Μια πρόσφατη τεχνική μελέτη, δημοσιευμένη από την Oil and Gas Climate Initiative (OGCI), το Global Centre for Maritime Decarbonisation (GCMD) και τη Stena Bulk, επιβεβαιώνει ότι η τεχνολογία δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα επί του πλοίου (Onboard Carbon Capture and Storage ‒ OCCS) έχει τη δυνατότητα να μειώσει σημαντικά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) στη ναυτιλία. Η μελέτη, η οποία διεξήχθη από ένα κοινοπρακτικό σχήμα ναυτιλιακών οργανισμών, επιβεβαίωσε τη δυνατότητα μείωσης των εκπομπών CO₂ έως και 20% ετησίως για πλοία όπως το «Stena Impero».
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης, η εφαρμογή ενός συστήματος OCCS στο μεσαίου μεγέθους δεξαμενόπλοιο «Stena Impero» μπορεί να μειώσει τις ετήσιες εκπομπές CO₂ κατά περίπου 20%. Ωστόσο, η υιοθέτηση αυτής της τεχνολογίας συνοδεύεται από ένα ενεργειακό κόστος, το λεγόμενο «fuel penalty», το οποίο εκτιμάται κάτω από το 10%. Αυτό σημαίνει ότι η δέσμευση άνθρακα απαιτεί ελαφρώς περισσότερη κατανάλωση καυσίμου, κάτι που αυξάνει το λειτουργικό κόστος, αλλά δεν αναιρεί τα περιβαλλοντικά οφέλη.
Ένα από τα βασικά θέματα που εξετάστηκαν στη μελέτη είναι το οικονομικό κόστος της OCCS τεχνολογίας. Το συνολικό κόστος κατασκευής και εγκατάστασης ενός πλήρους συστήματος OCCS σε πλοίο εκτιμάται στα 13 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, το κόστος αποφυγής εκπομπών CO₂ γι’ αυτό το πρωτότυπο σύστημα πρώτης γενιάς, μετρούμενο σε ευρώ ανά τόνο κατακρατημένου CO₂, ανέρχεται στα 723 ευρώ ανά τόνο. Παρόλο που το κόστος αυτό είναι υψηλό για τα πρώτα συστήματα, αναμένεται ότι περαιτέρω έρευνα και τεχνολογικές εξελίξεις θα το μειώσουν σταδιακά, καθιστώντας την OCCS τεχνολογία πιο προσιτή και ευρέως εφαρμόσιμη.
Επιπλέον, η τεχνική έκθεση κατέδειξε ότι η επιτυχής υιοθέτηση της τεχνολογίας OCCS σε ευρεία κλίμακα εξαρτάται από την ανάπτυξη κατάλληλων υποδομών στα λιμάνια για την εκφόρτωση του αποθηκευμένου CO₂ και την τελική του απόθεση. Οι υποδομές αυτές παραμένουν σε αρχικό στάδιο, ενώ η δημιουργία εθνικών πολιτικών και πολιτικών λιμένων για τη διαχείριση και την αποθήκευση του CO₂ είναι αναγκαία για την υποστήριξη της τεχνολογίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παραλαβή νεότευκτου containership γνωστοποίησε σήμερα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η Navios Maritime Partners L.P., με επικεφαλής την κ. Αγγελική Φράγκου. Οι κινήσεις ανανέωσης…
Στις 26 Μαρτίου, η πρόσκρουση του containership «Dali» στην γέφυρα Francis Scott του λιμένα της Βαλτιμόρης, οδήγησε στην κατάρρευσή της, προκαλώντας αλαλούμ στις εξαγωγές…
Επικυρώθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΑΔΜΗΕ η διάθεση ποσοστού 20% της θυγατρικής εταιρείας «Αριάδνη Interconnection» στην εταιρεία State Grid International Development Belgium Ltd,…
Ανοδική είναι η πορεία που σημειώνουν οι ινδικές εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου, με τον περασμένο Σεπτέμβριο να αποτελεί σημείο αναφοράς, καθώς οι εισαγωγές αυξήθηκαν κατά…
Σε ρότα ανόδου βρίσκονται οι θαλάσσιες μεταφορές jet fuel το 2024, καθώς η ζήτηση για αερομεταφορές αυξάνεται σημαντικά. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης ανάλυσης της BIMCO,…
Σημαντική ανάκαμψη έχει καταγράψει η παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία, ελέω των ιδιαίτερα υψηλών ναύλων των τελευταίων ετών. Το orderbook των bulk carriers, των tankers και…
Δύο από τους κορυφαίους προμηθευτές σιδηρομεταλλεύματος του κόσμου, η Rio Tinto και η Vale, αύξησαν την παραγωγή τους το περασμένο τρίμηνο, παρά το γεγονός…
Το ενδιαφέρον διεθνών δανειστών φαίνεται να προσελκύει το σιδηροδρομικό project στην τρίτη γέφυρα του Βοσπόρου, γνωστή και ως γέφυρα Γιαβούζ Σουλτάν Σελίμ, η οποία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ