Η Λιθουανία κάνει ένα σημαντικό βήμα στην ανάπτυξη πράσινων καυσίμων, με την κατασκευή του πρώτου σταθμού παραγωγής και ανεφοδιασμού υδρογόνου στις Βαλτικές Χώρες, στην Κλαϊπέντα.
Ο σταθμός θα χρησιμοποιεί την τεχνολογία ηλεκτρόλυσης με μεμβράνη ανταλλαγής πρωτονίων (PEM), η οποία συνιστά μια καινοτόμο και καθαρή μέθοδο παραγωγής υδρογόνου από ηλεκτρική ενέργεια και νερό. Το σύστημα αυτό επιτρέπει τη μετατροπή της ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές σε υδρογόνο. Η ηλεκτρική ισχύς που θα απαιτείται για τη λειτουργία του συστήματος θα φτάνει τα 3 MW.
Η εγκατάσταση αναμένεται να παράγει περίπου 500 κιλά υδρογόνου ημερησίως, με ετήσια παραγωγή που θα φτάνει τους 127 τόνους. Το υδρογόνο που θα παράγεται θα αποθηκεύεται σε δεξαμενές υψηλής πίεσης (550 bar) και πολύ υψηλής πίεσης (1.000 bar), διασφαλίζοντας τη σταθερή και αξιόπιστη παροχή του καυσίμου σε διάφορες εφαρμογές. Η καθαρότητα του υδρογόνου θα φτάνει το 99,99%, προσφέροντας έτσι υψηλής ποιότητας καύσιμο για χρήση τόσο στη βιομηχανία όσο και στις μεταφορές.
Το έργο περιλαμβάνει όχι μόνο την εγκατάσταση του εξοπλισμού παραγωγής υδρογόνου, αλλά και την ενσωμάτωση προηγμένων τεχνολογικών συστημάτων. Αυτά περιλαμβάνουν ηλεκτρικά συστήματα, συστήματα αυτοματισμού και ολοκληρωμένες πλατφόρμες ασφάλειας, που θα διασφαλίζουν την αδιάκοπη και ασφαλή λειτουργία του σταθμού. Η MT Group θα αναλάβει τη διαχείριση του έργου, την κατασκευή και την τεχνική υποστήριξη για δύο χρόνια μετά την ολοκλήρωσή του, παρέχοντας έτσι μια ολοκληρωμένη λύση EPC.
Το υδρογόνο που θα παράγεται στον σταθμό της Κλαϊπέντα θα χρησιμοποιείται τόσο για τις ανάγκες του λιμένα όσο και για εμπορικούς και δημόσιους σκοπούς. Στο μέλλον, υπάρχουν σχέδια για τη χρήση του υδρογόνου και στον ανεφοδιασμό πλοίων, καθώς αυξάνεται η ζήτηση για εναλλακτικά καύσιμα στη ναυτιλία.
Το έργο εντάσσεται στο πλαίσιο του Προγράμματος Ενεργειακής Ανάπτυξης 2021-2030 της Λιθουανίας, το οποίο στοχεύει στη μείωση της χρήσης ορυκτών καυσίμων και στην προώθηση προηγμένων τεχνολογιών ενέργειας. Το συνολικό κόστος του σταθμού προβλέπεται να φτάσει τα 10,5 εκατ. ευρώ και η λειτουργία του θα θέσει νέα πρότυπα στην ενεργειακή τεχνολογία της περιοχής.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την έναρξη ενός νέου κύκλου παραδόσεων εγκαινίασε η MSC με την παραλαβή ενός ακόμα νεότευκτου containership. Συγκεκριμένα, η εταιρεία-κολοσσός των τακτικών γραμμών παρέλαβε πρόσφατα…
Ρεκόρ κατέγραψαν, στη διάρκεια του γ΄ τριμήνου του τρέχοντος έτους, οι παραγγελίες containerships. Σύμφωνα με δεδομένα της Alphaliner, την περίοδο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου 2024 τοποθετήθηκαν παραγγελίες…
Μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, το 2022, και τον αποκλεισμό αρκετών ουκρανικών λιμένων, ο λιμένας της Κωνστάντζας έχει εξελιχθεί σε κόμβο της…
Πλοίο το οποίο μετέφερε υγρό υδρογόνο έφτασε την Τρίτη 22 Οκτωβρίου στο Yantian Port στην πόλη Σεντζέν της νότιας Κίνας, ολοκληρώνοντας ένα ταξίδι 20.000…
Από πτώση σε πτώση βρίσκονται οι ναύλοι των LNG carriers, ειδικά στη Λεκάνη του Ατλαντικού, όπου οι ναύλοι σημείωσαν εβδομαδιαία μείωση $6.500 και πλέον…
Την ισχυρή και μακροχρόνια συνεργασία των ναυπηγείων Fincantieri και της εταιρείας κρουαζιέρας Viking Line αντικατοπτρίζει η νέα συμφωνία που υπέγραψαν οι δύο πλευρές. Συγκεκριμένα,…
Απονεμήθηκε την Παρασκευή 25 Οκτωβρίου το διεθνές βραβείο Ναυτιλιακή Προσωπικότητα της Χρονιάς (Maritime Person of the Year Award) του International Propeller Club, στην Κύπρια…
Η μεταβλητότητα καλά κρατεί για τα LPG carriers, με έμφαση στα μεγαλύτερα μεγέθη, όπου οι ναύλοι σημείωσαν πτώση της τάξεως των $300.000 μηνιαίως την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ