Οι 26 πιο φτωχές χώρες του κόσμου, όπου ζει το 40% των ανθρώπων που ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας, λαμβάνουν το χαμηλότερο επίπεδο διεθνούς βοήθειας από την αρχή του αιώνα, την ώρα που η κοινωνικοοικονομική τους κατάσταση επιδεινώνεται, προειδοποίησε η Παγκόσμια Τράπεζα.
Σε έκθεσή της που δημοσιεύθηκε χθες Κυριακή η Παγκόσμια Τράπεζα εξέφρασε την ανησυχία της για το γεγονός ότι η μάχη κατά της ακραίας φτώχειας σε αυτές τις χώρες – που είναι επίσης αντιμέτωπες με το μεγαλύτερο επίπεδο χρέους από το 2006, τις ολοένα και πιο σοβαρές επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής καθώς και με πολιτική αστάθεια, ανασφάλεια ή πόλεμο — υποχωρεί την ώρα που οι ανάγκες είναι πιο μεγάλες από ποτέ.
Η έκθεση κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι οικονομίες των χωρών αυτών είναι σε χειρότερη κατάσταση απ’ ό,τι ήταν πριν το ξέσπασμα της πανδημίας covid-19 το 2020. Το ΑΕΠ τους ανά κάτοικο μειώθηκε έως και κατά 14% το διάστημα από το 2020 ως το 2024, την ώρα που θα χρειαζόταν να επενδύουν το αντίστοιχο του 8% του ΑΕΠ τους ετησίως προκειμένου να πετύχουν τους αναπτυξιακούς τους στόχους, υπογράμμισε η Παγκόσμια Τράπεζα.
«Οι οικονομίες αυτές έχουν ανάγκη από μεγαλύτερη βοήθεια από το εξωτερικό, άμεσα ή έμμεσα μέσω της Διεθνούς Ένωσης Ανάπτυξης (IDA- τον οργανισμό της Παγκόσμιας Τράπεζας αρμόδιου για την παροχή δανείων και τις δωρεών στις πιο φτωχές χώρες)», υπογράμμισε ο αναπληρωτής επικεφαλής οικονομολόγος της Παγκόσμιας Τράπεζας Αϊχάν Κόσε.
Για τις χώρες αυτές η IDA έχει αναχθεί σε βασική πηγή χρηματοδότησης από το εξωτερικό, ενώ η βοήθεια που λαμβάνουν, κυρίως η διμερής, έχει μειωθεί σημαντικά για να φτάσει το 2022 – τελευταία χρονιά για την οποία υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία – το χαμηλότερο επίπεδο εδώ και 21 χρόνια.
«Για να μπορέσουν αυτές οι χώρες να βγουν από τη χρόνια κατάσταση έκτακτης ανάγκης και να πετύχουν βασικούς στόχους ανάπτυξης, χρειάζεται να επιταχύνουν τις επενδύσεις τους», σε πρωτοφανή επίπεδα τα οποία δεν μπορούν να πετύχουν μόνες, τόνισε ο επικεφαλής οικονομολόγος της Παγκόσμιας Τράπεζας Ίντερμιτ Γκιλ.
Εξάλλου οι 26 χώρες που εξετάστηκαν είναι αντιμέτωπες με μέσο επίπεδο χρέους που αντιστοιχεί στο 72% του ΑΕΠ τους, αυξημένο κατά 9 ποσοστιαίες μονάδες το 2023, και χρησιμοποιούν περισσότερο από το 10% των εσόδων τους για την πληρωμή των τόκων του χρέους τους.
Οι περισσότερες χώρες που εξετάστηκαν βρίσκονται στην υποσαχάρια Αφρική – από την Αιθιοπία ως το Τσαντ και τη ΛΔ Κονγκό–, όμως στον κατάλογο περιλαμβάνονται και το Αφγανιστάν και η Υεμένη.
Τα δύο τρίτα των 26 πιο φτωχών χωρών είναι αντιμέτωπες είτε με ένοπλες συγκρούσεις είτε δυσκολεύονται να διατηρήσουν την τάξη λόγω θεσμικής ή κοινωνικής αστάθειας, στοιχεία που εμποδίζουν τις ξένες επενδύσεις και σχεδόν κάθε εξαγωγή προϊόντων.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με στόχο να ενισχύσει την τεχνολογική της αυτάρκεια στον τομέα της ενέργειας, καθώς και τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης της ενεργειακής εξίσωσης της χώρας, η Νότια…
Σημαντικό ορόσημο για το εθνικό σύστημα ηλεκτροδότησης αποτελεί η ολοκλήρωση, την περασμένη εβδομάδα της κατασκευής της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής η οποία μετά την εκτέλεση…
Το διμερές εμπόριο Ευρώπης και Βόρειας Αμερικής έχει ανθίσει τα τελευταία έτη, με αιχμή του δόρατος τις ευρωπαϊκές εισαγωγές LNG. Στο πλαίσιο αυτό και…
Η DP World εξέδωσε ένα μπλε ομόλογο ύψους $100 εκατ. για τη χρηματοδότηση βιώσιμων έργων που αφορούν τις θαλάσσιες μεταφορές, τις λιμενικές υποδομές, τη…
Σε αναπτυξιακή πορεία στόλου εισέρχονται τα δεξαμενόπλοια μεγαλύτερου μεγέθους, και δη τα VLCCs, τα Suezmaxes και τα Aframaxes/LR2s. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε σχετική ανάρτηση…
Τα Αυτόνομα Υποβρύχια Οχήματα (AUV) αποτελούν σήμερα μία από τις πιο καινοτόμες και αποδοτικές λύσεις για την επιθεώρηση υποθαλάσσιων αγωγών. Η νέα τεχνολογία επιτρέπει…
Οι αμερικανικές εξαγωγές αργού πετρελαίου προς τη βορειοδυτική Ευρώπη είναι πιθανό να υποχωρήσουν στις αρχές του επόμενου έτους, αφού σημείωσαν ρεκόρ τον Νοέμβριο, καθώς…
Στην αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών του προσβλέπει το αεροδρόμιο του Χίθροου, καθώς πρόσφατα ανακοίνωσε ένα νέο επενδυτικό σχέδιο. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση του αερολιμένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ