Υψηλή παραμένει η δραστηριότητα στη δευτερογενή αγορά με επίκεντρο τους κύριους τύπους πλοίων, και δη τα bulk carriers, τα tankers, τα containerships και τα gas carriers.
Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της VesselsValue, το διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2024, πάνω από 2.000 τέτοια πλοία άλλαξαν χέρια. 911 bulk carriers έχουν αλλάξει χέρια την εν λόγω περίοδο, επίπεδα που συνιστούν ετήσια άνοδο της τάξεως του 12,6% (809 πέρυσι). Επιπλέον, 144 υγραεριοφόρα έχουν πωληθεί στη second-hand αγορά, επίπεδα που συνιστούν άνοδο της τάξεως του 6% (135 πέρυσι).
Από την άλλη, οι αγοραπωλησίες δεξαμενόπλοιων και containerships κατέγραψαν πτώση την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2024. 760 tankers άλλαξαν χέρια, σημειώνοντας ετήσια πτώση 30,7% (1.097 πέρυσι) και 254 containerships πέρασαν σε νέους ιδιοκτήτες, καταγράφοντας μείωση 17,5% (308 πέρυσι), βάσει της VesselsValue.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι φέτος έχουν διατεθεί για την ώρα περίπου $62 δισ. για αγοραπωλησίες πλοίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τη Δευτέρα 25 Νοεμβρίου έλαβαν χώρα οι αρχαιρεσίες της Ελληνικής Ένωσης Ναυτιλιακών Δικηγόρων (ΕΕΝΔ), με το νέο Διοικητικό Συμβούλιο να διαμορφώνεται ως εξής: Πρόεδρος:…
Δύο κορυφαίες εταιρείες αυτοματισμού, η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A. και η I.A.S. L.I. SKOURGIALOS L.P., με ενθουσιασμό ανακοινώνουν μια νέα συνεργασία που…
Η Attica Bank-Παγκρήτια Τράπεζα προχώρησε στην πρώτη της ναυτιλιακή χρηματοδότηση συνδεδεμένη με βιώσιμα κριτήρια προς τη ναυτιλιακή εταιρεία Stem Shipping Co S.A. Η χρηματοδότηση…
Ορόσημο στη στρατηγική της QatarEnergy να επεκταθεί στον κλάδο της παραγωγής καθαρής ενέργειας αποτελεί η έναρξη της κατασκευής μιας καινοτόμου μονάδας παραγωγής μπλε αμμωνίας.…
Όταν ο συνδυασμός υβριδικών συστημάτων κίνησης, μπαταριών ιόντων λιθίου και ηλιακών πάνελ ενσωματώνεται σε έναν πρωτοποριακό σχεδιασμό, δεν προσφέρονται μόνο περιβαλλοντικά οφέλη, αλλά και…
Δίχως σταματημό συνεχίζονται οι παραγγελίες για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, παρά τις εκτιμήσεις περί περαιτέρω αποδυνάμωσης των ναύλων το 2025, ελέω της βροχής νεότευκτων πλοίων…
Σε πόλο έλξης για τους ενεργειακούς κολοσσούς εξελίσσεται η δυτική ακτή της Νότιας Αφρικής, η οποία αποτελεί μια πολλά υποσχόμενη θαλάσσια περιοχή για την…
Οι Eni και MSC ενώνουν τις δυνάμεις τους επεκτείνοντας την ήδη υπάρχουσα συνεργασία τους τόσο γεωγραφικά όσο και στους τομείς της βιωσιμότητας και της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ