
Αύξηση της εγχώριας κατανάλωσης φυσικού αερίου κατά 25,16% καταγράφηκε για το εννεάμηνο του 2024, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΔΕΣΦΑ, ενώ οι εξαγωγές μειώθηκαν κατά 95,45%.
Ειδικότερα, στο εννεάμηνο, η κατανάλωση φυσικού αερίου έφθασε τις 47,65 Τεραβατώρες (TWh) από 38,07 TWh στην αντίστοιχη περίοδο για το 2023. Το σημείο εισόδου στο Σιδηρόκαστρο αποτέλεσε την κύρια πύλη εισαγωγής φυσικού αερίου στην ελληνική αγορά, παρουσιάζοντας αύξηση 62,67% σε σχέση με το εννεάμηνο του 2023, φτάνοντας τις 26,32 TWh από 16,18 TWh και ξεπερνώντας το σημείο εισόδου στη Ρεβυθούσα (όπου εισάγεται και αεριοποιείται Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο), στο οποίο καταγράφηκε μείωση των εισαγόμενων ποσοτήτων κατά 52,25% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Ειδικότερα, στη Ρεβυθούσα εκφορτώθηκαν περίπου 12,34 TWh LNG από 17 δεξαμενόπλοια προερχόμενα από 4 διαφορετικές χώρες. Το μεγαλύτερο μέρος του εκφορτωθέντος LNG προήλθε από τις ΗΠΑ, αγγίζοντας τις 8,02 TWh, ποσότητα που αντιστοιχεί σε ποσοστό 64,99% επί των συνολικών εισαγωγών LNG. Αμέσως μετά έρχονται οι εισαγωγές από τη Ρωσία (6,27 TWh), εμφανίζοντας όμως μια μείωση της τάξης του 54,39% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, ενώ ακολούθησαν η Νορβηγία (0,98 TWh) και η Αλγερία (0,48 TWh).
Η συνολική ποσότητα που διακινήθηκε μέσω του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου (ΕΣΜΦΑ) μειώθηκε κατά 8,14%, πλησιάζοντας τις 48,31 TWh, από 52,59 TWh στην αντίστοιχη περσινή περίοδο, γεγονός το οποίο οφείλεται κυρίως στη μείωση κατά 95,45% των εξαγωγών φυσικού αερίου (0,66 ΤWh έναντι 14,52 ΤWh το 2023).
Ως προς τη συμβολή των υπολοίπων σημείων εισόδου, η ποσότητα που εισήχθη από το σημείο εισόδου στη Νέα Μεσημβρία, μέσω του αγωγού TAP, παρέμεινε σχεδόν σταθερή (9,61 TWh), παρουσιάζοντας οριακή μείωση κατά 0,52% σε σχέση με το 2023.
Παράλληλα, όσον αφορά τη λειτουργία της υπηρεσίας Φόρτωσης Φορτηγών LNG, η οποία προσφέρει μια ευέλικτη λύση για την οδική μεταφορά σημαντικών ποσοτήτων LNG σε περιοχές και χρήστες εκτός του δικτύου, έχουν εκφορτωθεί 174 Φορτηγά LNG, διακινώντας 7.787,00 m3 LNG ή 51.278,15 MWh ισοδύναμης ενέργειας την περίοδο Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2024.
Όσον αφορά τις κατηγορίες καταναλωτών φυσικού αερίου, οι ηλεκτροπαραγωγοί συνεχίζουν να καταγράφουν τη μεγαλύτερη κατανάλωση, καλύπτοντας το 69,52% της εγχώριας ζήτησης με 33,13 TWh σε σύνολο 47,65 TWh. Ενισχυμένη κατά 87,93% σε σχέση με το πρώτο εννεάμηνο του 2023 καταγράφηκε η κατανάλωση ΦΑ από βιομηχανίες και σταθμούς CNG απευθείας συνδεδεμένους στο ΕΣΜΦΑ, αγγίζοντας τις 6,54 TWh, ποσότητα που αντιστοιχεί σχεδόν στο 13,73% της εγχώριας ζήτησης. Αντίθετα, μειωμένη κατά 2,33% ήταν η κατανάλωση (7,98 TWh) που καταγράφηκε από τα δίκτυα διανομής κατά το πρώτο εννεάμηνο του 2023, καλύπτοντας το 16,75% της συνολικής ζήτησης.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Οι ρωσικές αρχές εντείνουν τα μέτρα στα λιμάνια, που περιλαμβάνουν την πρόσληψη δυτών οι οποίοι θα πραγματοποιούν επιθεωρήσεις στα ύφαλα των πλοίων, ως απάντηση…
Με δυναμικούς ρυθμούς συνέχισαν οι ηλεκτρονικές αγορές στην Ευρώπη και το 2024, σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα της Eurostat. Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του…
Για την ανάγκη ανάπτυξης μιας ευρωπαϊκής εφοδιαστικής αλυσίδας καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της η Clean Maritime Fuels Platform, που αντιπροσωπεύει τους…
Νέοι σκόπελοι διαφαίνονται στον ορίζοντα για την Boeing, καθώς το πολυαναμενόμενο πρόγραμμα κατασκευής προεδρικών αεροσκαφών «Air Force One» εκτιμάται ότι θα αντιμετωπίσει νέες καθυστερήσεις.…
Άνοδο κατέγραψε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον περασμένο Δεκέμβριο. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου σημείωσε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ