Την πρωτοκαθεδρία των Ελλήνων στον διεθνή ναυτιλιακό στίβο αμφισβητεί εκ νέου η Κίνα, καθώς αναφέρει ότι ο στόλος της έχει αυξηθεί στα 430 εκατ. dwt, σύμφωνα με δεδομένα του Σεπτεμβρίου, και αντιστοιχεί πλέον σε 18,7% του παγκόσμιου στόλου.
Το κατά πόσο ο ισχυρισμός αυτός ευσταθεί ή όχι μέλλει να φανεί, όμως η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα δεν θα χρειαστεί να κάνει πολλή «υπομονή», καθώς την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να δημοσιευτεί η έκθεση της UNCTAD Review of Maritime Transport 2024.
Παρότι η έκθεση θα καλύψει τις μεταβολές στους στόλους έως και τα τέλη του 2023, εφόσον πράγματι ο κινεζικών συμφερόντων στόλος πλέον περιλαμβάνει πλοία χωρητικότητας 430 εκατ. dwt, θα υπάρχει κάποια αλματώδης άνοδος και το 2023.
Άλλωστε, στην αντίστοιχη έκθεση του 2023, ο στόλος κινεζικών συμφερόντων αριθμούσε 8.839 πλοία χωρητικότητας 302 εκατ. dwt, με το ποσοστό επί του παγκόσμιου στόλου να ανέρχεται σε 13,4%. Από την άλλη, ο ελληνικών συμφερόντων στόλος αριθμούσε 4.936 πλοία χωρητικότητας 393 εκατ. (17,4%).
Για να έχει φτάσει η Κίνα τον στόλο 430 εκατ. dwt, πρέπει από τον Ιανουάριο του 2023 έως και τον Σεπτέμβριο του 2024 ο στόλος της να έχει αυξηθεί κατά 128 εκατ. dwt ή κατά 42,4% σε όρους χωρητικότητας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ικανότητα των ανταρτών Χούθι της Υεμένης να πραγματοποιούν επιθέσεις ενάντια σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα στοχεύουν για ακόμα μια φορά οι ΗΠΑ. Ειδικότερα,…
Στη δεύτερη συνεχόμενη μείωση των επιτοκίων της κατά 25 μονάδες βάσης (ένα τέταρτο της ποσοστιαίας μονάδας), μετά από αυτή του Σεπτεμβρίου, προχώρησε σήμερα η…
Το αστρονομικό ποσό των $18 δισ. έχουν επενδύσει από το 2021 οι Έλληνες πλοιοκτήτες σε νεότευκτα υγραεριοφόρα, στην προσπάθειά τους να διαφοροποιήσουν τους στόλους…
Οι επιχειρήσεις και οι κυβερνήσεις, παγκοσμίως, δεν ανταποκρίνονται επαρκώς στις προσδοκίες των πολιτών όσον αφορά σε συμπεριφορές και δράσεις που σχετίζονται με Κριτήρια ESG (Environmental, Social,…
Σημαντική χρηματοδότηση ύψους σχεδόν $1 δισ. σε διάστημα τριών ετών για την ολοκλήρωση της κατασκευής της ναυαρχίδας του πυρηνοκίνητου παγοθραυστικού στόλου της χώρας προβλέπει…
Η Ryanair θα αναθεωρήσει προς τα κάτω τις εκτιμήσεις της για τον συνολικό αριθμό επιβατών που θα μεταφέρει το 2025, ελέω καθυστερήσεων στις παραδόσεις…
Μετά από ένα ράλι παραγγελιών μεθανόλης τους περασμένους μήνες, το LNG είναι εκείνο που βρίσκεται εκ νέου στο επίκεντρο του ναυτιλιακού ενδιαφέροντος, καθώς επικρατεί…
Από τον Μάιο του 2025, η Μεσόγειος Θάλασσα καθίσταται ECA (Emission Control Area – Περιοχή Ελέγχου Εκπομπών), γεγονός που περιπλέκει ελαφρώς την κατάσταση αναφορικά…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ