Συνεχίζεται για 2η ημέρα, η πανελλαδική απεργιακή κινητοποίηση σε όλες τις κατηγορίες πλοίων της ακτοπλοΐας, που αποφάσισε ομόφωνα η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ). Η τελευταία θα έχει συνάντηση σήμερα με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστο Στυλιανίδη για θεσμικά ζητήματα σε μια ύστατη προσπάθεια, να βρεθεί λύση από τη συνεχιζόμενη απεργία των ναυτικών στα πλοία της ακτοπλοϊας για δεύτερο 48ωρο.
Τα πλοία της ακτοπλοϊας παραμένουν δεμένα από τα ξημερώματα της Πέμπτης 24/10 και ώρα 00:01 έως την Παρασκευή 25/10 στις 12 τα μεσάνυχτα. Η κινητοποίηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας γίνεται με αφορμή τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας, αλλά και θεσμικά ζητήματα.
Για το θέμα των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) έχει επανέλθει στο τραπέζι του διαλόγου με νέα πρόταση που καλύπτει πλήρως τον πληθωρισμό και προβλέπει 5% για το 2025 και 2% για το 2026.
H προηγούμενη πρόταση προέβλεπε αύξηση της τάξεως του 3%, ενώ ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας υπενθυμίζει ότι για τα έτη 2023-2024 τα πληρώματα της επιβατηγού ναυτιλίας έλαβαν αθροιστικά, συνολική αύξηση των αποδοχών τους άνω του 11%. Ωστόσο συνδικαλιστικές πηγές από την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία σημείωναν πάντως ότι από το 2010-2019 η αύξηση στις συλλογικές συμβάσεις ήταν σε σύνολο 6,5%..
Ο ΓΓ της ΠΝΟ Μανώλης Τσικαλάκης έχει αναφέρει ότι πέραν της υπογραφής συλλογικών συμβάσεων εργασίας για τις οποίες το συνδικαλιστικό κίνημα των ναυτικών έχει ζητήσει αύξηση 12% υπάρχουν επιπλέον ζητήματα που απασχολούν τους Ελληνες ναυτικούς όπως οι μειωμένες συνθέσεις στα πλοία κατά τη χειμερινή περίοδο από το Νοέμβριο έως το Μάρτιο ενώ ζητείται και η επανεξέταση του θέματος που διέπει την τετράμηνη δρομολόγηση των Ε/Γ-Ο/Γ Ταχυπλόων Σκαφών.
Σε κάθε περίπτωση πάντως η κατάσταση θα ξεκαθαρίσει σήμερα, αφού το μεσημέρι θα πραγματοποιηθεί νέα συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ προκειμένου να πάρει τις τελικές της αποφάσεις καθώς ακολουθεί και το τριήμερο της 28ης Οκτωβρίου.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
H επίμονη νωχελικότητα της ναυλαγοράς των LNG carriers είναι εμφανής τις τελευταίες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης…
Στο τεύχος της 15ης Μαΐου 1980, τα Ναυτικά Χρονικά, στη στήλη των Τεχνικών Θεμάτων, κατέγραψαν την είδηση της ολοκλήρωσης της μετασκευής του υπερωκεανίου «France»…
O καπτ. Δημήτρης Ματθαίου επανεκλέχτηκε πρόεδρος του Green Award Foundation για την επόμενη τριετία. Η επανεκλογή που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του…
Ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ απειλεί πλέον την Ευρωπαϊκή Ένωση με τελωνειακούς δασμούς, αν δεν μειώσει το τεράστιο εμπορικό έλλειμμά της με…
Σύμφωνα με τις τρέχουσες προβλέψεις της Τράπεζας της Ελλάδος, ο ρυθμός αύξησης του ΑΕΠ αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,3% το 2024, να επιταχυνθεί στο…
O Όμιλος ΗΡΑΚΛΗΣ, μέλος της Holcim, υπέγραψε την Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου σύμβαση μελέτης Βασικού Σχεδιασμού (Front End Engineering & Design – FEED) με την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ