Με δυναμικούς ρυθμούς συνεχίζονται οι παραγγελίες δεξαμενόπλοιων και μετά το 2023, οπότε και κατεγράφησαν οι περισσότερες παραγγελίες για tankers από το 2015 και παρότι υπάρχει αβεβαιότητα όσον αφορά τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς και τη μακροπρόθεσμη ζήτηση πετρελαίου.
Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Gibson, το 2023 έλαβαν χώρα 350 παραγγελίες για δεξαμενόπλοια, ενώ φέτος έχουν λάβει χώρα ήδη 340. Το ενδιαφέρον είναι ιδιαίτερα υψηλό για VLCCs, με 42 επιβεβαιωμένες παραγγελίες και 16 στις οποίες έχουν γίνει αναφορές από μέσα μαζικής ενημέρωσης. Επιπλέον, σημαντικό παραμένει το ενδιαφέρον για MR tankers με 130 παραγγελίες, ενώ επιβράδυνση καταγράφουν οι παραγγελίες για Suezmaxes και Aframaxes/LR2s.
Όπως είναι επόμενο, υπογραμμίζει η Gibson, το orderbook έχει αυξηθεί σημαντικά, και μάλιστα ανέρχεται σε 17,5% για τα LR2/Aframaxes, 17,2% για τα MR tankers, 15% για τα Suezmaxes, 13% για τα LR1/Panamaxes και 9,7% για τα VLCCs.
Οι κύριοι λόγοι πίσω από το κύμα παραγγελιών είναι δύο. Αφενός, η άνοδος των κερδών και των τονομιλίων των tankers μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία το 2022 και την πώληση δεξαμενόπλοιων παλαιότερης ηλικίας στη second-hand αγορά. Αφετέρου, η ηλικία του στόλου των δεξαμενόπλοιων έχει πάρει την ανιούσα, με περίπου το 40% του στόλου να απαρτίζεται από πλοία ηλικίας που ξεπερνά τα 15 έτη. Τα ποσοστά ανέρχονται σε 35% για τα VLCCs, 37% για τα Suezmaxes, 75% για τα Handysizes, 63% για τα Panamaxes/LR1s, 46% για τα Aframaxes/LR2s και 41% για τα MRs.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Η Ελλάδα και η Τουρκία, δεν είμαστε μόνο γείτονες. Είμαστε εταίροι, ιδιαίτερα στον ναυτιλιακό τομέα» δήλωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης…
H αλλαγή σελίδας της INTERTANKO επιβεβαιώθηκε στις 20 Νοεμβρίου, όταν το Council επιβεβαίωσε ότι ο Rolf Westfal-Larsen θα διαδεχτεί τον Paolo d’Amico στη θέση…
Για πρώτη φορά, περισσότερα από 80 αντικείμενα του Ναυαγίου των Αντικυθήρων εκτίθενται στο Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη, στην πληρέστερη μέχρι σήμερα περιοδική έκθεση που παρουσιάζει…
Κανένα σημάδι ανάκαμψης δεν παρουσιάζει η ναυλαγορά των LNG carriers για ακόμα μία εβδομάδα, με τους ναύλους να σημειώνουν περαιτέρω πτώση την εβδομάδα με…
Το νεότευκτο φορτηγό «Orpheus» καθελκύστηκε στις 14 Απριλίου 1956 στα γερμανικά ναυπηγεία Howaldtswerke του Κιέλου, για λογαριασμό εταιρείας συμφερόντων του γραφείου Lyras Brothers Ltd…
Την τελευταία δεκαετία, o δορυφόρος Copernicus Sentinel-1 παρέχει πληθώρα δεδομένων ραντάρ για ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών και δραστηριοτήτων σε εκατομμύρια χρήστες ανά την υφήλιο.…
Συνέντευξη του κ. Χρήστου Σταϊκούρα, υπουργού Υποδομών και Μεταφορών
Ένα χαμηλότερο, από τα αρχικά πλάνα, ποσοστό πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων το 2025 είναι πιθανό να καταστήσει πολύ πιο δύσκολη την επίτευξη των στόχων της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ