Ο νηογνώμονας Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) ταξινόμησε πρόσφατα το «Energy Stockholm», το μεγαλύτερο πλωτό σκάφος ανεφοδιασμού υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) που κατασκευάστηκε για εσωτερικά υδάτινα δίκτυα της Ευρώπης. Το σκάφος αυτό, που ανήκει και λειτουργεί από την LNG Shipping (κοινοπραξία των εταιρειών Sogestran και Victrol), διαθέτει τεχνολογικές καινοτομίες που το καθιστούν πρωτοποριακό στον τομέα του ανεφοδιασμού του LNG.
Με χωρητικότητα 8.000 κ.μ., συνολικό μήκος 135 μ., πλάτος 22 μ. και βύθισμα 4 μ., το «Energy Stockholm» αποτελεί σημαντικό ορόσημο στον τομέα της ναυτιλίας LNG. Ταξινομήθηκε από τον Bureau Veritas ως Δεξαμενόπλοιο Τύπου G με διπλό κέλυφος, εξοπλισμένο με υβριδικό ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης και δυνατότητα διπλού καυσίμου. Το σκάφος φέρει επίσης τη σημείωση «Estuary Plus», που του επιτρέπει να πλέει με ασφάλεια μεταξύ των λιμανιών του Δυτικού Scheldt και του Zeebrugge, εντός 5 ναυτικών μιλίων από την ακτή.
Το «Energy Stockholm» είναι εξοπλισμένο με σύστημα πρόωσης διπλού καυσίμου, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιήσει τόσο συμβατικά καύσιμα όσο και αέριο απόπτησης (boil-off gas) που παράγεται από το φορτίο LNG.
Το boil-off gas, δηλαδή το αέριο που προκύπτει από την εξάτμιση του υγροποιημένου φυσικού αερίου, αξιοποιείται για την παραγωγή ενέργειας αντί να απελευθερώνεται στην ατμόσφαιρα, γεγονός που βελτιώνει τη συνολική ενεργειακή απόδοση. Αυτό αποτελεί σημαντική καινοτομία στον τομέα των πλοίων LNG, επιτρέποντας την καλύτερη διαχείριση του φορτίου και τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.
Μια άλλη σημαντική τεχνολογική καινοτομία του «Energy Stockholm» είναι η χρήση μπαταριών και η δυνατότητα ηλεκτροδότησής του από την ξηρά. Αυτή η λειτουργία επιτρέπει στο σκάφος να μειώνει τις εκπομπές του όταν βρίσκεται σε λιμάνια ή σε χαμηλές ταχύτητες. Είναι το πρώτο LNG bunker barge που υιοθετεί λύσεις μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, αποτελώντας πρότυπο για πλοία τέτοιου τύπου.
Το «Energy Stockholm» σχεδιάστηκε από την εταιρεία International Naval Engineering Consultants (INEC) και κατασκευάστηκε στα ναυπηγεία RMK Marine στην Τούζλα της Τουρκίας. Οι δεξαμενές και τα συστήματα διαχείρισης φορτίου παρέχονται από την ιταλική εταιρεία Gas & Heat, η οποία ειδικεύεται σε τεχνολογίες για τη διαχείριση υγροποιημένων αερίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στο Συνέδριο για τα «50 χρόνια Δημοκρατίας και τις Ένοπλες Δυνάμεις: Τι μέλλει γενέσθαι;», ο Πάνος Ξενοκώστας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ONEX Shipyards…
Τις συνιστώσες που θα διαμορφώσουν την παγκόσμια οικονομία και το θαλάσσιο εμπόριο ανέλυσαν οι κ. Αγγελική Φράγκου, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Navios Maritime…
Ηχητικό του πύργου ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας κατέγραψε τις τελευταίες επικοινωνίες δευτερόλεπτα πριν και μετά τη σύγκρουση εν πτήσει ενός επιβατικού αεροσκάφους της εταιρίας American…
Ανθεκτικότητα επέδειξε η παγκόσμια αγορά δημόσιων εγγραφών (IPOs) το περασμένο έτος, οδηγούμενη από την δυναμική ανάκαμψη της Ευρώπης και των ΗΠΑ. Συγκεκριμένα, η παγκόσμια…
Ισχυρές διαφαίνονται οι προοπτικές της αγοράς κρουαζιέρας και για το 2025, με τις εταιρείες να επεκτείνουν τα διαθέσιμα δρομολόγιά τους και τη ζήτηση να…
Ορατό είναι το ενδεχόμενο ναυτιλιακές εταιρείες να χρειαστεί να καταβάλουν τέλος για τη χρήση της Βαλτικής Θάλασσας, μιας από τις πιο πολυσύχναστες ναυτιλιακές οδούς…
Ένα νέο πλαίσιο για την αναζωογόνηση της οικονομικής παραγωγικότητας και τη διασφάλιση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος της ΕΕ παρουσίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η Πυξίδα Ανταγωνιστικότητας,…
Στο πλαίσιο του προγράμματος οικονομικής ανάπτυξης της Σαουδικής Αραβίας, με ορίζοντα το 2030, η κρατική ναυτιλιακή εταιρεία της Σαουδικής Αραβίας, η Bahri προέβη πρόσφατα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ