
Ακόμα ένα σημαντικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλία αποτελεί η πρόσφατη συμφωνία για την κατασκευή των πρώτων αυτόνομων ferries με ηλεκτρική πρόωση από συστοιχία μπαταριών. Αυτά τα καινοτόμα πλοία, τα οποία θα κατασκευαστούν από τα τουρκικά ναυπηγεία Tersan για τη νορβηγική εταιρεία Fjord1, θα είναι εξοπλισμένα με τα υψηλής απόδοσης συστήματα πρόωσης SCHOTTEL EcoPellers.
Κάθε πλοίο, με μήκος 120 μ. και πλάτος 18,60 μ., θα διαθέτει δύο ηλεκτρικά συστήματα πρόωσης SCHOTTEL EcoPellers τύπου SRE 340, που τροφοδοτούνται από μια συστοιχία μπαταριών. Η τεχνολογία που χρησιμοποιούν είναι η L-Drive για μέγιστη αποδοτικότητα. Αυτή η τεχνολογία επιτρέπει την άμεση σύνδεση του ηλεκτρικού κινητήρα με την προπέλα, καταργώντας το άνω κιβώτιο ταχυτήτων και μειώνοντας έτσι τόσο το ύψος εγκατάστασης όσο και τις μηχανικές απώλειες. Επιπλέον, η απουσία του άνω κιβωτίου ταχυτήτων μειώνει τους κραδασμούς και τον θόρυβο, βελτιώνοντας την άνεση των επιβατών. Το σύστημα παρακολουθείται μέσω του MariHub, που επιτρέπει την προληπτική συντήρηση και τον απομακρυσμένο έλεγχο.
Τα εν λόγω συστήματα πρόωσης έχουν διάμετρο προπέλας 2,1 μ. και ισχύ εισόδου 1.200 kW. Η υψηλή υδροδυναμική αποδοτικότητα των SCHOTTEL EcoPellers μειώνει την κατανάλωση ενέργειας, κάτι που σημαίνει μικρότερη απαίτηση για χωρητικότητα μπαταρίας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση των λειτουργικών και κεφαλαιουχικών εξόδων.
Από τον Σεπτέμβριο του 2026, τα ferries μηδενικών εκπομπών θα αρχίσουν να λειτουργούν στη διαδρομή Lavik-Oppedal. Το 2027 θα εισαχθούν λειτουργίες αυτόματης διέλευσης και αυτόματης προσάραξης, ενώ το 2028 προβλέπεται να υλοποιηθεί πλήρως η αυτόνομη ναυσιπλοΐα τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Καναδάς θα επιβάλει από αύριο νέους, ανταποδοτικούς δασμούς σε ορισμένα αμερικανικά προϊόντα, ως απάντηση στους «αδικαιολόγητους και παράλογους» δασμούς που επέβαλε ο Αμερικανός…
Τα περιορισμένα σημεία φόρτισης αποτελούν το μεγαλύτερο πρόβλημα στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Αν και η χρήση ηλεκτρικής ενέργειας από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο κυρίως εντός…
Ο Γενικός Γραμματέας του IMO, κ. Arsenio Dominguez, εξέδωσε δήλωση μετά την επίθεση στην Οδησσό στις 11 Μαρτίου: «Με βαθιά θλίψη πληροφορήθηκα την τραγική…
Την τελετή ονοματοδοσίας και παραλαβής δύο νεότευκτων δεξαμενοπλοίων γιόρτασε πρόσφατα η Golden Energy Management, με επικεφαλής τον Βίκτωρα Ρέστη. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανάρτηση στα…
Η προηγμένη τεχνολογία πλωτών μονάδων μετατροπής αμμωνίας σε υδρογόνο («ammonia-to-hydrogen cracker») της Höegh Evi βρίσκεται στο επίκεντρο νέας στρατηγικής συνεργασίας με τη North Ammonia.…
H Hanseatic Global Terminals (HGT), o βραχίονας τερματικών της γερμανικής Hapag-Lloyd, απέκτησε το 60% των μετοχών της CNMP LH από τον όμιλο Seafrigo. Η…
Μία από τις πολλές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η υιοθέτηση εναλλακτικών καυσίμων στη ναυτιλία είναι το μη ανταγωνιστικό κόστος. Στο πλαίσιο αυτό, ο Executive Chairman…
Οι στρατηγικές συνεργασίες αναμένεται να διαδραματίσουν πρωταγωνιστικό ρόλο για το μέλλον της ναυτιλίας εν μέσω συνεχώς μεταβαλλόμενων απαιτήσεων για τα καύσιμα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ