
Περισσότερος από τον μισό ηλεκτρισμό στον πλανήτη θα προέρχεται από πηγές χαμηλού άνθρακα μέχρι το τέλος της δεκαετίας, όμως ο κόσμος βρίσκεται ακόμα «μακριά από μια ευθυγραμμισμένη τροχιά» για την επίτευξη των στόχων της ουδετερότητας άνθρακα, αναφέρει σε έκθεσή του ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA).
«Στην ιστορία της ενέργειας, γνωρίσαμε την εποχή του άνθρακα και την εποχή του πετρελαίου και μπαίνουμε τώρα ολοταχώς στην εποχή του ηλεκτρισμού, ο οποίος θα καθορίσει το παγκόσμιο ενεργειακό σύστημα στο μέλλον και θα είναι όλο και περισσότερο βασισμένος σε καθαρές πηγές ηλεκτρισμού», εκτιμά ο εκτελεστικός διευθυντής του IEA Φατίχ Μπιρόλ στην ανακοίνωση της ετήσιας έκθεσης του οργανισμού World Energy Outlook 2024.
Στην έκθεση αυτή, ο IEA διατηρεί την πρόβλεψή του για κορύφωση της ζήτησης για όλα τα ορυκτά καύσιμα (πετρέλαιο, αέριο και άνθρακα) «μέχρι το τέλος της δεκαετίας».
«Μαζί με την πυρηνική ενέργεια, προς την οποία στρέφεται πάλι το ενδιαφέρον πολυάριθμων χωρών, οι πηγές (ενέργειας) χαμηλών εκπομπών», όπως η αιολική και η ηλιακή «αναμένεται ότι θα παράγουν περισσότερο από το μισό του παγκόσμιου ηλεκτρισμού πριν από το 2030», υποστηρίζει ο IEA.
Η υπηρεσία ενέργειας του ΟΟΣΑ περιγράφει μια δίψα για ηλεκτρικό που ενισχύεται από τη βιομηχανία, την ηλεκτροκίνηση, τις ανάγκες της τεχνητής νοημοσύνης και των 11.000 κέντρων δεδομένων που υπάρχουν στον κόσμο, και τον κλιματισμό.
Μολονότι «η αυξανόμενη ορμή υπέρ της μετάβασης στην καθαρή ενέργεια» υφίσταται πράγματι, «ο κόσμος βρίσκεται ακόμα μακριά από μια ευθυγραμμισμένη τροχιά για την επίτευξη των στόχων του για ουδετερότητα άνθρακα» το 2050, υπογραμμίζει πάντως ο IEA, ο οποίος ζητάει να υπάρξει επιτάχυνση.
«Ένα επίπεδο ρεκόρ καθαρής ενέργειας εμπεδώθηκε το 2023 σε παγκόσμιο επίπεδο, όμως τα δύο τρίτα της αύξησης της ζήτησης για ενέργεια ικανοποιήθηκαν εντούτοις από τα ορυκτά καύσιμα», αναφέρει ο IEA.
Ωστόσο ο οργανισμός επισημαίνει επίσης το υψηλό επίπεδο αβεβαιότητας, καθώς συγκρούσεις μαίνονται στη Μέση Ανατολή και τη Ρωσία, περιφέρειες οι οποίες παράγουν πετρέλαιο και αέριο, ενώ χώρες οι οποίες αντιπροσωπεύουν το μισό της παγκόσμιας ζήτησης για ενέργεια έχουν φέτος εκλογές.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ