Μετά από ένα ράλι παραγγελιών μεθανόλης τους περασμένους μήνες, το LNG είναι εκείνο που βρίσκεται εκ νέου στο επίκεντρο του ναυτιλιακού ενδιαφέροντος, καθώς επικρατεί προβληματισμός για τη διαθεσιμότητα των εναλλακτικών καυσίμων, και δη της μεθανόλης.
Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης ανάρτησης της Alphaliner στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τους πρώτους δέκα μήνες του 2024, το ποσοστό των containerships κατανάλωσης μεθανόλης στις παραγγελίες έχει μειωθεί δραστικά σε 21%, έναντι 51% το 2023.
Την ίδια ώρα, το ενδιαφέρον για το LNG διαφαίνεται αυξημένο, με containerships μεταφορικής ικανότητας 1,76 εκατ. TEUs που παραγγέλθηκαν το 2024 να είναι διπλού καυσίμου κατανάλωσης LNG. Συνεπώς, το 57% των παραγγελιών (1,76 εκατ. TEUs από 3,31 εκατ.) είναι για τέτοια πλοία.
Τέλος, βάσει της Alphaliner, το 77,5% των φετινών παραγγελιών containerships αφορά πλοία κατανάλωσης και καυσίμων χαμηλότερου ανθρακικού αποτυπώματος.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ικανότητα των ανταρτών Χούθι της Υεμένης να πραγματοποιούν επιθέσεις ενάντια σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα στοχεύουν για ακόμα μια φορά οι ΗΠΑ. Ειδικότερα,…
Στη δεύτερη συνεχόμενη μείωση των επιτοκίων της κατά 25 μονάδες βάσης (ένα τέταρτο της ποσοστιαίας μονάδας), μετά από αυτή του Σεπτεμβρίου, προχώρησε σήμερα η…
Το αστρονομικό ποσό των $18 δισ. έχουν επενδύσει από το 2021 οι Έλληνες πλοιοκτήτες σε νεότευκτα υγραεριοφόρα, στην προσπάθειά τους να διαφοροποιήσουν τους στόλους…
Οι επιχειρήσεις και οι κυβερνήσεις, παγκοσμίως, δεν ανταποκρίνονται επαρκώς στις προσδοκίες των πολιτών όσον αφορά σε συμπεριφορές και δράσεις που σχετίζονται με Κριτήρια ESG (Environmental, Social,…
Σημαντική χρηματοδότηση ύψους σχεδόν $1 δισ. σε διάστημα τριών ετών για την ολοκλήρωση της κατασκευής της ναυαρχίδας του πυρηνοκίνητου παγοθραυστικού στόλου της χώρας προβλέπει…
Ανοδική διαφαίνεται η πορεία των κινεζικών εισαγωγών σόγιας το 2024, καθώς τον περασμένο Σεπτέμβριο οι εισαγωγές «φλέρταραν» με επίπεδα-ρεκόρ. Βάσει του Reuters, η Κίνα…
Η Ryanair θα αναθεωρήσει προς τα κάτω τις εκτιμήσεις της για τον συνολικό αριθμό επιβατών που θα μεταφέρει το 2025, ελέω καθυστερήσεων στις παραδόσεις…
Από τον Μάιο του 2025, η Μεσόγειος Θάλασσα καθίσταται ECA (Emission Control Area – Περιοχή Ελέγχου Εκπομπών), γεγονός που περιπλέκει ελαφρώς την κατάσταση αναφορικά…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ