Από τον Μάιο του 2025, η Μεσόγειος Θάλασσα καθίσταται ECA (Emission Control Area – Περιοχή Ελέγχου Εκπομπών), γεγονός που περιπλέκει ελαφρώς την κατάσταση αναφορικά με τα ναυτιλιακά καύσιμα και αναμένεται να έχει σημαντικό αντίκτυπο στο bunkering στη Μεσόγειο αλλά και στις ροές εμπορευμάτων.
Όπως υπογραμμίζει σε έκθεσή της η ναυλομεσιτική Gibson, βάσει των κανονισμών, τα καύσιμα που καταναλώνονται εντός των ECAs πρέπει να έχουν περιεκτικότητα οξειδίων του θείου χαμηλότερη ή ίση του 0,1%, εκτός αν τα πλοία διαθέτουν scrubbers, τα οποία είναι σε θέση να μειώσουν τις εκπομπές στα συγκεκριμένα επίπεδα.
Ζήτηση για καύσιμα
Η ζήτηση για καύσιμα στη Μεσόγειο εκτιμάται στους 21,5 εκατ. τόνους, εκ των οποίων περισσότεροι από τους μισούς αφορούν VLSFO περιεκτικότητας θείου 0,5%. Από τον επόμενο Μάιο, η ζήτηση για VLSFO στη Μεσόγειο αναμένεται να μειωθεί στους περίπου 6 εκατ. τόνους ετησίως, βάσει εκτιμήσεων, με τα πλοία να στρέφονται στο MGO και στο ULSFO, η περιεκτικότητα θείου των οποίων περιορίζεται στο 0,1%.
Η ζήτηση για HSFO δύναται να μην επηρεαστεί, εφόσον τα πλοία είναι εξοπλισμένα με scrubbers, που είναι σε θέση να «ρίξουν» τις εκπομπές θείου στα απαιτούμενα επίπεδα.
Σε κάθε περίπτωση, το κόστος καυσίμου για τα πλοία στη Μεσόγειο διαφαίνεται αυξημένο, δεδομένου μάλιστα ότι στο Γιβραλτάρ, εντός του 2024, το κόστος του MGO εμφανίζεται αυξημένο κατά περίπου 35% έναντι του κόστους του VLSFO, σύμφωνα με την Gibson.
Ροές εμπορευμάτων
Πτώση της ζήτησης για VLSFO αναμένεται να ωθήσει σε ανακατεύθυνση των ροών ανατολικά της Διώρυγας του Σουέζ. Πέραν αυτού, το «κενό» βενζίνης που αντιμετωπίζει η Μεσόγειος και η Ευρώπη εκτιμάται πως θα αυξηθεί περαιτέρω, ενισχύοντας τις εισαγωγές από τις ΗΠΑ και τη Μέση Ανατολή.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ικανότητα των ανταρτών Χούθι της Υεμένης να πραγματοποιούν επιθέσεις ενάντια σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα στοχεύουν για ακόμα μια φορά οι ΗΠΑ. Ειδικότερα,…
Στη δεύτερη συνεχόμενη μείωση των επιτοκίων της κατά 25 μονάδες βάσης (ένα τέταρτο της ποσοστιαίας μονάδας), μετά από αυτή του Σεπτεμβρίου, προχώρησε σήμερα η…
Το αστρονομικό ποσό των $18 δισ. έχουν επενδύσει από το 2021 οι Έλληνες πλοιοκτήτες σε νεότευκτα υγραεριοφόρα, στην προσπάθειά τους να διαφοροποιήσουν τους στόλους…
Οι επιχειρήσεις και οι κυβερνήσεις, παγκοσμίως, δεν ανταποκρίνονται επαρκώς στις προσδοκίες των πολιτών όσον αφορά σε συμπεριφορές και δράσεις που σχετίζονται με Κριτήρια ESG (Environmental, Social,…
Σημαντική χρηματοδότηση ύψους σχεδόν $1 δισ. σε διάστημα τριών ετών για την ολοκλήρωση της κατασκευής της ναυαρχίδας του πυρηνοκίνητου παγοθραυστικού στόλου της χώρας προβλέπει…
Ανοδική διαφαίνεται η πορεία των κινεζικών εισαγωγών σόγιας το 2024, καθώς τον περασμένο Σεπτέμβριο οι εισαγωγές «φλέρταραν» με επίπεδα-ρεκόρ. Βάσει του Reuters, η Κίνα…
Η Ryanair θα αναθεωρήσει προς τα κάτω τις εκτιμήσεις της για τον συνολικό αριθμό επιβατών που θα μεταφέρει το 2025, ελέω καθυστερήσεων στις παραδόσεις…
Μετά από ένα ράλι παραγγελιών μεθανόλης τους περασμένους μήνες, το LNG είναι εκείνο που βρίσκεται εκ νέου στο επίκεντρο του ναυτιλιακού ενδιαφέροντος, καθώς επικρατεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ