
Η ναυτιλία μικρών αποστάσεων είναι υπεύθυνη για το 60% της μεταφοράς εμπορευμάτων στην Ευρώπη ετησίως αποτελώντας μια ασύγκριτα πιο «πράσινη» επιλογή σε σχέση με τις οδικές μεταφορές όπως επισημάνθηκε στο πάνελ, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του Southeast Europe Connectivity Forum ΙΙ (SECF), το οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη στις 22 και 23 Οκτωβρίου 2024 στο ξενοδοχείο Makedonia Palace στη Θεσσαλονίκη.
Ο Δρ. Νικόλαος Λιάπης, Managing Partner ActaNonVerba; Πρόεδρος ΕΛ.Ι.Ν.Τ.-Ελληνικού Ινστιτούτου Ναυτικής Τεχνολογίας , Μέλος ΔΣ ΕΕΝΜΑ τόνισε ότι η ναυτιλία μικρών αποστάσεων αφορά ένα κομμάτι της συνολικής εφοδιαστικής αλυσίδας, ήτοι 1.200 ενεργές επίσημες διαδρομές στην Ε.Ε. και 1,8 δις. τόνους ετήσιας διακίνησης εμπορευμάτων ενεργειακά πολύ πιο αποδοτικής, σε σχέση με τις οδικές μεταφορές, καθώς και οικονομικότερης.
Ο Γιώργος Σουραβλάς, CEO Line Line Marine S.A., Μέλος ΕΕΝΜΑ, σημείωσε ότι η ναυτιλία μικρών αποστάσεων στηρίζει την οικονομία των νησιών, ενώ αναφέρθηκε ιδιαίτερα στην πράσινη προοπτική της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων. Παράλληλα έκανε λόγο για τα νέα πράσινα καύσιμα στη ναυτιλία λέγοντας ότι δεν έχει αποφασιστεί από την Ε.Ε. ποιο θα είναι το εναλλακτικό καύσιμο που θα επιτρέψει στα πλοία να εισέλθουν με αξιώσεις στην εποχή της πράσινης μετάβασης.
Ο Στράτος Τσαλαμανιός, Co-CEO Mylaki Shipping Agency Ltd and Seaven Tanker & Dry Management Inc, Ταμίας ΔΣ ΕΕΝΜΑ, υπογράμμισε ότι ο στόλος της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων είναι σχετικά γερασμένος και χρειάζεται ανανέωση. Στο πλαίσιο αυτό είπε ότι η Ε.Ε. απαιτείται να βοηθήσει τις εταιρίες με κίνητρα, προκειμένου να εκσυγχρονιστεί ο στόλος.
Η Αλεξάνδρα Γκανά, Operation Manager, GANMAR Shipping, Μέλος ΔΣ ΕΕΝΜΑ, υπογράμμισε ότι η ναυτιλία μικρών αποστάσεων είναι υπεύθυνη για τη μεταφορά του 60% των εμπορευμάτων στην Ευρώπη και ειδικά στη νησιωτική Ελλάδα είναι πολύ σημαντική. Η κα. Γκανά στάθηκε ιδιαίτερα στην ανάγκη να υπάρξουν χρηματοοικονομικά εργαλεία, τα οποία θα δώσουν τη δυνατότητα στον κλάδο να ανανεώσει τον στόλο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ