεληθούν από μηδενικές εκπομπές ρύπων και αυξημένες ταχύτητες διέλευσης. Η τεχνολογία δεν απαιτεί ανεφοδιασμό για περίπου έξι χρόνια, καθιστώντας τη λειτουργία των πλοίων πιο αποδοτική και ασφαλή. Επίσης, τοποθετώντας τον αντιδραστήρα στο πίσω μέρος του πλοίου και τις μπαταρίες στην εμπρόσθια θέση, όπου βρίσκονται οι σημερινές δεξαμενές καυσίμου, επιτυγχάνεται η βέλτιστη κατανομή βάρους και ενισχύεται η σταθερότητα του πλοίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ορόσημο για την παγκόσμια ναυτιλία κατέγραψε η Capital Gas Ship Management, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη. Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετική ανάρτηση στα…
Global Maritime Consultants Group (GMCG) worked on the development of an innovative solution for upstream field development aimed at optimizing the region’s existing well…
When a major offshore operator faced production constraints at their Central Processing Facility (CPF), they turned to Global Maritime Consultants Group (GMCG) for a…
Οκτώ φωτοβολταϊκοί σταθμοί συνολικής ισχύος 882,4 MW της MORE, θυγατρικής του Ομίλου Motor Oil, και της ΔΕΗ Ανανεώσιμες, 100% θυγατρικής του Ομίλου ΔΕΗ, έλαβαν…
Ο Ιταλός κροίσος με σημαντική έκθεση στα logistics Gianluigi Aponte φέρεται να καλοβλέπει την εξαγορά 43 λιμανιών από το conglomerate CK Hutchison, σύμφωνα με…
Tη μεγαλύτερη Περιοχή Ελέγχου Εκπομπών (ECA) ενέκρινε κατά τις εργασίες της MEPC 83 o ΙΜΟ. Συγκεκριμένα, σε συνέχεια της ανακοίνωσης της περασμένης εβδομάδας για…
Την κατιούσα έχουν πάρει οι παραγγελίες πλοίων, και δη bulk carriers, το 2025. Πιο συγκεκριμένα, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η Veson Nautical,…
Άνοδο καταγράφουν οι παραδόσεις αεροσκαφών της Boeing, η οποία έχει αντιμετωπίσει πληθώρα σκοπέλων τους τελευταίους δώδεκα μήνες. Ειδικότερα, τον περασμένο Μάρτιο, η Boeing παρέδωσε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ