
Η αυξανόμενη ανάγκη για βιώσιμες λύσεις, που θα μειώσουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της βιομηχανίας, καθιστά επιτακτική την αναζήτηση καινοτόμων τεχνολογιών και την ανάπτυξη ανανεώσιμων καυσίμων. Με γνώμονα αυτή την κατεύθυνση, η CMA CGM Group και η SUEZ υπέγραψαν μνημόνιο κατανόησης (MoU) για την παραγωγή έως και 100.000 τόνων βιομεθανίου ετησίως έως το 2030. Αυτή η συνεργασία επικεντρώνεται στην παραγωγή και στη χρήση του βιομεθανίου ως ανανεώσιμου καυσίμου, συμβάλλοντας όχι μόνο στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, αλλά και στην ενίσχυση της ενεργειακής ανεξαρτησίας της Ευρώπης.
Το βιομεθάνιο παράγεται μέσω προηγμένων τεχνολογιών ανάκτησης οργανικών αποβλήτων και αποτελεί ένα καύσιμο χαμηλών εκπομπών άνθρακα. Η χρήση του στα πλοία του στόλου της CMA CGM, τα οποία κινούνται με φυσικό αέριο, αναμένεται να μειώσει σημαντικά τις εκπομπές ρύπων και να προωθήσει τη βιωσιμότητα στη ναυτιλία.
Η συμφωνία προβλέπει τη δημιουργία μιας κοινής επενδυτικής δομής, με αρχική χρηματοδότηση ύψους 100 εκατ. ευρώ. Η επένδυση αυτή θα υποστηρίξει την κατασκευή και την ανάπτυξη νέων εγκαταστάσεων παραγωγής βιομεθανίου, με έμφαση στην τοποθέτησή τους στην Ευρώπη. Επιπλέον, η συνεργασία περιλαμβάνει την έναρξη κοινών πρωτοβουλιών έρευνας και ανάπτυξης (R&D), με στόχο την ενίσχυση της παραγωγής βιοκαυσίμων μέσω καινοτόμων τεχνολογιών.
Κορυφαία τεχνολογική καινοτομία της συνεργασίας αποτελεί η υδροθερμική αεριοποίηση, μια τεχνική που επιτρέπει τη μετατροπή οργανικών αποβλήτων σε βιομεθάνιο μέσω θερμικής και χημικής επεξεργασίας υπό υψηλή θερμοκρασία και πίεση. Η εφαρμογή αυτής της τεχνολογίας αναμένεται να βελτιστοποιήσει την αποδοτικότητα της παραγωγής και να προσφέρει μια καθαρή και βιώσιμη πηγή ενέργειας για τη ναυτιλία.
Η στρατηγική αυτή κίνηση από την πλευρά της CMA CGM Group συμπληρώνεται από μια ευρύτερη επένδυση ύψους 18 δισ. δολαρίων, για την κατασκευή 131 νέων πλοίων που θα χρησιμοποιούν καύσιμα χαμηλών εκπομπών, τα οποία θα είναι έτοιμα να τεθούν σε λειτουργία έως το 2028.
Παράλληλα, η SUEZ φέρνει στη συνεργασία την εκτενή της εμπειρία στην κυκλική διαχείριση αποβλήτων, παράγοντας ήδη 382 GWh βιομεθανίου ετησίως. Με αυτόν τον τρόπο συμβάλλει στην αποφυγή εκπομπών 6,4 εκατ. τόνων CO₂ κάθε χρόνο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αποστολή Ναυτικών Χρονικών στις ΗΠΑ Στο ενδιαφέρον του επενδυτικού κοινού για τις μετοχές εταιρειών διαχείρισης bulk carriers και στις προοπτικές της αγοράς εν μέσω…
Τέσσερα επενδυτικά σχήματα εκδήλωσαν ενδιαφέρον στη διεθνή διαγωνιστική διαδικασία για την παραχώρηση της δραστηριότητας κρουαζιέρας στον λιμένα Κατάκολου & σε τμήμα του παλιού λιμένα…
Οι εξαγωγές βραζιλιάνικης σόγιας καλπάζουν το 2025, με την Κίνα να διαδραματίζει, ως είθισται, πρωταγωνιστικό ρόλο. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει δημοσίευμα του Reuters, οι αποστολές…
Στην ανάγκη υιοθέτησης κατάλληλων μέτρων, με στόχο τη στήριξη της ναυτιλιακής βιομηχανίας, εστιάζει σε πρόσφατη έκθεσή του ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ).…
Οι επιπρόσθετοι τελωνειακοί δασμοί που θέλει ο πρόεδρος των ΗΠΑ δεν αναμένεται να προκαλέσουν ύφεση σε παγκόσμια κλίμακα, δήλωσε τη Δευτέρα 31 Μαρτίου η…
Προσανατολισμένη στο μέλλον της ναυτιλίας διαφαίνεται η πρόσφατη κίνηση της BW LPG, η οποία προχώρησε στην πώληση δύο πλοίων στην εταιρεία του ομίλου BW…
Οι τιμές θερμικού άνθρακα βρίσκονται σε καθοδική πορεία, ελέω παραγωγής-ρεκόρ και μειωμένης ζήτησης από τις Κίνα και Ινδία. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή…
Καθώς οι κλιμακούμενες εμπορικές και γεωπολιτικές εντάσεις σε διεθνές επίπεδο εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των εθνικών κυβερνήσεων, το Νέο Δελχί προσβλέπει στη σύσφιξη των…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ