Ολοένα ακριβότερη καθίσταται η διά θαλάσσης μεταφορά ρωσικού πετρελαίου, με τον αντίκτυπο των κυρώσεων να είναι εμφανής. Πιο συγκεκριμένα, βάσει του Reuters, το κόστος ναύλωσης ενός δεξαμενόπλοιου για τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου από ρωσικούς λιμένες προς την Ασία σημειώνει άνοδο τον Οκτώβριο, καθώς ο χειμώνας πλησιάζει και οι δυτικές κυρώσεις πλήττουν ολοένα και περισσότερα πλοία του «σκοτεινού στόλου».
Ειδικότερα, το κόστος θαλάσσιας μεταφοράς από τους λιμένες Primorsk και Ust-Luga στη Βαλτική προς λιμένες της δυτικής Ινδίας έχει αυξηθεί τον Οκτώβριο στα $5,5 εκατ. έναντι $4,3 εκατ. το καλοκαίρι. Πάντως, τους πρώτους μήνες του 2024 ανερχόταν σε $7,7 εκατ., γεγονός που καταδεικνύει και τον έντονο αντίκτυπο της εποχικότητας.
Επιπλέον, το κόστος ναύλωσης ενός tanker για τη μεταφορά πετρελαίου από το Kozmino της Ρωσίας προς την Κίνα αυξήθηκε στα $1,5 εκατ. έναντι $1,35 εκατ. έναν μήνα πριν. Οι τελευταίες εξελίξεις φέρονται να αποδίδονται στις δυτικές κυρώσεις σε δεξαμενόπλοια και εταιρείες, επιδρώντας στην επιχειρησιακή τους ευελιξία αλλά και στην ικανότητά τους να αποκτήσουν ασφάλιση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μία πρωτοποριακή συνεργασία ξεκίνησε πριν λίγες μέρες με την υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ της Νομικής Σχολής Αθηνών (ΠΜΣ Ναυτικού Δικαίου) και της Διεθνούς Ένωσης…
Την εκπόνηση τριών «Mini Master Plan» για τους περιφερειακούς λιμένες των Οινουσσών, των Ψαρών και των Μεστών, ανακοίνωσε πρόσφατα ο πρόεδρος του Διαδημοτικού Λιμενικού…
Δίχως παύση συνεχίζεται η ενίσχυση του στόλου των εταιρειών ελληνικής διαχείρισης, με την Alassia να γνωστοποιεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης την παραλαβή ενός νεότευκτου…
Στο 2% εκτιμάται ότι αυξήθηκε ο πληθωρισμός στην Ευρωζώνη τον Οκτώβριο σε ετήσια βάση από 1,7% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία (flash estimate)…
Έπειτα από εννέα συναπτά έτη σταθερά υψηλής παραγωγής σιτηρών, η Κίνα φαίνεται ότι θα καταγράψει νέο ιστορικό υψηλό το 2024. Σύμφωνα με δημοσίευμα του…
Tη συμμετοχή της στην DHT Holdings Inc. έναντι $89,1 εκατ. ανακοίνωσε η Scorpio Tankers στο πλαίσιο της δημοσιοποίησης των οικονομικών της αποτελεσμάτων για το…
Η μεγαλύτερη εισηγμένη χαλυβουργία της Κίνας, η Baoshan Iron & Steel, αναμένει ότι το Simandou project στη Γουινέα θα ολοκληρώσει την κατασκευή υποδομών και…
Παρότι η δραστηριότητα στις παραγγελίες πλοίων εστιάστηκε πρόσφατα για ακόμα μία φορά στα containerships, οι εταιρείες ελληνικών συμφερόντων προέβησαν σε νέες επενδύσεις για την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ