Με δυναμικούς ρυθμούς συνεχίζονται οι παραγγελίες δεξαμενόπλοιων και μετά το 2023, οπότε και κατεγράφησαν οι περισσότερες παραγγελίες για tankers από το 2015 και παρότι υπάρχει αβεβαιότητα όσον αφορά τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς και τη μακροπρόθεσμη ζήτηση πετρελαίου.
Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Gibson, το 2023 έλαβαν χώρα 350 παραγγελίες για δεξαμενόπλοια, ενώ φέτος έχουν λάβει χώρα ήδη 340. Το ενδιαφέρον είναι ιδιαίτερα υψηλό για VLCCs, με 42 επιβεβαιωμένες παραγγελίες και 16 στις οποίες έχουν γίνει αναφορές από μέσα μαζικής ενημέρωσης. Επιπλέον, σημαντικό παραμένει το ενδιαφέρον για MR tankers με 130 παραγγελίες, ενώ επιβράδυνση καταγράφουν οι παραγγελίες για Suezmaxes και Aframaxes/LR2s.
Όπως είναι επόμενο, υπογραμμίζει η Gibson, το orderbook έχει αυξηθεί σημαντικά, και μάλιστα ανέρχεται σε 17,5% για τα LR2/Aframaxes, 17,2% για τα MR tankers, 15% για τα Suezmaxes, 13% για τα LR1/Panamaxes και 9,7% για τα VLCCs.
Οι κύριοι λόγοι πίσω από το κύμα παραγγελιών είναι δύο. Αφενός, η άνοδος των κερδών και των τονομιλίων των tankers μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία το 2022 και την πώληση δεξαμενόπλοιων παλαιότερης ηλικίας στη second-hand αγορά. Αφετέρου, η ηλικία του στόλου των δεξαμενόπλοιων έχει πάρει την ανιούσα, με περίπου το 40% του στόλου να απαρτίζεται από πλοία ηλικίας που ξεπερνά τα 15 έτη. Τα ποσοστά ανέρχονται σε 35% για τα VLCCs, 37% για τα Suezmaxes, 75% για τα Handysizes, 63% για τα Panamaxes/LR1s, 46% για τα Aframaxes/LR2s και 41% για τα MRs.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την εκπόνηση τριών «Mini Master Plan» για τους περιφερειακούς λιμένες των Οινουσσών, των Ψαρών και των Μεστών, ανακοίνωσε πρόσφατα ο πρόεδρος του Διαδημοτικού Λιμενικού…
Δίχως παύση συνεχίζεται η ενίσχυση του στόλου των εταιρειών ελληνικής διαχείρισης, με την Alassia να γνωστοποιεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης την παραλαβή ενός νεότευκτου…
Στο 2% εκτιμάται ότι αυξήθηκε ο πληθωρισμός στην Ευρωζώνη τον Οκτώβριο σε ετήσια βάση από 1,7% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία (flash estimate)…
Έπειτα από εννέα συναπτά έτη σταθερά υψηλής παραγωγής σιτηρών, η Κίνα φαίνεται ότι θα καταγράψει νέο ιστορικό υψηλό το 2024. Σύμφωνα με δημοσίευμα του…
Tη συμμετοχή της στην DHT Holdings Inc. έναντι $89,1 εκατ. ανακοίνωσε η Scorpio Tankers στο πλαίσιο της δημοσιοποίησης των οικονομικών της αποτελεσμάτων για το…
Η μεγαλύτερη εισηγμένη χαλυβουργία της Κίνας, η Baoshan Iron & Steel, αναμένει ότι το Simandou project στη Γουινέα θα ολοκληρώσει την κατασκευή υποδομών και…
Τελετή ονοματοδοσίας έλαβε χώρα το Σάββατο 26 Οκτωβρίου στο Μπουσάν της Νότιας Κορέας για δύο νεότευκτα πλοία της CMA CGM. Ανάδοχος των πλοίων ήταν…
Ιδιαίτερα υψηλό παραμένει το ενδιαφέρον για αγορές second-hand bulk carriers το 2024, με τη δραστηριότητα να διαμορφώνεται στα υψηλότερα ιστορικά επίπεδα με εξαίρεση το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ