Καθώς πολλά πλοία αποφεύγουν την Ερυθρά Θάλασσα και κάνουν τον περίπλου της Αφρικής, βρίσκονται αντιμέτωπα με δυσμενείς καιρικές συνθήκες γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδος.
Είναι χαρακτηριστικό ότι μέσα σε μόλις οκτώ εβδομάδες, τον Ιούλιο και τον Αύγουστο του τρέχοντος έτους, χάθηκαν σχεδόν 200 εμπορευματοκιβώτια στην περιοχή, σύμφωνα με την Αρχή Ναυτικής Ασφάλειας της Νότιας Αφρικής (SAMSA).
Με αρκετά περιστατικά αποτυχίας στοιβασίας φορτίου και απώλειας εμπορευματοκιβωτίων στην περιοχή πρόσφατα, υφίσταται έντονος προβληματισμός ότι θα υπάρξουν και άλλα περιστατικά στον ορίζοντα.
Στο πλαίσιο αυτό, ο αλληλασφαλιστικός οργανισμός Gard προτείνει μέτρα στα μέλη του για την αποφυγή τέτοιων περιστατικών. Όπως εξηγεί, αστοχίες σχετικά με τη στοιβασία φορτίου ενδέχεται να οδηγήσουν σε δομικές ζημιές, πυρκαγιές, όπως επίσης να προκαλέσουν κλίση του πλοίου, θέτοντας σε κίνδυνο την ευστάθεια και δυνητικά ακινητοποιώντας το πλοίο.
Και ενώ τα δεδομένα του WSC για την απώλεια εμπορευματοκιβωτίων στη θάλασσα είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά, ο Gard σημειώνει ότι, με τη νέα πραγματικότητα αναδρομολόγησης των πλοίων γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδος, η τάση μείωσης των περιστατικών δύσκολα θα συνεχιστεί το 2024.
Ο Gard υπογραμμίζει την ανάγκη έγκαιρης και ασφαλούς προετοιμασίας του πλοίου για τη στοιβασία του φορτίου. Ακόμη, το πλήρωμα πρέπει να προσέχει και πέρα από το φορτίο, καθώς υπήρξαν περιπτώσεις πλήρους διακοπής της λειτουργίας του κινητήρα λόγω χαμηλής πίεσης λαδιού λίπανσης του κινητήρα. Οι ακραίες καιρικές συνθήκες μπορεί να προκαλέσουν τόσο μεγάλες μετακινήσεις στις δεξαμενές, ώστε να σταματήσει η παροχή στις αντλίες λιπαντικού λαδιού. Εάν το πλήρωμα δεν είναι σε θέση να λάβει έγκαιρα μέτρα για να αποφύγει μια πιο επικίνδυνη κατάσταση, δεν πρέπει να καθυστερήσει η αναζήτηση εξωτερικής βοήθειας, για να ανακτηθεί έγκαιρα ο έλεγχος της κατάστασης, καταλήγει ο αλληλασφαλιστικός οργανισμός.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα δεξαμενόπλοια, και δη τόσο σε εκείνα μεταφοράς πετρελαίου όσο και σε εκείνα μεταφοράς LNG, εστιάζει η MOL σε πρόσφατες παραγγελίες της, αντανακλώντας την…
Θετικά, για δεύτερη συναπτή εβδομάδα, τα σημάδια στη ναυλαγορά των LPG carriers, με τα VLGCs να σημειώνουν εκ νέου άνοδο των ναύλων τους. Ειδικότερα,…
Μετά από σχεδόν τρία έτη «ξηρασίας», το νοτιοκορεατικό ναυπηγείο Hanwha Ocean εξασφαλίζει την πρώτη του παραγγελία για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Όπως αναφέρει δημοσίευμα του…
Με τον αριθμό των αυτόνομων πλοίων να βρίσκεται σε άνοδο, η BIMCO προχωρά στην έγκριση της πρώτης συμφωνίας διαχείρισης τέτοιων πλοίων, η οποία ονομάζεται…
Η πτώση συνεχίζεται στη ναυλαγορά των LNG carriers, με τους ναύλους να βρίσκονται κοντά στα χαμηλότερα επίπεδά τους τους τελευταίους 12 μήνες και σαφώς…
Στη διασφάλιση των μεταφορικών της αναγκών φέρεται να εστιάζει η εταιρεία ενέργειας Shell, τοποθετώντας σημαντική παραγγελία σε κινεζικά ναυπηγεία. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της…
Μεγάλη συγκίνηση έχει προκαλέσει στη ναυτιλιακή κοινότητα της χώρας μας, αλλά και στην ευρύτερη ελληνική κοινωνία, η είδηση της αποδημίας της Αθηνάς (Νουνού) Μαρτίνου,…
Έκρηξη σημειώθηκε στο δεξαμενόπλοιο «Annika» σήμερα το πρωί, με γερμανικά ειδησεογραφικά μέσα να υπογραμμίζουν ότι το tanker τυλίχθηκε στις φλόγες όμως ότι και τα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ