
Η ναυτιλία μικρών αποστάσεων είναι υπεύθυνη για το 60% της μεταφοράς εμπορευμάτων στην Ευρώπη ετησίως αποτελώντας μια ασύγκριτα πιο «πράσινη» επιλογή σε σχέση με τις οδικές μεταφορές όπως επισημάνθηκε στο πάνελ, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του Southeast Europe Connectivity Forum ΙΙ (SECF), το οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη στις 22 και 23 Οκτωβρίου 2024 στο ξενοδοχείο Makedonia Palace στη Θεσσαλονίκη.
Ο Δρ. Νικόλαος Λιάπης, Managing Partner ActaNonVerba; Πρόεδρος ΕΛ.Ι.Ν.Τ.-Ελληνικού Ινστιτούτου Ναυτικής Τεχνολογίας , Μέλος ΔΣ ΕΕΝΜΑ τόνισε ότι η ναυτιλία μικρών αποστάσεων αφορά ένα κομμάτι της συνολικής εφοδιαστικής αλυσίδας, ήτοι 1.200 ενεργές επίσημες διαδρομές στην Ε.Ε. και 1,8 δις. τόνους ετήσιας διακίνησης εμπορευμάτων ενεργειακά πολύ πιο αποδοτικής, σε σχέση με τις οδικές μεταφορές, καθώς και οικονομικότερης.
Ο Γιώργος Σουραβλάς, CEO Line Line Marine S.A., Μέλος ΕΕΝΜΑ, σημείωσε ότι η ναυτιλία μικρών αποστάσεων στηρίζει την οικονομία των νησιών, ενώ αναφέρθηκε ιδιαίτερα στην πράσινη προοπτική της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων. Παράλληλα έκανε λόγο για τα νέα πράσινα καύσιμα στη ναυτιλία λέγοντας ότι δεν έχει αποφασιστεί από την Ε.Ε. ποιο θα είναι το εναλλακτικό καύσιμο που θα επιτρέψει στα πλοία να εισέλθουν με αξιώσεις στην εποχή της πράσινης μετάβασης.
Ο Στράτος Τσαλαμανιός, Co-CEO Mylaki Shipping Agency Ltd and Seaven Tanker & Dry Management Inc, Ταμίας ΔΣ ΕΕΝΜΑ, υπογράμμισε ότι ο στόλος της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων είναι σχετικά γερασμένος και χρειάζεται ανανέωση. Στο πλαίσιο αυτό είπε ότι η Ε.Ε. απαιτείται να βοηθήσει τις εταιρίες με κίνητρα, προκειμένου να εκσυγχρονιστεί ο στόλος.
Η Αλεξάνδρα Γκανά, Operation Manager, GANMAR Shipping, Μέλος ΔΣ ΕΕΝΜΑ, υπογράμμισε ότι η ναυτιλία μικρών αποστάσεων είναι υπεύθυνη για τη μεταφορά του 60% των εμπορευμάτων στην Ευρώπη και ειδικά στη νησιωτική Ελλάδα είναι πολύ σημαντική. Η κα. Γκανά στάθηκε ιδιαίτερα στην ανάγκη να υπάρξουν χρηματοοικονομικά εργαλεία, τα οποία θα δώσουν τη δυνατότητα στον κλάδο να ανανεώσει τον στόλο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Από τον αντίκτυπο της δασμολογικής σύγκρουσης ΗΠΑ και Κίνας προσπαθούν να προστατευτούν οι Κινέζοι εισαγωγείς. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής MB Shipbrokers,…
Οι προσπάθειες με επίκεντρο την επιστροφή της ναυσιπλοΐας στη Μαύρη Θάλασσα στην κανονικότητα εντείνονται με τις πρόσφατες συνομιλίες να φαίνονται να αποφέρουν καρπούς. Ειδικότερα,…
Η στρατιωτική συνεργασία της Ουάσιγκτον με την Αθήνα αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο για την ασφάλεια και την σταθερότητα στην Ευρώπη, σημειώνει ο πρόεδρος των ΗΠΑ…
Μεγάλος αριθμός εμπορικών πλοίων διατέθηκε για τους σκοπούς της επανάστασης, προερχόμενος από τους ιστορικούς ναυτότοπους του Αιγαίου και του Ιονίου και κυρίως από την…
Ο Ντόναλντ Τραμπ, αποφασισμένος να περιορίσει τα έσοδα της Βενεζουέλας από το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο, ανακοίνωσε σήμερα δασμούς 25% σε όσες χώρες…
«Η 25η Μαρτίου είναι ημέρα μνήμης και υπερηφάνειας. Με την ίδια ανιδιοτέλεια και αφοσίωση με τους προγόνους μας, οι άνδρες και οι γυναίκες του…
Πραγματοποιήθηκε σήμερα, Δευτέρα, 24 Μαρτίου 2025, η Δημοσιογραφική Διάσκεψη για τον Απολογισμό Έτους του Υφυπουργείου Ναυτιλίας της Κύπρου και η ενημέρωση για την ανανέωση…
Αντιπροσωπείες από τη Ρωσία και τις ΗΠΑ συναντώνται σήμερα στη Σαουδική Αραβία για συζητήσεις με στόχο την επίτευξη εκεχειρίας στη Μαύρη Θάλασσα αλλά και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ