Το πρώτο μεγάλο δεξαμενόπλοιο αργού πετρελαίου διπλού καυσίμου μεθανόλης πρόκειται να κατασκευαστεί στην Ιαπωνία, εισάγοντας καινοτόμες τεχνολογίες που στοχεύουν στη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και στην αύξηση της αποδοτικότητας. H κατασκευή του ανακοινώθηκε από την IINO Kaiun Kaisha, Ltd. (IINO Lines), σε συνεργασία με την κοινοπραξία που περιλαμβάνει τις εταιρείες Idemitsu Tanker Co., Ltd., Nippon Yusen Kabushiki Kaisha και Nihon Shipyard Co., Ltd. (NSY).
Το νέο αυτό δεξαμενόπλοιο έχει σχεδιαστεί για να χρησιμοποιεί μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο, πέρα από τα παραδοσιακά καύσιμα. Αυτή η δυνατότητα συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Ένα από τα βασικά καινοτόμα χαρακτηριστικά του πλοίου είναι η ύπαρξη μιας ειδικής γεννήτριας, που χρησιμοποιεί την κίνηση του κύριου άξονα της προπέλας για να παράγει ηλεκτρική ενέργεια. Αυτό βοηθά στη βελτίωση της αποδοτικότητας του πλοίου, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμων για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας κατά τη διάρκεια των ταξιδιών.
Το πλοίο σχεδιάζεται με συνολικό μήκος που φτάνει τα 339,5 μ., πλάτος 60 μ. και ύψος 28,6 μ., με μέγιστο βύθισμα στα 21 μ. Το νεκρό βάρος του πλοίου υπολογίζεται περίπου στους 309.400 τόνους, γεγονός που το καθιστά κατάλληλο για μεγάλες ποσότητες φορτίου.
Το έργο είναι προγραμματισμένο να ολοκληρωθεί το 2027 και αποτελεί ένα βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την έναρξη ενός νέου κύκλου παραδόσεων εγκαινίασε η MSC με την παραλαβή ενός ακόμα νεότευκτου containership. Συγκεκριμένα, η εταιρεία-κολοσσός των τακτικών γραμμών παρέλαβε πρόσφατα…
Ρεκόρ κατέγραψαν, στη διάρκεια του γ΄ τριμήνου του τρέχοντος έτους, οι παραγγελίες containerships. Σύμφωνα με δεδομένα της Alphaliner, την περίοδο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου 2024 τοποθετήθηκαν παραγγελίες…
Μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, το 2022, και τον αποκλεισμό αρκετών ουκρανικών λιμένων, ο λιμένας της Κωνστάντζας έχει εξελιχθεί σε κόμβο της…
Πλοίο το οποίο μετέφερε υγρό υδρογόνο έφτασε την Τρίτη 22 Οκτωβρίου στο Yantian Port στην πόλη Σεντζέν της νότιας Κίνας, ολοκληρώνοντας ένα ταξίδι 20.000…
Από πτώση σε πτώση βρίσκονται οι ναύλοι των LNG carriers, ειδικά στη Λεκάνη του Ατλαντικού, όπου οι ναύλοι σημείωσαν εβδομαδιαία μείωση $6.500 και πλέον…
Την ισχυρή και μακροχρόνια συνεργασία των ναυπηγείων Fincantieri και της εταιρείας κρουαζιέρας Viking Line αντικατοπτρίζει η νέα συμφωνία που υπέγραψαν οι δύο πλευρές. Συγκεκριμένα,…
Απονεμήθηκε την Παρασκευή 25 Οκτωβρίου το διεθνές βραβείο Ναυτιλιακή Προσωπικότητα της Χρονιάς (Maritime Person of the Year Award) του International Propeller Club, στην Κύπρια…
Η μεταβλητότητα καλά κρατεί για τα LPG carriers, με έμφαση στα μεγαλύτερα μεγέθη, όπου οι ναύλοι σημείωσαν πτώση της τάξεως των $300.000 μηνιαίως την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ