Ο νηογνώμονας Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) ταξινόμησε πρόσφατα το «Energy Stockholm», το μεγαλύτερο πλωτό σκάφος ανεφοδιασμού υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) που κατασκευάστηκε για εσωτερικά υδάτινα δίκτυα της Ευρώπης. Το σκάφος αυτό, που ανήκει και λειτουργεί από την LNG Shipping (κοινοπραξία των εταιρειών Sogestran και Victrol), διαθέτει τεχνολογικές καινοτομίες που το καθιστούν πρωτοποριακό στον τομέα του ανεφοδιασμού του LNG.
Με χωρητικότητα 8.000 κ.μ., συνολικό μήκος 135 μ., πλάτος 22 μ. και βύθισμα 4 μ., το «Energy Stockholm» αποτελεί σημαντικό ορόσημο στον τομέα της ναυτιλίας LNG. Ταξινομήθηκε από τον Bureau Veritas ως Δεξαμενόπλοιο Τύπου G με διπλό κέλυφος, εξοπλισμένο με υβριδικό ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης και δυνατότητα διπλού καυσίμου. Το σκάφος φέρει επίσης τη σημείωση «Estuary Plus», που του επιτρέπει να πλέει με ασφάλεια μεταξύ των λιμανιών του Δυτικού Scheldt και του Zeebrugge, εντός 5 ναυτικών μιλίων από την ακτή.
Το «Energy Stockholm» είναι εξοπλισμένο με σύστημα πρόωσης διπλού καυσίμου, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιήσει τόσο συμβατικά καύσιμα όσο και αέριο απόπτησης (boil-off gas) που παράγεται από το φορτίο LNG.
Το boil-off gas, δηλαδή το αέριο που προκύπτει από την εξάτμιση του υγροποιημένου φυσικού αερίου, αξιοποιείται για την παραγωγή ενέργειας αντί να απελευθερώνεται στην ατμόσφαιρα, γεγονός που βελτιώνει τη συνολική ενεργειακή απόδοση. Αυτό αποτελεί σημαντική καινοτομία στον τομέα των πλοίων LNG, επιτρέποντας την καλύτερη διαχείριση του φορτίου και τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.
Μια άλλη σημαντική τεχνολογική καινοτομία του «Energy Stockholm» είναι η χρήση μπαταριών και η δυνατότητα ηλεκτροδότησής του από την ξηρά. Αυτή η λειτουργία επιτρέπει στο σκάφος να μειώνει τις εκπομπές του όταν βρίσκεται σε λιμάνια ή σε χαμηλές ταχύτητες. Είναι το πρώτο LNG bunker barge που υιοθετεί λύσεις μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, αποτελώντας πρότυπο για πλοία τέτοιου τύπου.
Το «Energy Stockholm» σχεδιάστηκε από την εταιρεία International Naval Engineering Consultants (INEC) και κατασκευάστηκε στα ναυπηγεία RMK Marine στην Τούζλα της Τουρκίας. Οι δεξαμενές και τα συστήματα διαχείρισης φορτίου παρέχονται από την ιταλική εταιρεία Gas & Heat, η οποία ειδικεύεται σε τεχνολογίες για τη διαχείριση υγροποιημένων αερίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σημαντική άνοδο κατέγραψε η τροφοδοσία πλοίων με LNG στο Ρότερνταμ το 2024. Ειδικότερα, πλοία στον ολλανδικό λιμένα προμηθεύτηκαν 940.000 κ.μ. LNG έναντι 620.000 κ.μ.…
Ο ρυθμός υπερθέρμανσης των ωκεανών έχει υπερτετραπλασιαστεί τις τελευταίες τέσσερις δεκαετίες, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Environmental Research Letters». Όπως διαπιστώνεται, οι…
Την απόκτηση των εγκαταστάσεων του ναυπηγείου Harland & Wolff στη Βόρεια Ιρλανδία, στη Σκωτία και στην Αγγλία ανακοίνωσε η Navantia UK, θυγατρική του ισπανικού…
Εν μέσω αβεβαιότητας για το μέλλον των ΑΠΕ στις ΗΠΑ, μετά την επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο, οι αμερικανικές εταιρείες παραγωγής ηλιακής…
Ακόμα μία εβδομάδα μεταβλητότητας μετρά η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων, καθώς οι ναύλοι των VLGCs, μεταφορικής ικανότητας 84.000 κ.μ., οδηγήθηκαν σε άνοδο. Ειδικότερα, βάσει της…
Με την αιολική πρόωση να κερδίζει συνεχώς έδαφος στη ναυτιλιακή βιομηχανία, αυξάνονται τα καινοτόμα projects που έχουν ως επίκεντρο την αξιοποίηση της αιολικής ενέργειας.…
Στα χαμηλότερα επίπεδα της ιστορίας κυμαίνεται η ναυλαγορά των LNG carriers, με ναυλομεσιτικά reports να υπογραμμίζουν χαρακτηριστικά ότι οι ναύλοι έπιασαν «πάτο». Ειδικότερα, βάσει…
Οι πρωτοβουλίες με επίκεντρο τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος των θαλάσσιων μεταφορών βαίνουν πυρετωδώς, με το «Prima Verde» να γράφει ιστορία, όντας το πρώτο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ