Μετά το τέλμα στις συζητήσεις μεταξύ ΣΕΕΝ και ΠΝΟ την Τετάρτη 2 Οκτωβρίου, η ΠΝΟ είχε ανακοινώσει την πραγματοποίηση 48ωρης απεργίας στις 22 και 23 Οκτωβρίου.
Σε σχετική ανακοίνωση είχαν υπογραμμιστεί τα εξής: «Δυστυχώς, η συνάντηση ναυάγησε με αποκλειστική ευθύνη της εργοδοσίας, ύστερα από την αδιάλλακτη στάση τους. Στο ποσοστό αύξησης του 12% που είχε ζητήσει η Ομοσπονδία μας, αντιπρότειναν 3% αύξηση για το 2025, Επίσης δεν δέχτηκαν να συζητήσουν και μια σειρά άλλων προβλημάτων».
Επιπλέον, τονίστηκε ότι η ΠΝΟ «δεν μπορεί να αγνοήσει την υψηλή κερδοφορία των εταιρειών, τα 150.000.000 ευρώ που εισπράττουν ετησίως από το Κρατικό ταμείο για τις επιδοτήσεις των άγονων γραμμών αλλά και το μποναμά που τους ετοιμάζει η Κυβέρνηση για την ανανέωση και εκσυγχρονισμό του στόλου τους λόγω της περίφημης μετάβασης στη πράσινη ναυτιλία».
Καίριο θέμα για την ΠΝΟ αποτελεί επίσης ο Νόμος 41/50, βάσει του οποίου στα τέλη Οκτωβρίου, απολύονται δίχως αποζημιώσεις το 50% του πληρώματος του ξενοδοχειακού προσωπικού.
Μια ανάσα μακριά από την 48ωρη απεργία, η ΠΝΟ προχώρησε σε νέα ανακοίνωση, στην οποία υπογραμμίζει αναφορικά με αίτηση αναστολής της απεργίας που απέστειλε το ΣΕΕΝ: «Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία εγκαίρως σας είχε επιδώσει από την 1-8-2024, όπως προβλέπεται από την νομοθεσία, τα εξώδικα με τα αιτήματα για την ανανέωση και υπογραφή ΣΣΕ στα Ε/Γ-Ο/Χ-Α/Κ και στα Μ/Γ-Τ/Ρ-Ε/Γ διεθνών πλόων, με ποσοστό αύξησης 12% αλλά και μια σειρά πολύ σοβαρών θεσμικών αιτημάτων».
Κύριο αίτημα της ΠΝΟ φέρεται να παραμένει η κατάργηση του νόμου Ν.4150/2013: «με τον οποίο 31 Οκτωβρίου απολύεται το 50% του πληρώματος του ξενοδοχειακού προσωπικού (Μάγειροι, Λογιστές, Θαλαμηπόλοι) χωρίς καν να αποζημιώνονται, αλλά και το υπόλοιπο πλήρωμα που παραμένει να επιβαρύνεται με πάρα πολλές ώρες εργασίας για να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις των δρομολογίων που παραμένουν οι ίδιες».
Πέραν αυτού, η Ομοσπονδία τονίζει στο ΣΕΕΝ ότι η στάση του κατά τη συνάντηση της 2ας Οκτωβρίου ήταν εκείνη που οδήγησε στις αποφάσεις της.
Η ανακοίνωση, την οποία υπογράφει ο κ. Εμμανουήλ Τσικαλάκης, Γενικός Γραμματέας της ΠΝΟ, κλείνει με την εξής πρόταση: «Στο πλαίσιο λοιπόν όλων των ανωτέρω, σας καλούμε να αποστείλετε εγγράφως, μια ανανεωμένη πρόταση που θα ανταποκρίνεται και θα ικανοποιεί τις ανάγκες των Ναυτεργατών και των οικογενειών τους».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Συμφωνία για την ενίσχυση της συνεργασίας τόσο στο θαλάσσιο πεδίο όσο και στο επίπεδο της ανταλλαγής πληροφοριών με βασικό στόχο την πάταξη των εγκληματικών…
Εκ νέου σε αναθεώρηση των εκτιμήσεών του για την ανάπτυξη της ζήτησης πετρελαίου προχώρησε ο OPEC. Πρόκειται για το πιο πρόσφατο πισωγύρισμα του γιγάντιου…
Από το 2025, η ITA Airways θα συνδέει με απευθείας πτήσεις Ιταλία και Λιβύη. Πιο συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης, η εταιρεία ξεκινά δρομολόγιο από…
Η οικονομική ατζέντα του Ντόναλντ Τραμπ απειλεί να επαναφέρει τον πληθωρισμό στις Ηνωμένες Πολιτείες και να βλάψει την οικονομική ανάπτυξη σε ολόκληρο τον κόσμο,…
Διατηρείται το θετικό κλίμα στην αγορά ομολόγων, καθώς οι επενδυτές προεξοφλούν μία ακόμη μείωση των επιτοκίων από την Ευρωπαική Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) πριν από…
Γεύμα εργασίας διοργάνωσε η Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιώς την Τετάρτη 23 Οκτωβρίου, στο επίκεντρο του οποίου βρέθηκε η περίοδος 1974 έως 2024 και συγκεκριμένα τα…
Τα προσεχή έτη πολλά νέα και μεταχειρισμένα ηλεκτρικά οχήματα αναμένεται να κατακλύσουν τόσο την ευρωπαϊκή όσο και την αμερικανική αγορά. Στην προσπάθειά τους οι…
Περιορισμένος είναι ο αριθμός πλοίων που πωλούνται προς διάλυση το 2024, καθώς την περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου πωλήθηκαν προς διάλυση 146 bulk carriers, tankers, containerships και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ