Με έναν μεστό και ουσιαστικό λόγο από το Trinity House του Λονδίνου, εκεί απ’ όπου πριν από έξι χρόνια ξεκίνησε η θητεία του ως προέδρου της INTERCARGO, o κ. Δημήτρης Φαφαλιός αναφέρθηκε στον ρόλο της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου στη νέα πραγματικότητα του κλάδου. Στο δείπνο που παρέθεσε η INTERCARGO, τη Δευτέρα 14 Οκτωβρίου, στο πλαίσιο της Ετήσιας Γενικής Συνέλευσης που λαμβάνει χώρα σήμερα, το «παρών» έδωσαν εκπρόσωποι της ελληνικής, της βρετανικής αλλά και της παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας.
«Τα προηγούμενα χρόνια ήμασταν ο φτωχός συγγενής μεταξύ των κύριων ναυτιλιακών αγορών στη σκιά των LNG carriers, containerships, Ro-Ro, ferries και tankers. Η αξιοσημείωτη ανάπτυξή μας αντανακλά την αντίστοιχη της παγκόσμιας οικονομικής δραστηριότητας και του πληθυσμού, ιδιαίτερα σε Ασία, Μέση Ανατολή, Αφρική και Νότια Αμερική», ανέφερε ο κ. Φαφαλιός, αφού πρώτα είχε τονίσει ότι ο παγκόσμιος στόλος bulk carriers οδεύει ολοταχώς για τα 13.500 πλοία.
Ο πρόεδρος της INTERCARGO σημείωσε επίσης ότι το μοντέλο της dry bulk ναυτιλίας την καθιστά αποδοτική και υπεύθυνη απέναντι στις ραγδαία εξελισσόμενες γεωπολιτικές και οικονομικές εξελίξεις και, μέσω της συνεργασίας με λιμάνια, ναυλωτές, εισαγωγείς, ασφαλιστές κ.ά., ο κλάδος καταφέρνει να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες προκλήσεις ταχύτερα από τις κυβερνήσεις.
Ακόμη, τόνισε ότι οι πολεμικές συρράξεις σε Ουκρανία και Μέση Ανατολή έχουν καταδείξει την ευελιξία και την ταχύτητα ανταπόκρισης της βιομηχανίας. «Βλέπουμε trade patterns να μεταβάλλονται μέρα με τη μέρα. Και η dry bulk ναυτιλία, ως μέρος των παγκόσμιων διά θαλάσσης μεταφορών, εγγυάται την ευημερία σε όλα τα κράτη».
Ο κ. Φαφαλιός αναφέρθηκε και στην αλληλένδετη σχέση του Λονδίνου με τη ναυτιλία, δεδομένου ότι η βρετανική πρωτεύουσα ανέκαθεν αποτελούσε κέντρο ανάπτυξης ναυτιλιακών δραστηριοτήτων, όπως μεσιτικών, νομικών, τραπεζικών κ.ά.
Η ναυτιλία αποτελεί έναν ενεργειακά αποδοτικό κλάδο, που αναζητά διαρκώς τη μείωση του περιβαλλοντικού της αντικτύπου, υπογράμμισε ο κ. Φαφαλιός και πρόσθεσε: «Οι παγκόσμιοι κανονισμοί που αναπτύσσονται στον ΙΜΟ στο Λονδίνο καθιστούν τη ναυτιλία τη μοναδική βιομηχανία με ένα παγκόσμιο πλαίσιο για την αποανθρακοποίηση. Παρ’ όλα αυτά, η ναυτιλία δεν παράγει τα νέα, εναλλακτικά, μηδενικών ή χαμηλών εκπομπών καύσιμα, απαραίτητα για τους στόχους του 2050. Οι κυβερνήσεις θα πρέπει να διασφαλίσουν πράσινα και ασφαλή καύσιμα σε επαρκείς ποσότητες. Και εάν η προμήθεια αυτών των καυσίμων εκτραπεί σε καταναλωτές στη στεριά, συχνά για πολιτικούς λόγους, οι επιδράσεις για τη ναυτιλία και κατά συνέπεια για τον παγκόσμιο πληθυσμό θα είναι ισχυρές».
Φωτογραφία: Ναυτικά Χρονικά
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Νέος πρόεδρος της INTERCARGO εκλέχθηκε ο κ. Γιάννης Α. Ξυλάς κατά την Ετήσια Γενική Συνέλευση του Οργανισμού που έλαβε χώρα στο Λονδίνο την Τετάρτη…
Οι στόχοι του 2030 είναι επιτεύξιμοι ακόμα και σήμερα, όμως χρειαζόμαστε μια ρεαλιστική προσέγγιση στην αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας, ήταν το κύριο μήνυμα του επικεφαλής…
Το παγκόσμιο δημόσιο χρέος αναμένεται ότι θα συνεχίσει να αυξάνεται και θα φθάσει μέχρι το τέλος του χρόνου τα 100 τρισεκατομμύρια δολάρια, δηλαδή στο…
Αύξηση της εγχώριας κατανάλωσης φυσικού αερίου κατά 25,16% καταγράφηκε για το εννεάμηνο του 2024, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΔΕΣΦΑ, ενώ οι εξαγωγές μειώθηκαν…
Επτά στους 10 διευθύνοντες σύμβουλοι (69%) δήλωσαν ότι αισθάνονται αισιόδοξοι για τις προοπτικές της παγκόσμιας οικονομίας τους επόμενους 12 μήνες, σύμφωνα με την τελευταία…
Η αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών παραμένει στο επίκεντρο πληθώρας καινοτόμων πρωτοβουλιών. Πιο συγκεκριμένα, στην Ευρώπη δύο εταιρείες ενώνουν τις δυνάμεις τους με στόχο την…
Σε ρότα ανάπτυξης κινείται το παγκόσμιο εμπόριο, με τις εκτιμήσεις για το επόμενο έτος να δημιουργούν αισιοδοξία αλλά τις γεωπολιτικές εντάσεις να παραμένουν επίμονος…
Υψηλή παραμένει η δραστηριότητα στη δευτερογενή αγορά με επίκεντρο τους κύριους τύπους πλοίων, και δη τα bulk carriers, τα tankers, τα containerships και τα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ