
Τα λιμάνια, η υποδομή τους, η συνδεσιμότητα τους, αλλά και οι αναπτυξιακές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν, αποτέλεσαν το αντικείμενο πάνελ, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του Southeast Europe Connectivity Forum ΙΙ το οποίο πραγματοποιήθηκε στις 22 και 23 Οκτωβρίου 2024 στο ξενοδοχείο Makedonia Palace στη Θεσσαλονίκη.
Ο Εκτελεστικός Διευθυντής της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ), κ. Βασίλης Μάμαλης, σημείωσε ότι η χώρα διαθέτει 13 οργανισμούς λιμένων, 11 κρατικά λιμενικά ταμεία και 75 δημοτικά λιμενικά ταμεία, ενώ σαν χώρα απαριθμούμε πάνω από 550 λιμενικές υποδομές. Ο κ. Μάμαλης υπογράμμισε ότι «πολλά λιμάνια έμειναν την περίοδο της κρίσης αρκετά πίσω στις υποδομές, αλλά στήριξαν τη χώρα μέσα στην κρίση, καθώς διατήρησαν την εφοδιαστική αλυσίδα και το επίπεδο ζωής στα νησιά». «Η μεγάλη αλλαγή είναι ότι βλέπουμε πλέον τα λιμάνια ως επιχειρήσεις. Την τελευταία πενταετία έχει παρατηρηθεί μία σημαντική αύξηση των επενδύσεων στα ελληνικά λιμάνια» κατέληξε ο ίδιος.
Ο Ά Αντιπρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, κ. Εμμανουήλ Βλαχογιάννης, τόνισε ότι απαιτείται κατάλληλο ρυθμιστικό πλαίσιο για να ευνοούνται οι συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, ενώ επισήμανε ότι χωρίς συνδέσεις το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα έχει έναν περιορισμένο ρόλο.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας, κ. Άγγελος Βλάχος, είπε πως η κατάσταση πολλών λιμένων της χώρας είναι πολύ καλύτερη, σε σχέση με μια πενταετία πριν. «Το μέλλον είναι ευοίωνο για τα προγράμματα ιδιωτικοποιήσεων στα λιμάνια με τις συνακόλουθες επενδύσεις τους» ανέφερε ο κ. Βλάχος, ενώ πρόσθεσε για τις επενδύσεις στα υδατοδρόμια και τα υδροπλάνα πως «έχουμε οδηγηθεί σε ένα σημείο ολοκλήρωσης λεπτομερειών, είχαμε καθυστερήσεις ετών από την γραφειοκρατία, αλλά το 2025 λογικά θα ξεκινήσει να λειτουργεί η πρώτη αντίστοιχη επένδυση στο Ιόνιο».
Ο Πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Logistics και του ΔΣ της Hellenic Train, Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, τόνισε πως παρατηρείται έντονη κινητικότητα στον κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας και χρειάζεται πολιτική βούληση και κινητοποίηση του ιδιωτικού τομέα για να προχωρήσει η Ελλάδα στο επίπεδο της εφοδιαστικής αλυσίδας και των logistics. «Μεγάλο πρόβλημα είναι ο σιδηρόδρομος, όπου καταγράφεται σημαντική αποεπένδυση» πρόσθεσε ο κ. Ζηλιασκόπουλος και συνέχισε λέγοντας πως «το νέο παραγωγικό μοντέλο της χώρας απαιτεί τη συνδεσιμότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας και στο πλαίσιο αυτό χρειαζόμαστε οργανωμένους υποδοχείς logistics που η Ελλάδα δεν έχει και αυτή τη στιγμή δημιουργούνται έξι στη χώρα. Οι οργανωμένοι υποδοχείς logistics θα είναι καταλύτες για το νέο παραγωγικό μοντέλο».
Συντονίστρια του πάνελ ήταν η κ. Φαίη Μακαντάση, Διευθύντρια Ερευνών στον ερευνητικό οργανισμό διαΝΕΟσις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η συνεργασία της MSC Cruises και του ναυπηγείου Chantiers de l’Atlantique βαίνει δυναμικά. Την Πέμπτη 27 Μαρτίου, στη Saint-Nazaire της Γαλλίας, έλαβαν χώρα ταυτόχρονα…
Η Ρωσία προχωρά στην κατασκευή ενός νέου ναυπηγείου, το οποίο θα διαδραματίσει καίριο ρόλο στη στρατηγική της Μόσχας για τις μεταφορές στην Αρκτική. Ειδικότερα,…
Οι κολοσσοί της liner ναυτιλίας συνεχίζουν να ενισχύουν τους στόλους τους με καινοτόμα πλοία, ποντάροντας στα καύσιμα που θα δομήσουν το μέλλον της ναυτιλίας.…
Οι τιμές του ρωσικού πετρελαίου βρίσκονται σε καθοδική πορεία, οπότε και πλοιοκτήτες διεθνώς έχουν την ευκαιρία να επιστρέψουν στη μεταφορά του, δίχως να ανησυχούν…
Αργά και σταθερά, η ναυλαγορά των LNG carriers συνεχίζει την ανάκαμψή της. Πιο συγκεκριμένα, όπως σημειώνει πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι ναύλοι των…
Τουλάχιστον 144 άνθρωποι στη Μιανμάρ σκοτώθηκαν και 732 τραυματίστηκαν από τον ισχυρό σεισμό που συγκλόνισε τη χώρα και τη νοτιοανατολική Ασία, σύμφωνα με το…
Η Υφυπουργός Ναυτιλίας παρά τω Προέδρω, κ. Μαρίνα Χατζημανώλη, πραγματοποίησε επίσκεψη στην Αθήνα μεταξύ 26 και 28 Μαρτίου 2025. Με την ευκαιρία των δύο…
Η υπογραφή της πολυσυζητημένης συμφωνίας ανάμεσα στην CK Hutchison και στην BlackRock με φόντο στρατηγικούς λιμένες στον Παναμά φαίνεται να καθυστερεί. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ