«Σφήνα» στην κυριαρχία του Κατάρ στο LNG επιχειρούν να μπουν οι ΗΠΑ και άλλες χώρες εν μέσω αδυναμίας της Ντόχα να συνάψει νέες συμφωνίες με την Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα.
Το Κατάρ για αρκετά χρόνια ήταν ο κορυφαίος εξαγωγέας LNG στις δύο ασιατικές χώρες, ωστόσο πλέον οι αγοραστές στρέφονται στις προμήθειες από τις ΗΠΑ, το Ομάν και τα ΗΑΕ. Οι διαπραγματεύσεις μεταξύ Ιαπώνων και Νοτιοκορεατών αγοραστών και του Κατάρ έχουν κολλήσει λόγω της επιμονής του Κατάρ σε συγκεκριμένες ρήτρες, αναφέρουν πηγές στο Reuters.
«Οι Καταριανοί προσπαθούν να επιτύχουν πολλά στον τρόπο πώλησης του LNG τους, όσον αφορά τη διατήρηση του ελέγχου της αγοράς, ενώ για παράδειγμα η ADNOC των ΗΑΕ και το Ομάν είναι κατά κάποιον τρόπο ευχαριστημένοι με το να παίρνουν απλώς μια καλή τιμή», δήλωσε ανώτερο στέλεχος στο Reuters.
Την ίδια ώρα, η ζήτηση για LNG στην Ιαπωνία υποχωρεί, καθώς επανεκκινούν πυρηνικοί αντιδραστήρες, ενώ και οι ΑΠΕ εισέρχονται δυναμικά στο ενεργειακό μείγμα. Ενδεικτικά, οι εισαγωγές μειώθηκαν σε 66 εκατ. τόνους το 2023 από 83 εκατ. τόνους το 2018, σύμφωνα με τελωνειακά δεδομένα της Ιαπωνίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πυρκαγιά ξέσπασε νωρίτερα σήμερα σε φορτηγό πλοίο στη θάλασσα του Μαρμαρά, προκαλώντας τον θάνατο δύο μελών του πληρώματος, όπως μετέδωσαν τουρκικά μέσα ενημέρωσης. Το…
Μία πρωτοποριακή συνεργασία ξεκίνησε πριν λίγες μέρες με την υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ της Νομικής Σχολής Αθηνών (ΠΜΣ Ναυτικού Δικαίου) και της Διεθνούς Ένωσης…
Την εκπόνηση τριών «Mini Master Plan» για τους περιφερειακούς λιμένες των Οινουσσών, των Ψαρών και των Μεστών, ανακοίνωσε πρόσφατα ο πρόεδρος του Διαδημοτικού Λιμενικού…
Δίχως παύση συνεχίζεται η ενίσχυση του στόλου των εταιρειών ελληνικής διαχείρισης, με την Alassia να γνωστοποιεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης την παραλαβή ενός νεότευκτου…
Στο 2% εκτιμάται ότι αυξήθηκε ο πληθωρισμός στην Ευρωζώνη τον Οκτώβριο σε ετήσια βάση από 1,7% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία (flash estimate)…
Έπειτα από εννέα συναπτά έτη σταθερά υψηλής παραγωγής σιτηρών, η Κίνα φαίνεται ότι θα καταγράψει νέο ιστορικό υψηλό το 2024. Σύμφωνα με δημοσίευμα του…
Tη συμμετοχή της στην DHT Holdings Inc. έναντι $89,1 εκατ. ανακοίνωσε η Scorpio Tankers στο πλαίσιο της δημοσιοποίησης των οικονομικών της αποτελεσμάτων για το…
Η μεγαλύτερη εισηγμένη χαλυβουργία της Κίνας, η Baoshan Iron & Steel, αναμένει ότι το Simandou project στη Γουινέα θα ολοκληρώσει την κατασκευή υποδομών και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ