Μεγάλη συγκίνηση έχει προκαλέσει στη ναυτιλιακή κοινότητα της χώρας μας, αλλά και στην ευρύτερη ελληνική κοινωνία, η είδηση της αποδημίας της Αθηνάς (Νουνού) Μαρτίνου, το βράδυ της Παρασκευής 11 Οκτωβρίου 2024.
Γεννηθείσα το 1926, η Αθηνά Ι. Μαρτίνου (το γένος Μεθενίτη) ήταν σύζυγος του Ιωάννη Μαρτίνου, με τον οποίο απόκτησαν τέσσερα τέκνα, τους Θανάση, Ανδρέα, Κωνσταντίνο και Ελένη. Διαδραμάτισε καταλυτικό ρόλο στην απόφαση της οικογένειας Μαρτίνου να εισέλθει στο ναυτιλιακό επιχειρείν κατά τα μέσα της δεκαετίας του 1960 και την αγορά του φορτηγού πλοίου «Θανάσης». Η ίδρυση της Thenamaris το 1971, και η συνεπακόλουθη διαχείριση της εταιρείας με τους τρεις υιούς της, Θανάση, Ντίνο και Ανδρέα αποτέλεσε τον θεμέλιο λίθο για την περαιτέρω ανάπτυξη και εδραίωση της οικογένειας στο διεθνές ναυτιλιακό γίγνεσθαι.
Έκτοτε, ο Οίκος Μαρτίνου, με σταθερά βήματα προόδου κατά τα επόμενα χρόνια, και την ίδρυση διαφορετικών διαχειριστριών εταιρειών που εκπροσωπούν τα επιχειρηματικά συμφέροντα της επόμενης γενιάς της οικογένειας, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες οικογένειες του ελληνικού ναυτιλιακού παραδείγματος, με πρωταγωνιστικό ρόλο στις διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές.
Τα εγγόνια της Αθηνάς Μαρτίνου συνεχίζουν το όραμά της έχοντας ιδρύσει το Ίδρυμα Αθηνάς Ι. Μαρτίνου, το οποίο έχει ως βασικό σκοπό την ενίσχυση μη κερδοσκοπικών οργανισμών με δράση στην Ελλάδα καθώς και την υλοποίηση Προγράμματος Υποτροφιών. Η κοινωφελής δράση του ιδρύματος έχει πανελλαδική εμβέλεια και διατομεακή κάλυψη, δίνοντας έμφαση σε θέματα που σχετίζονται με τη θάλασσα. Πιο συγκεκριμένα, το Ίδρυμα πραγματοποιεί δωρεές στους τομείς της κοινωνικής πρόνοιας, της υγείας, της παιδείας, του πολιτισμού και του περιβάλλοντος, και υποτροφίες με κυρίαρχη τη θεματική της θάλασσας.
Σήμερα πενθεί η πολυμελής οικογένειά της, όπως και η ακόμη μεγαλύτερη ναυτιλιακή οικογένεια που δημιούργησε από ανθρώπους που ενθάρρυνε, εκπαίδευσε και ενέπνευσε. Η Νουνού Μαρτίνου θα παραμείνει στη μνήμη όλων μας ως μια ηγετική και πρωτοπόρος γυναικεία παρουσία στη μεταπολεμική ελληνική ναυτιλία.
Η εκδοτική οικογένεια των Ναυτικών Χρονικών εκφράζει τα θερμά της συλλυπητήρια στην οικογένεια της εκλιπούσας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Από το Λονδίνο, στο πλαίσιο της τελετής κοπής Βασιλόπιτας για το 2025, ο πρόεδρος του Greek Shipping Co-operation Committee κ. Χαράλαμπος Φαφαλιός έδωσε το…
Η μείωση των εκπομπών άκαυστου μεθανίου από πλοία LNG είτε λόγω διαρροής είτε λόγω ατελούς καύσης αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες περιβαλλοντικές προκλήσεις της…
Ένας σημαντικός αριθμός δεξαμενόπλοιων μεταφοράς ρωσικού πετρελαίου αναγκάζεται να αλλάξει σημαία, καθώς σφίγγει ο κλοιός των αμερικανικών και βρετανικών κυρώσεων στη Μόσχα. Δημοσίευμα του…
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πλέον το ίδιο αξιόπιστα όπως τα συμβατικά που έχουν κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου. Αυτό ήταν το αποτέλεσμα έρευνας που πραγματοποιήθηκε…
Το λιμάνι της Κλαϊπέντα έκανε ένα καθοριστικό βήμα προς το μέλλον με την καθέλκυση του πρώτου πλοίου της Λιθουανίας που κινείται αποκλειστικά με πράσινο…
Σημαντικές μεταβολές καταγράφονται στο θαλάσσιο εμπόριο ξηρών φορτίων στις αρχές του 2025, με τις συνθήκες της ζήτησης να οδηγούν τις όποιες εξελίξεις. Αναλυτικότερα, για…
Στους υδρογονάνθρακες του Καζακστάν φαίνεται να εστιάζει προσεχώς η Chevron, καθώς η εκκίνηση νέας επέκτασης σε πεδίο πετρελαίου της χώρας σηματοδοτεί ένα σημαντικό ορόσημο…
Συνέχεια στο μπαράζ λιμενικών επενδύσεων από τις κορυφαίες εταιρείες τακτικών γραμμών έδωσε πρόσφατα η Hyundai Merchant Marine (HMM), με τον κολοσσό της Νότιας Κορέας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ