Μια νέα εποχή στην τεχνολογία καθαρών καυσίμων εγκαινιάζεται με τον κινητήρα διπλού καυσίμου αμμωνίας H22CDF-LA. Ως καύσιμο χωρίς άνθρακα, η αμμωνία προσφέρει τεράστιες δυνατότητες για τη μετάβαση στη βιώσιμη ναυτιλία, με τον H22CDF-LA να αποτελεί τον πρώτο κινητήρα παγκοσμίως που εφαρμόζει άμεσο ψεκασμό αμμωνίας υπό υψηλή πίεση.
Ο κινητήρας H22CDF-LA, που αναπτύχθηκε από την HD Hyundai Heavy Industries (HD HHI), έχει ισχύ που κυμαίνεται από 1,4 έως 2,2 MW. Η επιτυχία του έγκειται στον άμεσο ψεκασμό της αμμωνίας υπό υψηλή πίεση. Αυτό εξασφαλίζει την πλήρη καύση της αμμωνίας, βελτιστοποιώντας την απόδοση του κινητήρα και μειώνοντας τις απώλειες ενέργειας. Επιπλέον, επιτρέπει τον ακριβή έλεγχο της διαδικασίας καύσης, βελτιώνοντας την ανάμειξη του καυσίμου με τον αέρα στον θάλαμο καύσης.
Ένα από τα σημαντικότερα τεχνολογικά χαρακτηριστικά του κινητήρα είναι η ικανότητά του να ελέγχει τις εκπομπές άκαυστων οξειδίων του αζώτου (NOx) και αμμωνίας, οι οποίες συνήθως παρουσιάζουν προκλήσεις στη χρήση αμμωνίας ως καύσιμου. Για να επιτευχθεί αυτό, χρησιμοποιείται ένα απλό σύστημα καταλυτικής μείωσης (Selective Catalytic Reduction ‒ SCR), το οποίο μειώνει τις εκπομπές NOx και την υπολειπόμενη αμμωνία στα καυσαέρια, προσφέροντας έναν πιο καθαρό κύκλο καύσης.
Ο κινητήρας μπορεί να εφαρμοστεί σε πλοία μεταφοράς αμμωνίας, εμπορικά σκάφη, αλλά και σε χερσαίες μονάδες παραγωγής ενέργειας. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο H22CDF-LA έχει ήδη δοκιμαστεί με επιτυχία σε πιλοτικό επίπεδο, λαμβάνοντας έγκριση τύπου από επτά μεγάλους διεθνείς νηογνώμονες, επιβεβαιώνοντας την αξιοπιστία και την ετοιμότητά του για ευρεία χρήση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Νέος πρόεδρος της INTERCARGO εκλέχθηκε ο κ. Γιάννης Α. Ξυλάς κατά την Ετήσια Γενική Συνέλευση του Οργανισμού που έλαβε χώρα στο Λονδίνο την Τετάρτη…
Οι στόχοι του 2030 είναι επιτεύξιμοι ακόμα και σήμερα, όμως χρειαζόμαστε μια ρεαλιστική προσέγγιση στην αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας, ήταν το κύριο μήνυμα του επικεφαλής…
Το παγκόσμιο δημόσιο χρέος αναμένεται ότι θα συνεχίσει να αυξάνεται και θα φθάσει μέχρι το τέλος του χρόνου τα 100 τρισεκατομμύρια δολάρια, δηλαδή στο…
Αύξηση της εγχώριας κατανάλωσης φυσικού αερίου κατά 25,16% καταγράφηκε για το εννεάμηνο του 2024, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΔΕΣΦΑ, ενώ οι εξαγωγές μειώθηκαν…
Επτά στους 10 διευθύνοντες σύμβουλοι (69%) δήλωσαν ότι αισθάνονται αισιόδοξοι για τις προοπτικές της παγκόσμιας οικονομίας τους επόμενους 12 μήνες, σύμφωνα με την τελευταία…
Η αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών παραμένει στο επίκεντρο πληθώρας καινοτόμων πρωτοβουλιών. Πιο συγκεκριμένα, στην Ευρώπη δύο εταιρείες ενώνουν τις δυνάμεις τους με στόχο την…
Σε ρότα ανάπτυξης κινείται το παγκόσμιο εμπόριο, με τις εκτιμήσεις για το επόμενο έτος να δημιουργούν αισιοδοξία αλλά τις γεωπολιτικές εντάσεις να παραμένουν επίμονος…
Υψηλή παραμένει η δραστηριότητα στη δευτερογενή αγορά με επίκεντρο τους κύριους τύπους πλοίων, και δη τα bulk carriers, τα tankers, τα containerships και τα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ