Το παγκόσμιο δημόσιο χρέος αναμένεται ότι θα συνεχίσει να αυξάνεται και θα φθάσει μέχρι το τέλος του χρόνου τα 100 τρισεκατομμύρια δολάρια, δηλαδή στο 93% του παγκόσμιου ΑΕΠ, ανακοίνωσε σήμερα εκφράζοντας την ανησυχία του το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) με την ευκαιρία της δημοσιοποίησης της έκθεσής του για τα δημοσιονομικά (Fiscal monitor).
Σε ποσοστά δεν υπάρχει αύξηση, καθώς το δημόσιο χρέος είχε ήδη φθάσει το 93% το 2023, όμως έχει αυξηθεί σε αξία και κυρίως η τάση δεν φαίνεται να αντιστρέφεται, αναφέρει εκφράζοντας τη λύπη του το Ταμείο, το οποίο προβλέπει ότι η αναλογία θα φθάσει το 100% στο τέλος της δεκαετίας.
Σε σύγκριση, το ιδιωτικό χρέος των νοικοκυριών και των μη χρηματοοικονομικών ιδιωτικών επιχειρήσεων αντιπροσώπευε στα τέλη του 2023 το 146% του παγκόσμιου ΑΕΠ, σύμφωνα με τα δεδομένα του ΔΝΤ.
«Υπάρχουν μάλιστα λόγοι για να σκεφτούμε ότι η κατάσταση είναι ακόμα χειρότερη απ’ ό,τι αναμενόταν», υπογράμμισε η Ίρα Ντάμπλα-Νόρις, υποδιευθύντρια του τμήματος δημοσιονομικών υποθέσεων του ΔΝΤ, με την ευκαιρία μιας συνέντευξης Τύπου μέσω του Ίντερνετ.
«Η εμπειρία μας υπενθυμίζει ότι οι προβολές για το χρέος έχουν την τάση να είναι υπερβολικά αισιόδοξες, είτε επειδή είναι υπερβολικά αισιόδοξες οι κυβερνήσεις αναφορικά με τις προβλέψεις τους για την ανάπτυξη είτε επειδή οι δημοσιονομικές μεταρρυθμίσεις δεν υλοποιούνται ποτέ πλήρως», ανέφερε.
Μολονότι τα κράτη έχουν ήδη ανακοινώσει δημοσιονομικές προσαρμογές, δεν είναι απαραίτητο ότι αυτές θα επιτρέψουν τη σταθεροποίηση του δημόσιου χρέους και ακόμα λιγότερο τη μείωσή του, ακόμα κι αν υλοποιηθούν πλήρως.
Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ορισμένες από τις μεγάλες οικονομίες, στην πρώτη γραμμή των οποίων βρίσκονται η αμερικανική και η κινεζική, βλέπουν το χρέος τους να συνεχίζει να αυξάνεται και δεν φαίνεται καμιά ένδειξη ότι η τάση αυτή θα αντιστραφεί.
Για να υπάρξει πραγματική μείωση του δημόσιου χρέους, θα ήταν απαραίτητη μια προσαρμογή 3,8% του ΑΕΠ κάθε χρόνο μέχρι το τέλος της δεκαετίας, έναντι του 1% που εξεταζόταν μέχρι τώρα.
Όμως μια σημαντική μείωση των δημόσιων δαπανών θα μπορούσε να έχει σημαντικό αντίκτυπο στην ανάπτυξη των χωρών, με αύξηση των ανισοτήτων και της αναλογίας του χρέους, επισημαίνει ακόμα το ΔΝΤ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κατατέθηκε από τον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωνσταντίνο Χατζηδάκη στην Ολομέλεια ο Κρατικός Προϋπολογισμός του 2025. Ο κ. Χατζηδάκης καταθέτοντας και σε ηλεκτρονική…
Στην τεχνολογική καινοτομία εστιάζει η ιαπωνική ναυτιλιακή βιομηχανία, με τις εταιρείες Mitsui O.S.K. Lines (MOL) και Kansai Electric Power Company (KEPCO) να υπογράφουν μνημόνιο…
Η απόφαση της ρωσικής Gazprom να διακόψει τις αποστολές φυσικού αερίου στην αυστριακή εταιρεία OMV έχει προκαλέσει την εκ νέου στροφή της Γηραιάς Ηπείρου…
Με στόχο την ενίσχυση των δραστηριοτήτων τους στον Καναδά και την εδραίωσή τους στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων της Βόρειας Αμερικής, μέσω της παραγωγής…
Το Ιράν καταδίκασε τις κυρώσεις που επέβαλε η ΕΕ στην κρατική ναυτιλιακή εταιρεία και σε άλλα νομικά πρόσωπα, σημειώνοντας πως βασίζονται σε «ψεύτικους ισχυρισμούς»…
Η όρεξη της MSC για παραγγελίες πλοίων φέρεται να παραμένει ανικανοποίητη, παρότι ο στόλος της αυξάνεται με δυναμικούς ρυθμούς, ξεπερνώντας τα 6,2 εκατ. TEUs.…
Η καταστροφή δύο υποθαλάσσιων καλωδίων στη Βαλτική Θάλασσα θα πρέπει να θεωρηθεί σαμποτάζ, δήλωσε την Τρίτη 19 Νοεμβρίου το Βερολίνο, ενώ οι ένοπλες δυνάμεις…
Πέραν της χαμηλότερης ζήτησης πετρελαίου εντός του έτους, τα δεξαμενόπλοια φέρονται να έχουν επηρεαστεί και από τη στρατηγική που υιοθετούν οι κινεζικοί εισαγωγείς. Ειδικότερα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ