Μετά το τέλμα στις συζητήσεις μεταξύ ΣΕΕΝ και ΠΝΟ την Τετάρτη 2 Οκτωβρίου, η ΠΝΟ είχε ανακοινώσει την πραγματοποίηση 48ωρης απεργίας στις 22 και 23 Οκτωβρίου.
Σε σχετική ανακοίνωση είχαν υπογραμμιστεί τα εξής: «Δυστυχώς, η συνάντηση ναυάγησε με αποκλειστική ευθύνη της εργοδοσίας, ύστερα από την αδιάλλακτη στάση τους. Στο ποσοστό αύξησης του 12% που είχε ζητήσει η Ομοσπονδία μας, αντιπρότειναν 3% αύξηση για το 2025, Επίσης δεν δέχτηκαν να συζητήσουν και μια σειρά άλλων προβλημάτων».
Επιπλέον, τονίστηκε ότι η ΠΝΟ «δεν μπορεί να αγνοήσει την υψηλή κερδοφορία των εταιρειών, τα 150.000.000 ευρώ που εισπράττουν ετησίως από το Κρατικό ταμείο για τις επιδοτήσεις των άγονων γραμμών αλλά και το μποναμά που τους ετοιμάζει η Κυβέρνηση για την ανανέωση και εκσυγχρονισμό του στόλου τους λόγω της περίφημης μετάβασης στη πράσινη ναυτιλία».
Καίριο θέμα για την ΠΝΟ αποτελεί επίσης ο Νόμος 41/50, βάσει του οποίου στα τέλη Οκτωβρίου, απολύονται δίχως αποζημιώσεις το 50% του πληρώματος του ξενοδοχειακού προσωπικού.
Μια ανάσα μακριά από την 48ωρη απεργία, η ΠΝΟ προχώρησε σε νέα ανακοίνωση, στην οποία υπογραμμίζει αναφορικά με αίτηση αναστολής της απεργίας που απέστειλε το ΣΕΕΝ: «Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία εγκαίρως σας είχε επιδώσει από την 1-8-2024, όπως προβλέπεται από την νομοθεσία, τα εξώδικα με τα αιτήματα για την ανανέωση και υπογραφή ΣΣΕ στα Ε/Γ-Ο/Χ-Α/Κ και στα Μ/Γ-Τ/Ρ-Ε/Γ διεθνών πλόων, με ποσοστό αύξησης 12% αλλά και μια σειρά πολύ σοβαρών θεσμικών αιτημάτων».
Κύριο αίτημα της ΠΝΟ φέρεται να παραμένει η κατάργηση του νόμου Ν.4150/2013: «με τον οποίο 31 Οκτωβρίου απολύεται το 50% του πληρώματος του ξενοδοχειακού προσωπικού (Μάγειροι, Λογιστές, Θαλαμηπόλοι) χωρίς καν να αποζημιώνονται, αλλά και το υπόλοιπο πλήρωμα που παραμένει να επιβαρύνεται με πάρα πολλές ώρες εργασίας για να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις των δρομολογίων που παραμένουν οι ίδιες».
Πέραν αυτού, η Ομοσπονδία τονίζει στο ΣΕΕΝ ότι η στάση του κατά τη συνάντηση της 2ας Οκτωβρίου ήταν εκείνη που οδήγησε στις αποφάσεις της.
Η ανακοίνωση, την οποία υπογράφει ο κ. Εμμανουήλ Τσικαλάκης, Γενικός Γραμματέας της ΠΝΟ, κλείνει με την εξής πρόταση: «Στο πλαίσιο λοιπόν όλων των ανωτέρω, σας καλούμε να αποστείλετε εγγράφως, μια ανανεωμένη πρόταση που θα ανταποκρίνεται και θα ικανοποιεί τις ανάγκες των Ναυτεργατών και των οικογενειών τους».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Η Ελλάδα και η Τουρκία, δεν είμαστε μόνο γείτονες. Είμαστε εταίροι, ιδιαίτερα στον ναυτιλιακό τομέα» δήλωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης…
H αλλαγή σελίδας της INTERTANKO επιβεβαιώθηκε στις 20 Νοεμβρίου, όταν το Council επιβεβαίωσε ότι ο Rolf Westfal-Larsen θα διαδεχτεί τον Paolo d’Amico στη θέση…
Για πρώτη φορά, περισσότερα από 80 αντικείμενα του Ναυαγίου των Αντικυθήρων εκτίθενται στο Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη, στην πληρέστερη μέχρι σήμερα περιοδική έκθεση που παρουσιάζει…
Κανένα σημάδι ανάκαμψης δεν παρουσιάζει η ναυλαγορά των LNG carriers για ακόμα μία εβδομάδα, με τους ναύλους να σημειώνουν περαιτέρω πτώση την εβδομάδα με…
Το νεότευκτο φορτηγό «Orpheus» καθελκύστηκε στις 14 Απριλίου 1956 στα γερμανικά ναυπηγεία Howaldtswerke του Κιέλου, για λογαριασμό εταιρείας συμφερόντων του γραφείου Lyras Brothers Ltd…
Την τελευταία δεκαετία, o δορυφόρος Copernicus Sentinel-1 παρέχει πληθώρα δεδομένων ραντάρ για ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών και δραστηριοτήτων σε εκατομμύρια χρήστες ανά την υφήλιο.…
Συνέντευξη του κ. Χρήστου Σταϊκούρα, υπουργού Υποδομών και Μεταφορών
Ένα χαμηλότερο, από τα αρχικά πλάνα, ποσοστό πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων το 2025 είναι πιθανό να καταστήσει πολύ πιο δύσκολη την επίτευξη των στόχων της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ