Με έναν μεστό και ουσιαστικό λόγο από το Trinity House του Λονδίνου, εκεί απ’ όπου πριν από έξι χρόνια ξεκίνησε η θητεία του ως προέδρου της INTERCARGO, o κ. Δημήτρης Φαφαλιός αναφέρθηκε στον ρόλο της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου στη νέα πραγματικότητα του κλάδου. Στο δείπνο που παρέθεσε η INTERCARGO, τη Δευτέρα 14 Οκτωβρίου, στο πλαίσιο της Ετήσιας Γενικής Συνέλευσης που λαμβάνει χώρα σήμερα, το «παρών» έδωσαν εκπρόσωποι της ελληνικής, της βρετανικής αλλά και της παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας.
«Τα προηγούμενα χρόνια ήμασταν ο φτωχός συγγενής μεταξύ των κύριων ναυτιλιακών αγορών στη σκιά των LNG carriers, containerships, Ro-Ro, ferries και tankers. Η αξιοσημείωτη ανάπτυξή μας αντανακλά την αντίστοιχη της παγκόσμιας οικονομικής δραστηριότητας και του πληθυσμού, ιδιαίτερα σε Ασία, Μέση Ανατολή, Αφρική και Νότια Αμερική», ανέφερε ο κ. Φαφαλιός, αφού πρώτα είχε τονίσει ότι ο παγκόσμιος στόλος bulk carriers οδεύει ολοταχώς για τα 13.500 πλοία.
Ο πρόεδρος της INTERCARGO σημείωσε επίσης ότι το μοντέλο της dry bulk ναυτιλίας την καθιστά αποδοτική και υπεύθυνη απέναντι στις ραγδαία εξελισσόμενες γεωπολιτικές και οικονομικές εξελίξεις και, μέσω της συνεργασίας με λιμάνια, ναυλωτές, εισαγωγείς, ασφαλιστές κ.ά., ο κλάδος καταφέρνει να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες προκλήσεις ταχύτερα από τις κυβερνήσεις.
Ακόμη, τόνισε ότι οι πολεμικές συρράξεις σε Ουκρανία και Μέση Ανατολή έχουν καταδείξει την ευελιξία και την ταχύτητα ανταπόκρισης της βιομηχανίας. «Βλέπουμε trade patterns να μεταβάλλονται μέρα με τη μέρα. Και η dry bulk ναυτιλία, ως μέρος των παγκόσμιων διά θαλάσσης μεταφορών, εγγυάται την ευημερία σε όλα τα κράτη».
Ο κ. Φαφαλιός αναφέρθηκε και στην αλληλένδετη σχέση του Λονδίνου με τη ναυτιλία, δεδομένου ότι η βρετανική πρωτεύουσα ανέκαθεν αποτελούσε κέντρο ανάπτυξης ναυτιλιακών δραστηριοτήτων, όπως μεσιτικών, νομικών, τραπεζικών κ.ά.
Η ναυτιλία αποτελεί έναν ενεργειακά αποδοτικό κλάδο, που αναζητά διαρκώς τη μείωση του περιβαλλοντικού της αντικτύπου, υπογράμμισε ο κ. Φαφαλιός και πρόσθεσε: «Οι παγκόσμιοι κανονισμοί που αναπτύσσονται στον ΙΜΟ στο Λονδίνο καθιστούν τη ναυτιλία τη μοναδική βιομηχανία με ένα παγκόσμιο πλαίσιο για την αποανθρακοποίηση. Παρ’ όλα αυτά, η ναυτιλία δεν παράγει τα νέα, εναλλακτικά, μηδενικών ή χαμηλών εκπομπών καύσιμα, απαραίτητα για τους στόχους του 2050. Οι κυβερνήσεις θα πρέπει να διασφαλίσουν πράσινα και ασφαλή καύσιμα σε επαρκείς ποσότητες. Και εάν η προμήθεια αυτών των καυσίμων εκτραπεί σε καταναλωτές στη στεριά, συχνά για πολιτικούς λόγους, οι επιδράσεις για τη ναυτιλία και κατά συνέπεια για τον παγκόσμιο πληθυσμό θα είναι ισχυρές».
Φωτογραφία: Ναυτικά Χρονικά
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε ανοδική ρότα συνεχίζει να βρίσκεται η ναυλαγορά των containerships, με τον σχετικό δείκτη WCI της Drewry να διαμορφώνεται στα $3.986/FEU την εβδομάδα με…
Ράλι των μετοχών στις διεθνείς αγορές το 2025 προβλέπει η Citigroup καθώς τα μειωμένα επιτόκια και η επιβράδυνση του πληθωρισμού αναμένεται να δώσουν ώθηση…
Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα μπορούσε σταδιακά να χαλαρώσει τις κυρώσεις σε βάρος της Συρίας σε περίπτωση που επιτευχθεί αξιοσημείωτη πρόοδος από τις νέες αρχές,…
Η Ινδία αναμένεται να υπογράψει σύντομα προκαταρκτική συμφωνία με τη Μογγολία στον τομέα των εξορύξεων, δήλωσε σε διεθνή ΜΜΕ ανώτερος κυβερνητικός αξιωματούχος της Ινδίας.…
Παρουσία του Υπουργού Εθνικής Άμυνας Νίκου Δένδια, του Υφυπουργού Γιάννη Κεφαλογιάννη, Αρχηγών των Γενικών Επιτελείων Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας, του Δημάρχου Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης Γρηγόρη Κωνσταντέλλου,…
Οι εξαγωγές αργού πετρελαίου το 2024 οδηγήθηκαν σε μείωση, με το περασμένο έτος να συνιστά το πρώτο μετά και την πανδημία κατά το οποίο…
Ψηλά στην ατζέντα του Πεκίνου φαίνεται να βρίσκεται η οικονομική και εμπορική αναβίωση των περιοχών της δυτικής Κίνας, καθώς πρόσφατα η κινεζική κυβέρνηση προέβη…
Αύξηση 18,7% σημείωσε το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας τον Νοέμβριο του 2024, καθώς καταγράφηκε ποσοστιαία αύξηση των εισαγωγών και μείωση των εξαγωγών.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ