Η άνοδος των ποσοστών συγκέντρωσης στην παγκόσμια ναυτιλία αποτελεί μια τάση που προκαλεί προβληματισμό στους κόλπους της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας, καθώς η ανταγωνιστικότητα και συνεπώς η βιωσιμότητα των εταιρειών μικρότερου μεγέθους τίθενται σε κίνδυνο.
Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης της Clarksons Research στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το παγκόσμιο orderbook αποτελείται σε σημαντικό βαθμό από πλοία λίγων και ισχυρών εταιρειών. Συγκεκριμένα, οι κορυφαίες 50 εταιρείες σε όρους μεγέθους orderbook (GT) αντιστοιχούν σε άνω του 50% του orderbook. Το 2009, το αντίστοιχο ποσοστό ήταν λίγο πάνω από 30%.
Η άνοδος αυτή ήταν σταδιακή και έλαβε χώρα από το 2012 έως και το 2021. Σαφώς, η συγκεκριμένη εξέλιξη οφείλεται σε σημαντικό βαθμό στην ισχυροποίηση των ναυτιλιακών κολοσσών που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία γραμμών.
Βέβαια, όπως αναδεικνύουν διαχρονικά τα δεδομένα της VesselsValue, πολλοί κολοσσοί (ειδικά της Κίνας) βρίσκονται στις δεκάδες των εταιρειών bulk carriers και tankers, αντανακλώντας την είσοδο χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων και funds στην πλοιοκτησία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μία πρωτοποριακή συνεργασία ξεκίνησε πριν λίγες μέρες με την υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ της Νομικής Σχολής Αθηνών (ΠΜΣ Ναυτικού Δικαίου) και της Διεθνούς Ένωσης…
Την εκπόνηση τριών «Mini Master Plan» για τους περιφερειακούς λιμένες των Οινουσσών, των Ψαρών και των Μεστών, ανακοίνωσε πρόσφατα ο πρόεδρος του Διαδημοτικού Λιμενικού…
Δίχως παύση συνεχίζεται η ενίσχυση του στόλου των εταιρειών ελληνικής διαχείρισης, με την Alassia να γνωστοποιεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης την παραλαβή ενός νεότευκτου…
Στο 2% εκτιμάται ότι αυξήθηκε ο πληθωρισμός στην Ευρωζώνη τον Οκτώβριο σε ετήσια βάση από 1,7% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία (flash estimate)…
Έπειτα από εννέα συναπτά έτη σταθερά υψηλής παραγωγής σιτηρών, η Κίνα φαίνεται ότι θα καταγράψει νέο ιστορικό υψηλό το 2024. Σύμφωνα με δημοσίευμα του…
Tη συμμετοχή της στην DHT Holdings Inc. έναντι $89,1 εκατ. ανακοίνωσε η Scorpio Tankers στο πλαίσιο της δημοσιοποίησης των οικονομικών της αποτελεσμάτων για το…
Η μεγαλύτερη εισηγμένη χαλυβουργία της Κίνας, η Baoshan Iron & Steel, αναμένει ότι το Simandou project στη Γουινέα θα ολοκληρώσει την κατασκευή υποδομών και…
Παρότι η δραστηριότητα στις παραγγελίες πλοίων εστιάστηκε πρόσφατα για ακόμα μία φορά στα containerships, οι εταιρείες ελληνικών συμφερόντων προέβησαν σε νέες επενδύσεις για την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ