Για το μεγαλύτερο έργο φυσικού αερίου στη Ρουμανία και το πρώτο έργο βαθιάς θαλάσσιας εξόρυξης στη Μαύρη Θάλασσα, το Neptun Deep, πρόκειται να κατασκευαστεί ένα νέο Πλοίο Υποστήριξης Υπεράκτιων Εργασιών (Field Support Vessel ‒ FSV), στο οποίο θα ενσωματωθούν οι πιο εξελιγμένες τεχνολογίες για μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και αύξηση της ενεργειακής απόδοσης.
Οι τεχνολογικές λύσεις που θα εφαρμοστούν στο σκάφος, μήκους 89,5 μ., προέρχονται από την HAV Group, ενώ το πλοίο θα κατασκευαστεί από το ναυπηγείο Green Yard Kleven στη Νορβηγία για λογαριασμό της ρουμανικής ενεργειακής εταιρείας OMV Petrom S.A.
Το σύστημα πρόωσης του πλοίου περιλαμβάνει μετατροπείς συχνότητας και ηλεκτρικούς κινητήρες, καθώς και μπαταρίες και μετασχηματιστές, τα οποία υποστηρίζουν ένα καινοτόμο σύστημα διανομής ισχύος συνεχούς ρεύματος (DC). Ο πίνακας διανομής Quadro Master, ένας από τους πιο εξελιγμένους στην κατηγορία του, επιτρέπει τη χρήση γεννητριών μεταβλητής ταχύτητας, προσφέροντας βελτιστοποιημένη απόδοση και μεγαλύτερη ευελιξία στη λειτουργία.
Το Quadro Master συνεργάζεται με το σύστημα Odin’s Eye, επιτρέποντας τη διαμόρφωση ενός συστήματος DC-ring, που εξασφαλίζει πιο αποτελεσματική διανομή ισχύος και καλύτερη ενεργειακή διαχείριση. Αυτή η τεχνολογία διευκολύνει την εναλλαγή μεταξύ γεννητριών, αυξάνοντας την αποδοτικότητα του πλοίου και μειώνοντας τις ενεργειακές απώλειες.
Επιπλέον, το πλοίο θα διαθέτει ένα ολοκληρωμένο σύστημα αυτοματισμού (IAS) και το ιδιόκτητο σύστημα ναυσιπλοΐας RAVEN INS. Το πρώτο επιτρέπει την αυτοματοποίηση πολλαπλών διαδικασιών, μειώνοντας την ανάγκη για ανθρώπινη παρέμβαση και περιορίζοντας τα περιθώρια λάθους, ενώ το δεύτερο παρέχει προηγμένες λειτουργίες πλοήγησης για ασφαλή και αποτελεσματική λειτουργία ακόμα και σε απαιτητικές συνθήκες.
Ένα από τα πιο καινοτόμα χαρακτηριστικά του πλοίου είναι η υιοθέτηση της τεχνολογίας CBT (Closed Bus Tie), η οποία επιτρέπει την ενεργή κατανομή ισχύος μεταξύ των γεννητριών. Αυτή η τεχνολογία, σύμφωνα με τα πρότυπα του DNV, μειώνει την ανάγκη λειτουργίας πολλαπλών γεννητριών ταυτόχρονα, οδηγώντας σε σημαντική εξοικονόμηση καυσίμου και μείωση των εκπομπών. Το σύστημα αυτό συμβάλλει επίσης στη μείωση των ωρών λειτουργίας των κινητήρων και των δαπανών συντήρησης, βελτιώνοντας ταυτόχρονα την ανθεκτικότητα του σκάφους σε περιπτώσεις τεχνικών βλαβών.
Ακόμα, το νέο FSV θα είναι εξοπλισμένο με διάδρομο W2W (Walk to Work) και υπεράκτιο γερανό, προσφέροντας ασφαλή και αποδοτική πρόσβαση σε πλατφόρμες και άλλες υπεράκτιες εγκαταστάσεις. Τέλος, θα διαθέτει καταλύματα για 90 άτομα σε μονόκλινα δωμάτια, διασφαλίζοντας άνετες συνθήκες διαβίωσης για το πλήρωμα κατά τη διάρκεια παρατεταμένων αποστολών στη θάλασσα.
Η παράδοση του πλοίου προγραμματίζεται για το β΄ εξάμηνο του 2026, με τις πρώτες τεχνολογικές λύσεις να ενσωματώνονται το 2025.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στο Συνέδριο για τα «50 χρόνια Δημοκρατίας και τις Ένοπλες Δυνάμεις: Τι μέλλει γενέσθαι;», ο Πάνος Ξενοκώστας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ONEX Shipyards…
Τις συνιστώσες που θα διαμορφώσουν την παγκόσμια οικονομία και το θαλάσσιο εμπόριο ανέλυσαν οι κ. Αγγελική Φράγκου, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Navios Maritime…
Ηχητικό του πύργου ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας κατέγραψε τις τελευταίες επικοινωνίες δευτερόλεπτα πριν και μετά τη σύγκρουση εν πτήσει ενός επιβατικού αεροσκάφους της εταιρίας American…
Ανθεκτικότητα επέδειξε η παγκόσμια αγορά δημόσιων εγγραφών (IPOs) το περασμένο έτος, οδηγούμενη από την δυναμική ανάκαμψη της Ευρώπης και των ΗΠΑ. Συγκεκριμένα, η παγκόσμια…
Ισχυρές διαφαίνονται οι προοπτικές της αγοράς κρουαζιέρας και για το 2025, με τις εταιρείες να επεκτείνουν τα διαθέσιμα δρομολόγιά τους και τη ζήτηση να…
Ορατό είναι το ενδεχόμενο ναυτιλιακές εταιρείες να χρειαστεί να καταβάλουν τέλος για τη χρήση της Βαλτικής Θάλασσας, μιας από τις πιο πολυσύχναστες ναυτιλιακές οδούς…
Ένα νέο πλαίσιο για την αναζωογόνηση της οικονομικής παραγωγικότητας και τη διασφάλιση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος της ΕΕ παρουσίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η Πυξίδα Ανταγωνιστικότητας,…
Στο πλαίσιο του προγράμματος οικονομικής ανάπτυξης της Σαουδικής Αραβίας, με ορίζοντα το 2030, η κρατική ναυτιλιακή εταιρεία της Σαουδικής Αραβίας, η Bahri προέβη πρόσφατα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ