
Η Eυρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε αρχικό ποσό 93 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Συνοχής (ΤΣ) για τη στήριξη της αναγέννησης παραθαλάσσιου πάρκου, έκτασης 540 εκταρίων, κατά μήκος του κόλπου του Φαλήρου, στην Αθήνα. Η επένδυση θα μετατρέψει την προκυμαία της πόλης σε έναν καταπράσινο, χωρίς αποκλεισμούς, και ζωντανό χώρο, σύμφωνα με τις αρχές του Νέου Ευρωπαϊκού Bauhaus, ενώ έχει τη δυνατότητα να αυξήσει τον τουρισμό, να ενισχύσει τα έσοδα για τις τοπικές επιχειρήσεις και να τονώσει την περιφερειακή οικονομική ανάπτυξη, όπως αναφέρει, σε ανακοίνωσή της, η Κομισιόν. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2028.
Το πάρκο θα είναι ανοιχτό για το κοινό, δωρεάν, με πόρους που χρησιμοποιούνται για να γίνει η προκυμαία πιο ελκυστική και να μετατραπεί η περιοχή σε κόμβο δραστηριοτήτων. Θα κατασκευαστούν πισίνες, θεματικές παιδικές χαρές, χώροι εκδηλώσεων και ένα αθλητικό κέντρο. Ταυτόχρονα, εγκαταστάσεις που χρησιμοποιήθηκαν για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 θα επαναχρησιμοποιηθούν για εκπαιδευτικές και πολιτιστικές δραστηριότητες.
Το πάρκο και οι δραστηριότητές του θα είναι πλήρως προσβάσιμα σε Άτομα με Αναπηρία και μέσω του εκσυγχρονισμού δρόμων, δικτύων τραμ και μονοπατιών, θα συνδεθούν με γειτονικές περιοχές. Χάρη στην υλοποίηση δικτύων αποχέτευσης και συλλεκτών ομβρίων υδάτων, οι πόροι θα υποστηρίξουν, επίσης, την αντιπλημμυρική ικανότητα της προκυμαίας. Θα φυτευτούν περισσότερα από 2.900 δέντρα, ενώ οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας θα ενσωματωθούν στο ενεργειακό μείγμα του πάρκου.
Η στήριξη της ΕΕ θα βελτιώσει συνολικά την ποιότητα ζωής για τους κατοίκους της Αθήνας, οι οποίοι μπορούν, πλέον, να απολαμβάνουν τις εκπαιδευτικές και πολιτιστικές δραστηριότητες και πολλές εγκαταστάσεις του πάρκου, όπως σημειώνει η Κομισιόν.
Η Επίτροπος Συνοχής και Μεταρρυθμίσεων, Ελίσα Φερέιρα, τόνισε ότι το πάρκο «θα αποτελέσει νέο αξιοθέατο και τουριστικό αξιοθέατο για την πόλη της Αθήνας. Ο χώρος πρασίνου θα συνδέει πολίτες όλων των ηλικιών και οι κάτοικοι θα έχουν πρόσβαση σε αθλητικές, εκπαιδευτικές και δημιουργικές δραστηριότητες. Το έργο, που εμπνέεται από την πρωτοβουλία του Νέου Ευρωπαϊκού Bauhaus, θα αποτελέσει τέλειο παράδειγμα για το πώς οι αστικές επενδύσεις μπορούν να σχεδιαστούν με βιώσιμο, αισθητικό και χωρίς αποκλεισμούς τρόπο».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Οι ρωσικές αρχές εντείνουν τα μέτρα στα λιμάνια, που περιλαμβάνουν την πρόσληψη δυτών οι οποίοι θα πραγματοποιούν επιθεωρήσεις στα ύφαλα των πλοίων, ως απάντηση…
Με δυναμικούς ρυθμούς συνέχισαν οι ηλεκτρονικές αγορές στην Ευρώπη και το 2024, σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα της Eurostat. Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του…
Για την ανάγκη ανάπτυξης μιας ευρωπαϊκής εφοδιαστικής αλυσίδας καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της η Clean Maritime Fuels Platform, που αντιπροσωπεύει τους…
Ψηλά στην ατζέντα της ExxonMobil φαίνεται πως βρίσκεται η αγορά ενέργειας της Γουιάνας, καθώς ο αμερικανικός κολοσσός ανακοίνωσε πρόσφατα ένα νέο έργο μεγάλης κλίμακας.…
Νέοι σκόπελοι διαφαίνονται στον ορίζοντα για την Boeing, καθώς το πολυαναμενόμενο πρόγραμμα κατασκευής προεδρικών αεροσκαφών «Air Force One» εκτιμάται ότι θα αντιμετωπίσει νέες καθυστερήσεις.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ