Οι αντάρτες Χούθι ανέλαβαν χθες Δευτέρα 28 Οκτωβρίου την ευθύνη για επιθέσεις εναντίον τριών πλοίων που έπλεαν στα ανοικτά της Υεμένης, ενώ η βρετανική υπηρεσία ασφάλειας της ναυσιπλοΐας UKMTO έκανε λόγο για εκρήξεις κοντά σε σκάφος στην Ερυθρά Θάλασσα.
Εμπορικό πλοίο ανέφερε τρεις εκρήξεις «κοντά» σε αυτό, ενημέρωσε η υπηρεσία, που διευκρίνισε ότι το σκάφος -και το πλήρωμά του- είναι «σώο» και κατευθύνεται στο επόμενο λιμάνι του.
Οι εκρήξεις έγιναν 25 ναυτικά μίλια νότια από την πόλη Μόκα, στην Ερυθρά Θάλασσα, σύμφωνα με την ίδια πηγή.
Η εταιρεία ασφάλειας της ναυσιπλοΐας Ambrey έκανε επίσης λόγο για εκρήξεις κοντά σε πλοίο στην ίδια περιοχή, σημειώνοντας πως πάνω στο σκάφος βρισκόταν «ιδιωτική οπλισμένη ομάδα ασφαλείας».
Οι Χούθι, που υποστηρίζονται από το Ιράν, ανακοίνωσαν ότι διεξήγαγαν τρεις επιχειρήσεις.
Η πρώτη είχε στόχο «το πλοίο SC Montreal» στο νότιο τμήμα της αραβικής θάλασσας και έγινε «με δύο drones», η δεύτερη έγινε «εναντίον του Maersk Kowloon», επίσης στην αραβική θάλασσα, με «πύραυλο κρουζ», σύμφωνα με τον εκπρόσωπο των Χούθι για τις στρατιωτικές υποθέσεις, τον Γιαχία Σάρια.
Η τρίτη επίθεση είχε στόχο το πλοίο Motaro στην Ερυθρά Θάλασσα κι έγινε «με βαλλιστικούς πυραύλους», πρόσθεσε ο ίδιος, κάνοντας λόγο για «ακριβή και άμεσα» πλήγματα.
Τα πλοία μπήκαν στο στόχαστρο, είπε ο εκπρόσωπος, διότι οι εταιρείες στις οποίες ανήκουν εκτελούν δρομολόγια προς ισραηλινούς λιμένες.
Σύμφωνα με τον εξειδικευμένο ιστότοπο Marine Traffic, το Motaro είναι πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου, ενώ τα SC Montreal και Maersk Kowloon είναι σκάφη μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Οι Χούθι, που ελέγχουν το μεγαλύτερο μέρος της βόρειας Υεμένης, διεξάγουν από τον Νοέμβριο του 2023 επιθέσεις με πυραύλους και drones εναντίον πλοίων που λένε πως συνδέονται με το Ισραήλ ή συμμάχους του, διαβεβαιώνοντας πως δρουν σε ένδειξη αλληλεγγύης προς το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα Χαμάς, σε πόλεμο με τις ισραηλινές ένοπλες δυνάμεις στη Λωρίδα της Γάζας από την 7η Οκτωβρίου 2023.
Οι επιθέσεις τους στην Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του Άντεν έχουν προκαλέσει τεράστιο πρόβλημα στην κίνηση των πλοίων σε αυτή τη ζώνη καίριας σημασίας για το παγκόσμιο εμπόριο και οδήγησαν τις ΗΠΑ να συγκροτήσουν διεθνή ναυτικό συνασπισμό και, από τον Ιανουάριο, να αρχίσουν να πλήττουν εγκαταστάσεις και όπλα των ανταρτών στην Υεμένη, σε κάποιες περιπτώσεις μαζί με τη Βρετανία. Έκτοτε, οι Χούθι λένε πως στοχοποιούν επίσης αμερικανικά και βρετανικά πλοία.
Οι βομβαρδισμοί εναντίον των Χούθι στην Υεμένη δεν τερμάτισαν τις επιθέσεις τους εναντίον εμπορικών πλοίων στα ανοικτά της χώρας.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης κοπής πίτας της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ), ο καπτ. Παναγιώτης Γιγής (πρόεδρος της ΠΕΠΕΝ) εκφώνησε ομιλία στην…
Οι ένοπλες συγκρούσεις είναι ο μεγαλύτερος κίνδυνος για το 2025, σύμφωνα με έρευνα του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ (WEF) που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, σε…
Η Ιταλίδα πρωθυπουργός Τζόρτζια Μελόνι ανακοίνωσε από το ‘Αμπου Ντάμπι, όπου βρίσκεται για να πάρει μέρος σε φόρουμ αφιερωμένο στην βιωσιμότητα, ότι η χώρα…
Η τεχνολογία συμπιεσμένου υδρογόνου βρίσκεται στο επίκεντρο ενός φιλόδοξου περιφερειακού έργου, που υπόσχεται να μεταμορφώσει τον τρόπο μεταφοράς καθαρής ενέργειας στην Ευρώπη. Με τη…
Κόντρα στο ρεύμα και στις γενικότερες προβλέψεις του κλάδου φαίνεται να κινείται η TotalEnergies, καθώς, εν μέσω συρρίκνωσης των επενδύσεων των κορυφαίων εταιρειών ενέργειας…
Καθώς απέχουμε μόλις δεκαπέντε ημέρες από την επταήμερη αργία για το κινεζικό νέο έτος (28 Ιανουαρίου 2025 έως 4 Φεβρουαρίου 2025), η αγορά των…
Η τεχνολογία των συστημάτων συμπιεσμένου αέρα αποτελεί βασικό πυλώνα της λειτουργίας των σύγχρονων πλοίων LNG, προσφέροντας αξιόπιστες λύσεις για κρίσιμες λειτουργίες, όπως ο έλεγχος…
Λίγες ημέρες προτού ο Ντόναλντ Τραμπ επιστρέψει στον Λευκό Οίκο, οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανάμεσα στο Πεκίνο και στην Ουάσιγκτον εντείνονται. Στο επίκεντρο των πρόσφατων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ