Σημαντική χρηματοδότηση ύψους σχεδόν $1 δισ. σε διάστημα τριών ετών για την ολοκλήρωση της κατασκευής της ναυαρχίδας του πυρηνοκίνητου παγοθραυστικού στόλου της χώρας προβλέπει ο κρατικός προϋπολογισμός.
Το πλοίο, που αναμένεται να ονομαστεί «Rossiya», θα είναι το κύριο και ενδεχομένως το μοναδικό πλοίο της κλάσης Leader. Θα είναι διπλάσιο σε ισχύ από οποιοδήποτε προηγούμενο πυρηνοκίνητο παγοθραυστικό και θα υποστηρίζεται από μονάδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας 120 MW.
Το «Rossiya» θα συμβάλει καθοριστικά στο άνοιγμα της ναυσιπλοΐας όλο τον χρόνο στην Αρκτική. Με πλάτος 48 μ., το πλοίο έχει σχεδιαστεί προκειμένου να διευκολύνει τη ναυσιπλοΐα LNG carriers και tankers σε συνθήκες πάγου στην περιοχή.
Η κατασκευή του πλοίου ξεκίνησε στο ναυπηγείο Zvezda τον Ιούλιο του 2020, αλλά έκτοτε η πρόοδος είναι μικρή. Νωρίτερα φέτος η ημερομηνία παράδοσης μετατέθηκε από το 2027 στο 2030, ενώ επί του παρόντος έχει ολοκληρωθεί περίπου το 15-20% της κατασκευής του πλοίου.
Με τις ευρωπαϊκές αγορές να αποτελούν όλο και περισσότερο «απαγορευμένη ζώνη» για το ρωσικό πετρέλαιο και το υγροποιημένο φυσικό αέριο μετά τις δυτικές κυρώσεις, το παγοθραυστικό της σειράς Leader θα είναι απαραίτητο για την εξαγωγή πόρων στην Ασία, ιδίως στην Κίνα, κατά τους χειμερινούς μήνες. Συνολικά, η Atomflot, διαχειρίστρια του κύριου στόλου παγοθραυστικών της Ρωσίας, σχεδιάζει να στείλει 17 παγοθραυστικά στο Βόρειο Πέρασμα μέχρι το 2030, δεκατρία πυρηνοκίνητα και τέσσερα συμβατικά, προκειμένου να διατηρήσει τη θαλάσσια οδό ανοιχτή όλο τον χρόνο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ικανότητα των ανταρτών Χούθι της Υεμένης να πραγματοποιούν επιθέσεις ενάντια σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα στοχεύουν για ακόμα μια φορά οι ΗΠΑ. Ειδικότερα,…
Στη δεύτερη συνεχόμενη μείωση των επιτοκίων της κατά 25 μονάδες βάσης (ένα τέταρτο της ποσοστιαίας μονάδας), μετά από αυτή του Σεπτεμβρίου, προχώρησε σήμερα η…
Το αστρονομικό ποσό των $18 δισ. έχουν επενδύσει από το 2021 οι Έλληνες πλοιοκτήτες σε νεότευκτα υγραεριοφόρα, στην προσπάθειά τους να διαφοροποιήσουν τους στόλους…
Οι επιχειρήσεις και οι κυβερνήσεις, παγκοσμίως, δεν ανταποκρίνονται επαρκώς στις προσδοκίες των πολιτών όσον αφορά σε συμπεριφορές και δράσεις που σχετίζονται με Κριτήρια ESG (Environmental, Social,…
Ανοδική διαφαίνεται η πορεία των κινεζικών εισαγωγών σόγιας το 2024, καθώς τον περασμένο Σεπτέμβριο οι εισαγωγές «φλέρταραν» με επίπεδα-ρεκόρ. Βάσει του Reuters, η Κίνα…
Η Ryanair θα αναθεωρήσει προς τα κάτω τις εκτιμήσεις της για τον συνολικό αριθμό επιβατών που θα μεταφέρει το 2025, ελέω καθυστερήσεων στις παραδόσεις…
Μετά από ένα ράλι παραγγελιών μεθανόλης τους περασμένους μήνες, το LNG είναι εκείνο που βρίσκεται εκ νέου στο επίκεντρο του ναυτιλιακού ενδιαφέροντος, καθώς επικρατεί…
Από τον Μάιο του 2025, η Μεσόγειος Θάλασσα καθίσταται ECA (Emission Control Area – Περιοχή Ελέγχου Εκπομπών), γεγονός που περιπλέκει ελαφρώς την κατάσταση αναφορικά…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ