
Σημαντική ανάκαμψη έχει καταγράψει η παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία, ελέω των ιδιαίτερα υψηλών ναύλων των τελευταίων ετών. Το orderbook των bulk carriers, των tankers και των gas carriers βρίσκεται ‒ως ποσοστό επί του συνόλου του εκάστοτε στόλου‒ στο 10,3%, 12,9% και 48,4% αντίστοιχα, υπογραμμίζει σε έκθεσή της η ναυλομεσιτική Xclusiv. Τα τελευταία δύο έτη, τα orderbooks των εν λόγω πλοίων έχουν αυξηθεί κατά 43%, 180% και 28% αντίστοιχα.
Η εν λόγω εξέλιξη έχει φέρει χαμόγελα στη ναυπηγική βιομηχανία. Ο αριθμός των ενεργών ναυπηγείων διεθνώς έχει αυξηθεί κατά 17,7% τα τελευταία δύο έτη, από 153 τον Ιούνιο του 2022 σε 180 τον Σεπτέμβριο του 2024. Το μεγαλύτερο μέρος της συγκεκριμένης ανάπτυξης οφείλεται στην Κίνα, όπου τα ενεργά ναυπηγεία έχουν αυξηθεί κατά 37%. Από την άλλη, ο αριθμός των ναυπηγείων σε Ιαπωνία και Νότια Κορέα έχει παραμείνει σχετικά σταθερός, υπογραμμίζει η Xclusiv.
Υπό άλλες συνθήκες, η άνοδος του orderbook και των ενεργών ναυπηγείων θα προκαλούσε προβληματισμό αναφορικά με το μέλλον. Όμως, ένα σημαντικό μέρος του στόλου έχει μεγάλη ηλικία και συνεπώς η παγκόσμια ναυτιλία θα εισέλθει σε μια περίοδο ανανέωσης του στόλου και απομάκρυνσης των λιγότερο τεχνολογικά προηγμένων πλοίων.
Η συγκεκριμένη εξέλιξη θα επιταχυνθεί από την πληθώρα περιβαλλοντικών κανονισμών και τους στόχους του IMO, παράγοντες που θα περιορίσουν σημαντικά την οικονομική ζωή των πλοίων μεγαλύτερης ηλικίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πτωτική αναμένεται να είναι η πορεία των ρωσικών εξαγωγών σιταριού τους επόμενους μήνες, εξέλιξη που δύναται να επιδράσει θετικά στα Panamax bulk carriers. Ειδικότερα,…
Σε έγκριση της προκήρυξης διεθνούς οργανισμού για την παραχώρηση δικαιωμάτων έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων στις θαλάσσιες περιοχές «Α2» και «Νότια της Πελοποννήσου», στην περιοχή…
Την εκκίνηση της παραγωγής από τη δεύτερη φάση ανάπτυξης του πεδίου πετρελαίου «Luda 5-2 North Oilfield» ανακοίνωσε την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου η κινεζική εταιρεία…
Το ναυτιλιακό cluster «Maritime Hellas», μία πρωτοβουλία η οποία υποστηρίζεται από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς (ΕΒΕΠ), ήταν…
Αλλαγή δεδομένων για τους πλοιοκτήτες που θα θελήσουν να διαλύσουν παλιά πλοία φέρνει ο Διεθνής Κανονισμός για την ορθή περιβαλλοντικά ανακύκλωση πλοίων (Σύμβαση του…
Καθώς η Διώρυγα του Σουέζ μετρά τις πληγές της από τον περιορισμό των διελεύσεων, ελέω των επιθέσεων των μαχητών Χούθι, η Αρχή της διώρυγας…
Σε ρότα υπεργιγάντωσης βρίσκεται η ενεργειακή αγορά της Ινδίας, καθώς η κρατική εταιρεία ενέργειας της χώρας προχωρά σε συνέργειες με κολοσσούς του κλάδου, οι…
Η Seatrium Limited, σε συνεργασία με τη Wärtsilä, ανακοίνωσε την επιτυχή εξασφάλιση και υλοποίηση της πρώτης στον κόσμο εγκατάστασης πλήρους κλίμακας συστήματος Δέσμευσης και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ