Το έδαφος για την επόμενη γενιά πλοίων με μηδενικές εκπομπές προετοιμάζεται με την είσοδο του Sea Zero, το οποίο αναμένεται να πλεύσει στις νορβηγικές ακτές το 2030, ενσωματώνοντας καινοτόμες τεχνολογίες που το καθιστούν πρωτοπόρο στην αειφορία και στην ενεργειακή αποδοτικότητα. Η ναυτιλιακή εταιρεία Hurtigruten, σε συνεργασία με 12 ναυτιλιακούς εταίρους και το ερευνητικό ινστιτούτο SINTEF, έχει επιλέξει να εξοπλίσει κάθε πτυχή του πλοίου με τις τελευταίες τεχνολογικές λύσεις, με στόχο την πλήρη εκμηδένιση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, χωρίς να μειώνεται η απόδοση του πλοίου.
Το Sea Zero, με μήκος 135 μ., θα διαθέτει 270 καμπίνες για 500 επιβάτες. Παράλληλα, το πλοίο θα περιλαμβάνει μεγάλη αποθηκευτική δυνατότητα και χώρο για τη μεταφορά αυτοκινήτων. Ένα από τα πιο εντυπωσιακά τεχνολογικά χαρακτηριστικά του Sea Zero είναι τα τρία αναδιπλούμενα αυτόνομα ιστία. Αυτά θα ενισχύουν την αεροδυναμική του πλοίου και θα αξιοποιούν τα αιολικά ρεύματα σε ύψος έως 50 μ. για επιπλέον πρόωση. Τα ιστία θα είναι καλυμμένα με ηλιακά πάνελ συνολικής επιφάνειας 1.500 τ.μ.
Η ενέργεια που παράγεται είτε από τα ιστία είτε από τα λιμάνια φόρτισης θα αποθηκεύεται σε ένα ισχυρό σύστημα μπαταριών χωρίς κοβάλτιο συνολικής ισχύος 60 MWh. Η φόρτιση αυτών των μπαταριών θα εμφανίζεται μέσω ειδικού δείκτη στις πλευρές του πλοίου.
Το πλοίο θα εξοπλιστεί επίσης με τεχνητή νοημοσύνη (AI) για την υποστήριξη στους ελιγμούς. Δεκάδες εξωτερικοί αισθητήρες και κάμερες θα επιτρέπουν την αυτόνομη λειτουργία του, μειώνοντας τις διαστάσεις της γέφυρας και προσφέροντας περισσότερο χώρο στους επιβάτες στα ανώτερα καταστρώματα. Η διάταξη της γέφυρας θα θυμίζει πιλοτήριο αεροπλάνου, ενώ το πλοίο θα έχει καλύτερη αεροδυναμική.
Στο πίσω μέρος του πλοίου, οι έλικες θα μπορούν να ανασύρονται στην καρίνα όταν δεν χρειάζονται, ενώ οι αντεστραμμένες προπέλες θα προσφέρουν μεγαλύτερη ευελιξία και θα βελτιώσουν την ενεργειακή απόδοση, μειώνοντας παράλληλα την κατανάλωση ενέργειας.
Μία ακόμα καινοτομία είναι η χρήση ενός συστήματος λίπανσης με αέρα κάτω από το νερό. Αυτό το σύστημα θα δημιουργεί φυσαλίδες αέρα, επιτρέποντας στο πλοίο να «γλιστρά» στο νερό, μειώνοντας έτσι την αντίσταση και εξοικονομώντας ενέργεια κατά τη διάρκεια της πλεύσης.
Τέλος, οι καμπίνες του Sea Zero θα διαθέτουν έξυπνα συστήματα θέρμανσης και ψύξης, βασισμένα σε αντλίες θερμότητας και μονωμένα δίκτυα διανομής. Οι επιβάτες θα μπορούν να ελέγχουν την κατανάλωση ενέργειας των καμπινών τους μέσω μιας εφαρμογής στο κινητό τους, επιτρέποντας την πλήρη προσαρμογή στις προσωπικές τους ανάγκες.
Το Sea Zero βρίσκεται τώρα στη φάση έρευνας και ανάπτυξης, η οποία θα διαρκέσει έως το 2025. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, οι τεχνολογίες θα δοκιμαστούν και θα βελτιωθούν, με σκοπό την ολοκλήρωση του πλοίου το 2030.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η σπουδαία και ανιδιοτελής προσφορά της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, μέσω της ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ, στην Ελληνική Αστυνομία, που αφορά στη δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής,…
Σε εξέλιξη βρίσκεται η επ’ αόριστον απεργία των εργαζομένων στον λιμένα του Μόντρεαλ, η οποία ξεκίνησε τις πρωινές ώρες της Πέμπτης 31 Οκτωβρίου. Συγκεκριμένα,…
Την πτωτική πορεία της ευρωπαϊκής ζήτησης ντίζελ πιθανότατα θα ανατρέψει το γεγονός ότι η Μεσόγειος Θάλασσα θα γίνει ECA από τον Μάιο του 2025,…
Η ευρεία υιοθέτηση της αμμωνίας ως μελλοντικού καυσίμου της ναυτιλίας παρουσιάζει τεχνικές προκλήσεις, λόγω της εγγενούς τοξικότητάς της, που απαιτεί μέτρα ασφαλείας και ειδικό…
Αντιμέτωπη με τις παράπλευρες απώλειες των κυρώσεων της Δύσης κατά της Ρωσίας βρίσκεται η TotalEnergies, η οποία βλέπει σημαντικά κεφάλαια να εγκλωβίζονται στη Ρωσία.…
Η αιολική πρόωση κάνει ακόμα ένα βήμα στη ναυτιλία, με την εγκατάσταση κυλίνδρων αναρρόφησης eSAILs σε πλοία τύπου tanker/bulker της Klaveness Combination Carriers ASA…
Ο υποψήφιος των Ρεπουμπλικάνων, στις επερχόμενες εκλογές της 5ης Νοεμβρίου, Ντόναλντ Τραμπ έχει διαμηνύσει πληθώρα δασμών εφόσον εκλεγεί. Παρότι ο πρώην πρόεδρος υπογραμμίζει ότι…
Σε ασφυκτικό κλοιό για τα πλοία που μεταφέρουν ρωσικό LNG εξελίσσονται σταδιακά οι ολοένα και αυστηρότερες δυτικές κυρώσεις. Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται η συγκέντρωση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ