
Το πρώτο μεγάλο δεξαμενόπλοιο αργού πετρελαίου διπλού καυσίμου μεθανόλης πρόκειται να κατασκευαστεί στην Ιαπωνία, εισάγοντας καινοτόμες τεχνολογίες που στοχεύουν στη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και στην αύξηση της αποδοτικότητας. H κατασκευή του ανακοινώθηκε από την IINO Kaiun Kaisha, Ltd. (IINO Lines), σε συνεργασία με την κοινοπραξία που περιλαμβάνει τις εταιρείες Idemitsu Tanker Co., Ltd., Nippon Yusen Kabushiki Kaisha και Nihon Shipyard Co., Ltd. (NSY).
Το νέο αυτό δεξαμενόπλοιο έχει σχεδιαστεί για να χρησιμοποιεί μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο, πέρα από τα παραδοσιακά καύσιμα. Αυτή η δυνατότητα συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Ένα από τα βασικά καινοτόμα χαρακτηριστικά του πλοίου είναι η ύπαρξη μιας ειδικής γεννήτριας, που χρησιμοποιεί την κίνηση του κύριου άξονα της προπέλας για να παράγει ηλεκτρική ενέργεια. Αυτό βοηθά στη βελτίωση της αποδοτικότητας του πλοίου, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμων για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας κατά τη διάρκεια των ταξιδιών.
Το πλοίο σχεδιάζεται με συνολικό μήκος που φτάνει τα 339,5 μ., πλάτος 60 μ. και ύψος 28,6 μ., με μέγιστο βύθισμα στα 21 μ. Το νεκρό βάρος του πλοίου υπολογίζεται περίπου στους 309.400 τόνους, γεγονός που το καθιστά κατάλληλο για μεγάλες ποσότητες φορτίου.
Το έργο είναι προγραμματισμένο να ολοκληρωθεί το 2027 και αποτελεί ένα βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο παγκόσμιος στόλος bulk carriers κατεβάζει ταχύτητα, εξέλιξη που είναι πιο εμφανής στα πλοία μεγαλύτερης ηλικίας έναντι των νεότερων. Το γεγονός αυτό, υπογραμμίζει σε…
Την επόμενη Πέμπτη (6/3), η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα αναμένεται να προχωρήσει σε ακόμη μία μείωση του επιτοκίου καταθέσεων κατά 25 μονάδες βάσης, την πέμπτη…
Τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου containership γιόρτασε πρόσφατα ο κολοσσός των τακτικών γραμμών A.P. Moller-Maersk (Maersk). Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου…
Καθώς ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, επιδιώκει τον τερματισμό του πολέμου στην Ουκρανία μέσω απευθείας συνομιλιών με τον Ρώσο ομόλογό του, Βλαντιμίρ Πούτιν,…
Η ημέρα «καθαρισμού» σώματος και πνεύματος και η έναρξη της σαρακοστής πλαισιώνεται από ένα σωρό πανηγυρικά έθιμα σε όλες τις γωνιές της Ελλάδας, όταν…
Η Ευρώπη πρέπει επειγόντως να επανεξοπλιστεί και πρέπει να δοθεί στα κράτη μέλη δημοσιονομικός χώρος για να αυξήσουν τις αμυντικές δαπάνες, δήλωσε σήμερα η…
Σήμερα, Κυριακή 2 Μαρτίου, αναχωρεί από το ναυπηγείο της Meyer Werft στο Πάπενμπουργκ το νεότευκτο κρουαζιερόπλοιο «Asuka III» της ιαπωνικής NYK Cruises. Πρόκειται για…
Οριακές μεν, πτωτικές δε παραμένουν οι μεταβολές στη ναυλαγορά των υγραεριοφόρων. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι ναύλοι των VLGCs μεταφορικής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ