Μετά το τέλμα στις συζητήσεις μεταξύ ΣΕΕΝ και ΠΝΟ την Τετάρτη 2 Οκτωβρίου, η ΠΝΟ είχε ανακοινώσει την πραγματοποίηση 48ωρης απεργίας στις 22 και 23 Οκτωβρίου.
Σε σχετική ανακοίνωση είχαν υπογραμμιστεί τα εξής: «Δυστυχώς, η συνάντηση ναυάγησε με αποκλειστική ευθύνη της εργοδοσίας, ύστερα από την αδιάλλακτη στάση τους. Στο ποσοστό αύξησης του 12% που είχε ζητήσει η Ομοσπονδία μας, αντιπρότειναν 3% αύξηση για το 2025, Επίσης δεν δέχτηκαν να συζητήσουν και μια σειρά άλλων προβλημάτων».
Επιπλέον, τονίστηκε ότι η ΠΝΟ «δεν μπορεί να αγνοήσει την υψηλή κερδοφορία των εταιρειών, τα 150.000.000 ευρώ που εισπράττουν ετησίως από το Κρατικό ταμείο για τις επιδοτήσεις των άγονων γραμμών αλλά και το μποναμά που τους ετοιμάζει η Κυβέρνηση για την ανανέωση και εκσυγχρονισμό του στόλου τους λόγω της περίφημης μετάβασης στη πράσινη ναυτιλία».
Καίριο θέμα για την ΠΝΟ αποτελεί επίσης ο Νόμος 41/50, βάσει του οποίου στα τέλη Οκτωβρίου, απολύονται δίχως αποζημιώσεις το 50% του πληρώματος του ξενοδοχειακού προσωπικού.
Μια ανάσα μακριά από την 48ωρη απεργία, η ΠΝΟ προχώρησε σε νέα ανακοίνωση, στην οποία υπογραμμίζει αναφορικά με αίτηση αναστολής της απεργίας που απέστειλε το ΣΕΕΝ: «Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία εγκαίρως σας είχε επιδώσει από την 1-8-2024, όπως προβλέπεται από την νομοθεσία, τα εξώδικα με τα αιτήματα για την ανανέωση και υπογραφή ΣΣΕ στα Ε/Γ-Ο/Χ-Α/Κ και στα Μ/Γ-Τ/Ρ-Ε/Γ διεθνών πλόων, με ποσοστό αύξησης 12% αλλά και μια σειρά πολύ σοβαρών θεσμικών αιτημάτων».
Κύριο αίτημα της ΠΝΟ φέρεται να παραμένει η κατάργηση του νόμου Ν.4150/2013: «με τον οποίο 31 Οκτωβρίου απολύεται το 50% του πληρώματος του ξενοδοχειακού προσωπικού (Μάγειροι, Λογιστές, Θαλαμηπόλοι) χωρίς καν να αποζημιώνονται, αλλά και το υπόλοιπο πλήρωμα που παραμένει να επιβαρύνεται με πάρα πολλές ώρες εργασίας για να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις των δρομολογίων που παραμένουν οι ίδιες».
Πέραν αυτού, η Ομοσπονδία τονίζει στο ΣΕΕΝ ότι η στάση του κατά τη συνάντηση της 2ας Οκτωβρίου ήταν εκείνη που οδήγησε στις αποφάσεις της.
Η ανακοίνωση, την οποία υπογράφει ο κ. Εμμανουήλ Τσικαλάκης, Γενικός Γραμματέας της ΠΝΟ, κλείνει με την εξής πρόταση: «Στο πλαίσιο λοιπόν όλων των ανωτέρω, σας καλούμε να αποστείλετε εγγράφως, μια ανανεωμένη πρόταση που θα ανταποκρίνεται και θα ικανοποιεί τις ανάγκες των Ναυτεργατών και των οικογενειών τους».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πετρελαιοκηλίδα που προκλήθηκε μετά τη βύθιση δύο ρωσικών δεξαμενόπλοιων στα μέσα Δεκεμβρίου στη θαλάσσια περιοχή ανάμεσα στη Ρωσία και την προσαρτημένη Κριμαία, συνεχίζει…
Aύξηση περίπου μισού δισ. ευρώ (551 εκατομμμύρια ευρώ) κατέγραψαν οι καταθέσεις από νοικοκυριά και επιχειρήσεις τον Νοέμβριο του 2024, αγγίζοντας τα 147,8 δισ. ευρώ,…
Περιορισμένα slots και ελλιπές εργατικό δυναμικό αποτελούν δύο εκ των κυριότερων προκλήσεων που αντιμετωπίζουν τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία. Στο πλαίσιο αυτό, οι κολοσσοί της ναυπηγικής…
Το πράσινο φως άναψε το Υπουργικό Συμβούλιο του Ιράκ για την κατασκευή ενός πετρελαιαγωγού που θα ενισχύσει το δίκτυο μεταφοράς πετρελαίου εντός της χώρας…
Η φινλανδική υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών ανακοίνωσε την Πέμπτη 2 Ιανουαρίου, ότι διεξάγει επιθεώρηση στο τάνκερ «Eagle S», για το οποίο υπάρχουν υποψίες ότι…
Στο κατώφλι του νέου έτους, κακάο και καφές αποχαιρέτησαν το 2024 ως οι μεγαλύτεροι κερδισμένοι μεταξύ των commodities. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters,…
Η Tesla εξακολουθεί να επεκτείνει τη δραστηριότητά της στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου, παρότι οι ΗΠΑ ‒αλλά και ευρύτερα η Δύση‒ υιοθετούν μια…
Η πληθώρα συμβάντων τεχνικών προβλημάτων που έχουν εκδηλωθεί στις αερομεταφορές το 2024 έχει προβληματίσει ιδιαίτερα την αγορά, με εταιρείες του κλάδου να προβαίνουν σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ