Στο πλαίσιο μιας ευρύτερης προσπάθειας για την ενσωμάτωση της πυρηνικής τεχνολογίας στις θαλάσσιες μεταφορές, ο αμερικανικός νηογνώμονας ABS παρουσιάζει τη χρήση προηγμένης πυρηνικής τεχνολογίας στη ναυτιλία, με επίκεντρο έναν μικρό αρθρωτό αντιδραστήρα (Small Modular Reactor ‒ SMR) υψηλής θερμοκρασίας, ψυγμένου με αέριο (HTGR). Η μελέτη, που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την Herbert Engineering Corporation (HEC), εξετάζει την επίδραση του αντιδραστήρα HTGR στον σχεδιασμό και στις λειτουργικές επιδόσεις ενός τυπικού πλοίου μεταφοράς LNG μεταφορικής ικανότητας 145.000 κ.μ.
Ο αντιδραστήρας υψηλής θερμοκρασίας, ψυγμένος με αέριο (HTGR), βασίζεται στη χρήση αερίου ως μέσου ψύξης, συνήθως ήλιο, και λειτουργεί σε θερμοκρασίες που φτάνουν από 750 έως 950°C. Το ήλιο, ως ψυκτικό μέσο, προσφέρει υψηλή θερμοδυναμική αποδοτικότητα και είναι χημικά αδρανές, διασφαλίζοντας την ασφάλεια του συστήματος. Η τεχνολογία HTGR χρησιμοποιεί σφαιρίδια καυσίμου τύπου TRISO, τα οποία αποτελούνται από μικρά σωματίδια πυρηνικού καυσίμου (ουρανίου, πλουτωνίου ή θορίου) που περιβάλλονται από πολλαπλά κεραμικά στρώματα, διασφαλίζοντας την ασφαλή και μακροχρόνια χρήση τους.
Τα πλοία μεταφοράς LNG που χρησιμοποιούν HTGR μπορούν να επωφεληθούν από μηδενικές εκπομπές ρύπων και αυξημένες ταχύτητες διέλευσης. Η τεχνολογία δεν απαιτεί ανεφοδιασμό για περίπου έξι χρόνια, καθιστώντας τη λειτουργία των πλοίων πιο αποδοτική και ασφαλή. Επίσης, τοποθετώντας τον αντιδραστήρα στο πίσω μέρος του πλοίου και τις μπαταρίες στην εμπρόσθια θέση, όπου βρίσκονται οι σημερινές δεξαμενές καυσίμου, επιτυγχάνεται η βέλτιστη κατανομή βάρους και ενισχύεται η σταθερότητα του πλοίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ελαφριά πτώση κατέγραψε η παραγωγή του αμερικανικού σχιστολιθικού φυσικού αερίου, το οποίο αντιπροσωπεύει το 79% της παραγωγής φυσικού αερίου των ΗΠΑ, κατά τους πρώτους…
Δύο νέα, καινοτόμα πλοία, που στοχεύουν στη βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας και στη μείωση των εκπομπών, παρουσιάστηκαν πρόσφατα στη Σαγκάη, κατά τη διάρκεια συνέντευξης…
Στα ιδιωτικά διυλιστήρια «κλείνει το μάτι» το Πεκίνο, το οποίο σχεδιάζει να αυξήσει τις ποσοστώσεις εισαγωγής αργού πετρελαίου των μη κρατικών διυλιστηρίων κατά 6%.…
Καθώς ζήτηση και προσφορά στις αγορές ξηρού φορτίου ασκούν αντίρροπες δυνάμεις στην αγορά των bulk carriers, η σταδιακή αποδυνάμωση της αγοράς ασκεί καθοδική πίεση…
Η πιστοποίηση των τεχνολογιών αυτόνομης πλοήγησης κρίνεται αναγκαία, καθώς αυξάνει την εμπιστοσύνη και την αξιοπιστία τους. Σε αυτό το πλαίσιο, αισιοδοξία προκαλεί το γεγονός…
Οι ώρες μετρούν αντίστροφα για την εκλογική αναμέτρηση στις ΗΠΑ, με την Κάμαλα Χάρις και τον Ντόναλντ Τραμπ να διασταυρώνουν συνεχώς τα ξίφη τους.…
Αίτηση για νέα ευρωπαϊκή χρηματοδότηση της υπόγειας αποθήκης διοξειδίου του άνθρακα στον Πρίνο υπέβαλε η Enearth, θυγατρική της Energean που αναπτύσσει το έργο, προϋπολογισμού…
Η Air France ανέστειλε προληπτικά «μέχρι νεοτέρας» χθες Κυριακή κάθε υπέρπτηση στη ζώνη της Ερυθράς Θάλασσας, αφού πλήρωμα ανέφερε πως παρατήρησε «φωτεινό αντικείμενο» πάνω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ