Ακόμα ένα σημαντικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλία αποτελεί η πρόσφατη συμφωνία για την κατασκευή των πρώτων αυτόνομων ferries με ηλεκτρική πρόωση από συστοιχία μπαταριών. Αυτά τα καινοτόμα πλοία, τα οποία θα κατασκευαστούν από τα τουρκικά ναυπηγεία Tersan για τη νορβηγική εταιρεία Fjord1, θα είναι εξοπλισμένα με τα υψηλής απόδοσης συστήματα πρόωσης SCHOTTEL EcoPellers.
Κάθε πλοίο, με μήκος 120 μ. και πλάτος 18,60 μ., θα διαθέτει δύο ηλεκτρικά συστήματα πρόωσης SCHOTTEL EcoPellers τύπου SRE 340, που τροφοδοτούνται από μια συστοιχία μπαταριών. Η τεχνολογία που χρησιμοποιούν είναι η L-Drive για μέγιστη αποδοτικότητα. Αυτή η τεχνολογία επιτρέπει την άμεση σύνδεση του ηλεκτρικού κινητήρα με την προπέλα, καταργώντας το άνω κιβώτιο ταχυτήτων και μειώνοντας έτσι τόσο το ύψος εγκατάστασης όσο και τις μηχανικές απώλειες. Επιπλέον, η απουσία του άνω κιβωτίου ταχυτήτων μειώνει τους κραδασμούς και τον θόρυβο, βελτιώνοντας την άνεση των επιβατών. Το σύστημα παρακολουθείται μέσω του MariHub, που επιτρέπει την προληπτική συντήρηση και τον απομακρυσμένο έλεγχο.
Τα εν λόγω συστήματα πρόωσης έχουν διάμετρο προπέλας 2,1 μ. και ισχύ εισόδου 1.200 kW. Η υψηλή υδροδυναμική αποδοτικότητα των SCHOTTEL EcoPellers μειώνει την κατανάλωση ενέργειας, κάτι που σημαίνει μικρότερη απαίτηση για χωρητικότητα μπαταρίας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση των λειτουργικών και κεφαλαιουχικών εξόδων.
Από τον Σεπτέμβριο του 2026, τα ferries μηδενικών εκπομπών θα αρχίσουν να λειτουργούν στη διαδρομή Lavik-Oppedal. Το 2027 θα εισαχθούν λειτουργίες αυτόματης διέλευσης και αυτόματης προσάραξης, ενώ το 2028 προβλέπεται να υλοποιηθεί πλήρως η αυτόνομη ναυσιπλοΐα τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η 32η ετήσια τελετή απονομής των βραβείων AMVER, που διοργανώνεται παραδοσιακά από το Propeller Club Πειραιά, σε συνεργασία με την Πρεσβεία των ΗΠΑ στην…
Στη δίνη της κλιματικής αλλαγής βρίσκεται η παραγωγή ζάχαρης της Ινδίας, καθώς τα ακραία καιρικά φαινόμενα αναγκάζουν τους παραγωγούς να αναθεωρήσουν προς τα κάτω…
Σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, το Ίδρυμα Ωνάση σχεδιάζει να μετατρέψει 22 δημόσια γυμνάσια και λύκεια σε Δημόσια Ωνάσεια σχολεία (11 Γυμνάσια…
Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση συνεχίζει να προχωρά με ταχείς ρυθμούς παγκοσμίως, με το 2024 να χαρακτηρίζεται δημιουργικό έτος στον τομέα των πωλήσεων, καθώς φέτος…
Το ρωσικό φορτηγό πλοίο «Ursa Major» βυθίστηκε στα διεθνή ύδατα της Μεσογείου, μεταξύ της Ισπανίας και της Αλγερίας με δύο μέλη του πληρώματός του…
Tα 21 δισ. ευρώ προσέγγισαν τα έσοδα από τον τουρισμό στο δεκάμηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου, φέτος. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος, οι…
Διαταραχών συνέχεια στις τακτικές γραμμές αναμένουν κορυφαίοι φορτωτές, απόρροια ενός συνδυασμού παραγόντων. Στο report της Ocean Freight Market Outlook December 2024, η DHL Global…
Εν μέσω πολιτικών, οικονομικών και γεωπολιτικών ανακατατάξεων, που αναμένεται να συνοδεύσουν την επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο, ο ενεργειακός τομέας της Κίνας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ