Τον κώδωνα του κινδύνου για τον αντίκτυπο των δραστηριοτήτων του σκοτεινού στόλου κρούει ο ερευνητικός οργανισμός Center for Research on Energy and Clean Air.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, είναι αναγκαία η λήψη μέτρων προς περιορισμό του συγκεκριμένου στόλου, καθώς πολλά είναι τα περιστατικά απωλειών που έχουν λάβει χώρα σε Ασία και Ευρώπη.
Μέχρι σήμερα, 294 «σκιώδη» δεξαμενόπλοια έχουν μεταφέρει διά θαλάσσης ρωσικό αργό πετρέλαιο, ενώ κατά μέσο όρο τρία «σκιώδη» δεξαμενόπλοια αναχωρούν από ρωσικά λιμάνια καθημερινά.
Από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο του 2024, η Ευρώπη κατέγραψε 277% αύξηση των δεξαμενόπλοιων του «σκοτεινού στόλου» που διέσχισαν τα στενά της Δανίας σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022, με το 64% των 46 εκατ. τόνων ρωσικού πετρελαίου που μεταφέρθηκαν μέσω των στενών της Δανίας να μεταφέρονται με τα εν λόγω πλοία.
Την ίδια περίοδο, τα στενά του Ντόβερ και του Γιβραλτάρ παρουσίασαν 355% αύξηση των διελεύσεων «σκιωδών» δεξαμενόπλοιων σε σύγκριση με το 2022, μεταφέροντας το 67% των 37 εκατ. τόνων του συνολικού πετρελαίου που μεταφέρθηκαν από τις εν λόγω θαλάσσιες αρτηρίες.
Στη Διώρυγα του Σουέζ παρατηρήθηκε αύξηση 649% στη δραστηριότητα των «σκιωδών» δεξαμενόπλοιων σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022.
Σύμφωνα με τον ερευνητικό οργανισμό, σε περίπτωση ατυχήματος, το κόστος καθαρισμού πετρελαιοκηλίδας στην Ευρώπη ανέρχεται σε $8.600/τόνο πετρελαίου, ενώ στη Νοτιοανατολική Ασία το αντίστοιχο κόστος ανέρχεται $16.006/τόνο. Συνεπώς, το κόστος καθαρισμού μιας πετρελαιοκηλίδας που μπορεί να προκληθεί από δεξαμενόπλοιο του «σκοτεινού στόλου» θα μπορούσε να κυμανθεί από $860 εκατ. στην Ευρώπη έως $1,6 δισ. στη Νοτιοανατολική Ασία, λαμβάνοντας υπόψη ότι κατά κύριο λόγο τα πλοία του «σκοτεινού στόλου» μπορούν να μεταφέρουν 100.000 τόνους φορτίου.
Σημειώνεται, τέλος, ότι πλοία του «σκοτεινού στόλου» έχουν ήδη εμπλακεί σε 50 περιστατικά από τα στενά της Δανίας μέχρι τη Μαλαισία από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Τεχνολογίας (ΕΛ.Ι.Ν.Τ.) διοργάνωσε με εξαιρετική επιτυχία την 10η & 11η Δεκεμβρίου 2024 το 18o Ετήσιο Συνέδριο Ναυτικής Τεχνολογίας προσελκύοντας πάνω…
Η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοίνωσε σήμερα, Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου, την υπογραφή της…
Honda και η Nissan συμφώνησαν να διερευνήσουν την προοπτική συγχώνευσης και σύσταση κοινής εταιρείας συμμετοχών, ανακοίνωσαν σήμερα, με στόχο την δημιουργία του τρίτου μεγαλύτερου…
Με στόχο να ενισχύσει την τεχνολογική της αυτάρκεια στον τομέα της ενέργειας, καθώς και τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης της ενεργειακής εξίσωσης της χώρας, η Νότια…
Σημαντικό ορόσημο για το εθνικό σύστημα ηλεκτροδότησης αποτελεί η ολοκλήρωση, την περασμένη εβδομάδα της κατασκευής της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής η οποία μετά την εκτέλεση…
Το διμερές εμπόριο Ευρώπης και Βόρειας Αμερικής έχει ανθίσει τα τελευταία έτη, με αιχμή του δόρατος τις ευρωπαϊκές εισαγωγές LNG. Στο πλαίσιο αυτό και…
Η DP World εξέδωσε ένα μπλε ομόλογο ύψους $100 εκατ. για τη χρηματοδότηση βιώσιμων έργων που αφορούν τις θαλάσσιες μεταφορές, τις λιμενικές υποδομές, τη…
Σε αναπτυξιακή πορεία στόλου εισέρχονται τα δεξαμενόπλοια μεγαλύτερου μεγέθους, και δη τα VLCCs, τα Suezmaxes και τα Aframaxes/LR2s. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε σχετική ανάρτηση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ