Το έδαφος για την επόμενη γενιά πλοίων με μηδενικές εκπομπές προετοιμάζεται με την είσοδο του Sea Zero, το οποίο αναμένεται να πλεύσει στις νορβηγικές ακτές το 2030, ενσωματώνοντας καινοτόμες τεχνολογίες που το καθιστούν πρωτοπόρο στην αειφορία και στην ενεργειακή αποδοτικότητα. Η ναυτιλιακή εταιρεία Hurtigruten, σε συνεργασία με 12 ναυτιλιακούς εταίρους και το ερευνητικό ινστιτούτο SINTEF, έχει επιλέξει να εξοπλίσει κάθε πτυχή του πλοίου με τις τελευταίες τεχνολογικές λύσεις, με στόχο την πλήρη εκμηδένιση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, χωρίς να μειώνεται η απόδοση του πλοίου.
Το Sea Zero, με μήκος 135 μ., θα διαθέτει 270 καμπίνες για 500 επιβάτες. Παράλληλα, το πλοίο θα περιλαμβάνει μεγάλη αποθηκευτική δυνατότητα και χώρο για τη μεταφορά αυτοκινήτων. Ένα από τα πιο εντυπωσιακά τεχνολογικά χαρακτηριστικά του Sea Zero είναι τα τρία αναδιπλούμενα αυτόνομα ιστία. Αυτά θα ενισχύουν την αεροδυναμική του πλοίου και θα αξιοποιούν τα αιολικά ρεύματα σε ύψος έως 50 μ. για επιπλέον πρόωση. Τα ιστία θα είναι καλυμμένα με ηλιακά πάνελ συνολικής επιφάνειας 1.500 τ.μ.
Η ενέργεια που παράγεται είτε από τα ιστία είτε από τα λιμάνια φόρτισης θα αποθηκεύεται σε ένα ισχυρό σύστημα μπαταριών χωρίς κοβάλτιο συνολικής ισχύος 60 MWh. Η φόρτιση αυτών των μπαταριών θα εμφανίζεται μέσω ειδικού δείκτη στις πλευρές του πλοίου.
Το πλοίο θα εξοπλιστεί επίσης με τεχνητή νοημοσύνη (AI) για την υποστήριξη στους ελιγμούς. Δεκάδες εξωτερικοί αισθητήρες και κάμερες θα επιτρέπουν την αυτόνομη λειτουργία του, μειώνοντας τις διαστάσεις της γέφυρας και προσφέροντας περισσότερο χώρο στους επιβάτες στα ανώτερα καταστρώματα. Η διάταξη της γέφυρας θα θυμίζει πιλοτήριο αεροπλάνου, ενώ το πλοίο θα έχει καλύτερη αεροδυναμική.
Στο πίσω μέρος του πλοίου, οι έλικες θα μπορούν να ανασύρονται στην καρίνα όταν δεν χρειάζονται, ενώ οι αντεστραμμένες προπέλες θα προσφέρουν μεγαλύτερη ευελιξία και θα βελτιώσουν την ενεργειακή απόδοση, μειώνοντας παράλληλα την κατανάλωση ενέργειας.
Μία ακόμα καινοτομία είναι η χρήση ενός συστήματος λίπανσης με αέρα κάτω από το νερό. Αυτό το σύστημα θα δημιουργεί φυσαλίδες αέρα, επιτρέποντας στο πλοίο να «γλιστρά» στο νερό, μειώνοντας έτσι την αντίσταση και εξοικονομώντας ενέργεια κατά τη διάρκεια της πλεύσης.
Τέλος, οι καμπίνες του Sea Zero θα διαθέτουν έξυπνα συστήματα θέρμανσης και ψύξης, βασισμένα σε αντλίες θερμότητας και μονωμένα δίκτυα διανομής. Οι επιβάτες θα μπορούν να ελέγχουν την κατανάλωση ενέργειας των καμπινών τους μέσω μιας εφαρμογής στο κινητό τους, επιτρέποντας την πλήρη προσαρμογή στις προσωπικές τους ανάγκες.
Το Sea Zero βρίσκεται τώρα στη φάση έρευνας και ανάπτυξης, η οποία θα διαρκέσει έως το 2025. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, οι τεχνολογίες θα δοκιμαστούν και θα βελτιωθούν, με σκοπό την ολοκλήρωση του πλοίου το 2030.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Περιορισμένες ήταν οι μεταβολές που σημειώθηκαν στη ναυλαγορά των containerships την εβδομάδα με πέρας την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου, με τον σχετικό δείκτη της Drewry,…
Άνεμος αισιοδοξίας πνέει τις τελευταίες εβδομάδες στην αγορά των bulk carriers, καθώς η τόνωση της ναυλαγοράς των Capesizes συντέλεσε στην ανάκαμψη του κύριου δείκτη…
Τέλος σε μια σειρά εκούσιων περικοπών της παραγωγής στη διάρκεια του τρέχοντος έτους φαίνεται να βάζουν οι εταιρείες φυσικού αερίου των ΗΠΑ, εν αναμονή…
Ισχυρή ανάπτυξη κατέγραψαν τα οικονομικά μεγέθη των εταιρειών διαχείρισης containerships το γ΄ τρίμηνο εν μέσω αναταραχών στην Ερυθρά Θάλασσα και ανόδου της παγκόσμιας ζήτησης…
Η Tata Steel Netherlands και η Ecolog προχωρούν στη δημιουργία ενός καινοτόμου «ενεργειακού διαδρόμου», συνδυάζοντας την υγροποίηση του διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) για αποθήκευση…
Η κ. Karin Orsel, συνιδρύτρια και διευθύνουσα σύμβουλος της MF Shipping Group και πρόεδρος της ECSA, επιλέχθηκε να λάβει το βραβείο ισότητας των φύλων…
Εκ νέου πτώση, μετά από μια μικρή ανάπαυλα, κατέγραψαν οι διελεύσεις υγραεριοφόρων πλοίων από τη Διώρυγα του Σουέζ τον περασμένο Οκτώβριο. Άλλωστε, LNG και…
Την τελετή ονοματοδοσίας δύο νεότευκτων containerships γνωστοποίησε μέσω σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο κολοσσός των τακτικών γραμμών HMM. Ειδικότερα, πρόκειται για τα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ