Το πρώτο μεγάλο δεξαμενόπλοιο αργού πετρελαίου διπλού καυσίμου μεθανόλης πρόκειται να κατασκευαστεί στην Ιαπωνία, εισάγοντας καινοτόμες τεχνολογίες που στοχεύουν στη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και στην αύξηση της αποδοτικότητας. H κατασκευή του ανακοινώθηκε από την IINO Kaiun Kaisha, Ltd. (IINO Lines), σε συνεργασία με την κοινοπραξία που περιλαμβάνει τις εταιρείες Idemitsu Tanker Co., Ltd., Nippon Yusen Kabushiki Kaisha και Nihon Shipyard Co., Ltd. (NSY).
Το νέο αυτό δεξαμενόπλοιο έχει σχεδιαστεί για να χρησιμοποιεί μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο, πέρα από τα παραδοσιακά καύσιμα. Αυτή η δυνατότητα συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Ένα από τα βασικά καινοτόμα χαρακτηριστικά του πλοίου είναι η ύπαρξη μιας ειδικής γεννήτριας, που χρησιμοποιεί την κίνηση του κύριου άξονα της προπέλας για να παράγει ηλεκτρική ενέργεια. Αυτό βοηθά στη βελτίωση της αποδοτικότητας του πλοίου, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμων για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας κατά τη διάρκεια των ταξιδιών.
Το πλοίο σχεδιάζεται με συνολικό μήκος που φτάνει τα 339,5 μ., πλάτος 60 μ. και ύψος 28,6 μ., με μέγιστο βύθισμα στα 21 μ. Το νεκρό βάρος του πλοίου υπολογίζεται περίπου στους 309.400 τόνους, γεγονός που το καθιστά κατάλληλο για μεγάλες ποσότητες φορτίου.
Το έργο είναι προγραμματισμένο να ολοκληρωθεί το 2027 και αποτελεί ένα βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Χρόνια Πολλά στη Νάξο η οποία γιορτάζει σήμερα και είναι μεγάλη η χαρά και ευτυχής η συγκυρία που βρισκόμαστε σε αυτό το τόσο όμορφο…
Η δραστηριότητα στην αγορά διαλύσεων έχει διαμορφωθεί σε χαμηλά επίπεδα το 2024, εξέλιξη που φέρεται να αποδίδεται μεταξύ άλλων στην αποδυναμωμένη ζήτηση χάλυβα, η…
Oι T-Ports και Narungga Nation Aboriginal Corp. εγκαινίασαν πρόσφατα ένα νέο λιμάνι στη Νότια Αυστραλία, με εξαγωγική δυναμικότητα 500.000 τόνων σιτηρών ετησίως. Η T-Ports…
Η στρατηγική σημασία των μικροκυκλωμάτων στο μέλλον της παγκόσμιας οικονομίας είναι εμφανής και αντανακλάται από τις αποφάσεις που λαμβάνουν οι κυβερνήσεις διεθνώς. Στο πλαίσιο…
H νέα κυβέρνηση της Σρι Λάνκα διαμήνυσε ότι θα ξανανοίξει την έρευνα για την πυρκαγιά στο «X-Press Pearl», που οδήγησε στη βύθισή του και…
Την πιθανότητα να επιβραδυνθεί η ανάπτυξη των πράσινων ναυτιλιακών διαδρόμων στο μέλλον αναδεικνύει ετήσια έκθεση των Getting to Zero Coalition και Global Maritime Forum.…
Κατηγορίες απαγγέλθηκαν από αμερικανούς εισαγγελείς σε βάρος του ινδού δισεκατομμυριούχου Γκόταμ Αντάνι για το φερόμενο ρόλο του σε υπόθεση δωροδοκίας 265 εκατομμυρίων δολαρίων, βυθίζοντας…
Φορτηγό πλοίο σημαίας Μπελίζ με 10 αλλοδαπούς ναυτικούς προσάραξε σε αμμώδη αβαθή στη θαλάσσια περιοχή 0,8 ναυτικά μίλια δυτικά του λιμένα Αντιρρίου στον Πατραϊκό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ