«Απαιτείται το upskilling περίπου 250.000 ναυτικών μέχρι το 2030 μονάχα στην Ευρώπη», υπογράμμισε η πρόεδρος της ECSA, Karin Orsel, στο περιθώριο του συνεδρίου Ship Route, το οποίο έλαβε χώρα την Τρίτη 22 Οκτωβρίου στην Κωνσταντινούπολη.
Ειδικότερα, η Karin Orsel συμμετείχε στο δεύτερο πάνελ του συνεδρίου, αναδεικνύοντας τις απόψεις των εφοπλιστών της Γηραιάς Ηπείρου. Οι συμμετέχοντες εστιάστηκαν στην ενεργειακή μετάβαση των πλοίων ελέω των περιβαλλοντικών κανονισμών του IMO και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Συμμετέχοντες:
· Karin Orsel, πρόεδρος της ECSA
· Gerhard Quist, Managing Director at A2B-online
· Murat Avinal, Turkish Shipbuilders’ Association R&D Commission
Το πάνελ συντόνισε ο καθ. Mehmet Ziya Sogut, Vice Rector of Piri Reis University.
Το δεύτερο πάνελ ξεκίνησε με παρουσιάσεις των κ. Gerhard Quist και Murat Avinal, οι οποίοι εστιάστηκαν μεταξύ άλλων στον αντίκτυπο των περιβαλλοντικών κανονισμών στις λειτουργίες των πλοίων και στις δραστηριότητες των ναυπηγείων, καθώς και σε καινοτόμα projects που έχουν λάβει χώρα στην Τουρκία στο πλαίσιο στρατηγικών συνεργασιών των τουρκικών ναυπηγείων με ευρωπαϊκές ναυτιλιακές εταιρείες.
Επιπλέον, τονίστηκε το σημερινό τοπίο των ναυτιλιακών καυσίμων, τι φέρεται να επιφυλάσσει το μέλλον αλλά και οι αλλαγές που φέρνει στην παγκόσμια ναυτιλία το EU ETS, το οποίο προβληματίζει όχι μονάχα την ευρωπαϊκή ναυτιλιακή βιομηχανία αλλά και τα τουρκικά ναυπηγεία, τα οποία πραγματοποιούν βήματα προκειμένου να συμβαδίσουν με αυτές τις αλλαγές. Σημαντική πρόκληση γι’ αυτά είναι η χρηματοδότηση και συνεπώς εστιάζουν ολοένα περισσότερο στις στρατηγικές συνεργασίες με εταιρείες άλλων χωρών.
Μετά το πέρας των παρουσιάσεων, η κ. Karin Orsel κλήθηκε να απαντήσει σε ερωτήσεις όχι μόνο των υπόλοιπων συμμετεχόντων αλλά και του κοινού, το οποίο επέδειξε σημαντικό ενδιαφέρον στη συζήτηση που έλαβε χώρα.
Το πρώτο πράγμα το οποίο υπογράμμισε η κ. Orsel αφορούσε τους ναυτικούς, ο ρόλος των οποίων δεν είχε σχολιαστεί μέχρι εκείνη τη στιγμή κατά τη διάρκεια του συνεδρίου. Ο ρόλος τους, σύμφωνα με την πρόεδρο της ECSA, είναι καθοριστικός, όχι μόνο λόγω του γεγονότος ότι αποτελούν τη ραχοκοκαλιά των παγκόσμιων θαλάσσιων μεταφορών αλλά και διότι δίχως αυτούς δεν υπάρχει ενεργειακή μετάβαση.
Στο πλαίσιο αυτό, η κ. Orsel επεσήμανε την ανάγκη επανεκπαίδευσης και ενίσχυσης των δεξιοτήτων των ναυτικών που στελεχώνουν τα πλοία του παγκόσμιου στόλου. Βάσει δεδομένων της ECSA, μέχρι το 2030 πρέπει να λάβει χώρα το upskilling περίπου 250.000 ναυτικών μονάχα στην Ευρώπη, προκειμένου οι ναυτικοί αυτοί να είναι σε θέση να στελεχώνουν επαρκώς, αποδοτικά και με ασφάλεια τα πλοία των επόμενων ετών, τα οποία είναι εξοπλισμένα ολοένα και περισσότερο με καινοτόμες τεχνολογίες.
Παράλληλα, ερωτηματικό και για την ευρωπαϊκή εφοπλιστική κοινότητα φέρεται να παραμένει κατά πόσο τα σημαντικά έσοδα από το EU ETS θα διατεθούν για την ενεργειακή μετάβαση της ευρωπαϊκής ναυτιλίας. Σε κάθε περίπτωση, η κ. Orsel χαρακτήρισε θετικό βήμα το γεγονός ότι η ΕΕ έχει δεσμευτεί να διαθέσει κεφάλαια ύψους $250 εκατ. από τα έσοδα για τη διερεύνηση των προοπτικών του υδρογόνου ως ναυτιλιακού καυσίμου.
Επιπλέον, οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές ωθούν την ΕΕ να διαθέσει κεφάλαια για την κατασκευή υποδομών μεταφοράς και ανεφοδιασμού εναλλακτικών καυσίμων. Η κ. Orsel ανέφερε το χαρακτηριστικό παράδειγμα της Maersk, που έπειτα από ένα ράλι παραγγελιών για πλοία (πράσινης) μεθανόλης βρίσκεται αντιμέτωπη με την έλλειψη του πολλά υποσχόμενου καυσίμου. «Η ναυτιλία ήταν για πολύ καιρό στο παρασκήνιο, όμως αυτό δεν ισχύει πλέον. Οι κυβερνήσεις αναγνωρίζουν τη σημασία της για την ευρωστία του παγκόσμιου εμπορίου». Συνεπώς, η ναυτιλία διαθέτει ισχυρή διαπραγματευτική ισχύ και πρέπει να την αξιοποιήσει για να πραγματοποιήσει βήματα προς το μέλλον με τη στήριξη των κρατών.
Ακόμα, η κ. Orsel απάντησε σε επίμαχη ερώτηση αναφορικά με το κατά πόσο το EU ETS θα καταργηθεί εάν θεσπιστεί αντίστοιχο μέτρο από τον IMO. Η απάντηση της κ. Orsel ήταν διπλωματική και βασισμένη στην αβεβαιότητα που επικρατεί. «Θεωρητικά ναι, αλλά στην πραγματικότητα θα εξαρτηθεί από πληθώρα παραγόντων».
Φωτό: Ναυτικά Χρονικά
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς η Κίνα επιδιώκει να αυξήσει τις εξαγωγές της εκτός των ΗΠΑ, σημαντικές μεταβολές παρατηρούνται στο παγκόσμιο εμπόριο με την αναδιαμόρφωση των routes και…
«Χρόνια Πολλά στη Νάξο η οποία γιορτάζει σήμερα και είναι μεγάλη η χαρά και ευτυχής η συγκυρία που βρισκόμαστε σε αυτό το τόσο όμορφο…
Η δραστηριότητα στην αγορά διαλύσεων έχει διαμορφωθεί σε χαμηλά επίπεδα το 2024, εξέλιξη που φέρεται να αποδίδεται μεταξύ άλλων στην αποδυναμωμένη ζήτηση χάλυβα, η…
Oι T-Ports και Narungga Nation Aboriginal Corp. εγκαινίασαν πρόσφατα ένα νέο λιμάνι στη Νότια Αυστραλία, με εξαγωγική δυναμικότητα 500.000 τόνων σιτηρών ετησίως. Η T-Ports…
Η στρατηγική σημασία των μικροκυκλωμάτων στο μέλλον της παγκόσμιας οικονομίας είναι εμφανής και αντανακλάται από τις αποφάσεις που λαμβάνουν οι κυβερνήσεις διεθνώς. Στο πλαίσιο…
H νέα κυβέρνηση της Σρι Λάνκα διαμήνυσε ότι θα ξανανοίξει την έρευνα για την πυρκαγιά στο «X-Press Pearl», που οδήγησε στη βύθισή του και…
Την πιθανότητα να επιβραδυνθεί η ανάπτυξη των πράσινων ναυτιλιακών διαδρόμων στο μέλλον αναδεικνύει ετήσια έκθεση των Getting to Zero Coalition και Global Maritime Forum.…
Κατηγορίες απαγγέλθηκαν από αμερικανούς εισαγγελείς σε βάρος του ινδού δισεκατομμυριούχου Γκόταμ Αντάνι για το φερόμενο ρόλο του σε υπόθεση δωροδοκίας 265 εκατομμυρίων δολαρίων, βυθίζοντας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ