Η χρήση βιοκαυσίμων δεύτερης γενιάς αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στη ναυτιλιακή βιομηχανία, ιδιαίτερα στον τομέα των κρουαζιερόπλοιων, με στόχο τη μείωση των εκπομπών άνθρακα. Η Glander International Bunkering και η Cepsa έχουν ενώσει τις δυνάμεις τους για την προμήθεια υδρογονοποιημένου φυτικού ελαίου (HVO), ενός προηγμένου βιοκαυσίμου, σε κρουαζιερόπλοια στη Μεσόγειο.
Το HVO (Hydrotreated Vegetable Oil) είναι ένα βιοκαύσιμο δεύτερης γενιάς που παράγεται μέσω της διαδικασίας υδρογονοποίησης φυτικών ελαίων ή ζωικών λιπών, πιστοποιημένων από τον οργανισμό ISCC EU. Η διαδικασία αυτή αφαιρεί τα οξυγόνα από τα έλαια και τα λίπη, οδηγώντας σε ένα καύσιμο που περιέχει παραφινικούς υδρογονάνθρακες, παρόμοιο με το πετρέλαιο diesel από ορυκτά καύσιμα. Ένα σημαντικό πλεονέκτημα του HVO είναι η δυνατότητα μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) έως και 90% σε σχέση με τα παραδοσιακά ορυκτά καύσιμα. Επιπλέον, το HVO διαθέτει υψηλό αριθμό κετανίων, βελτιώνοντας την ποιότητα της καύσης και μειώνοντας τις εκπομπές ρύπων, όπως οξειδίων του αζώτου (NOx) και σωματιδίων (PM).
Η Cepsa έχει ήδη προμηθεύσει κρουαζιερόπλοια με HVO μέσω της Glander International Bunkering στο λιμάνι της Βαρκελώνης, πραγματοποιώντας τέσσερις παραδόσεις από τα τέλη Ιουνίου του 2023. Η τεχνολογία πίσω από αυτά τα βιοκαύσιμα προσφέρει μια λύση που μπορεί να εφαρμοστεί άμεσα στον υπάρχοντα εξοπλισμό των πλοίων, καθώς το HVO είναι πλήρως συμβατό με τους κινητήρες που χρησιμοποιούν συμβατικά καύσιμα, χωρίς να απαιτούνται σημαντικές τεχνικές μετατροπές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ορόσημο στη στρατηγική διαφοροποίησης του στόλου της ανακοίνωσε η Castor Ships. Πιο συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στον στόλο της…
«Να φέρουμε πίσω τη βιομηχανία στην Ελλάδα και στην Ευρώπη» ήταν το κύριο μήνυμα της ομιλίας του κ. Πάνου Ξενοκώστα, προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου…
Το επόμενο βήμα στο διμερές τους εμπόριο και στη διακρατική τους συνεργασία φέρονται να κάνουν Κίνα και Ινδονησία. Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρει δημοσίευμα του…
«Στα μαχαίρια» βρίσκονται οι International Container Terminal Services, Inc. (ICTSI) και Maersk για τα μάτια τερματικού σταθμού στη Νότια Αφρική. Συγκεκριμένα, ο πρόεδρος της…
Η εκλογή του Ντόναλντ Τραμπ ως 47ου προέδρου των ΗΠΑ αναμένεται να φέρει άνεμο αλλαγής στην παγκόσμια οικονομία και συνεπώς στο διεθνές εμπόριο και…
Η QatarEnergy συνήψε συμφωνία με τη Chevron για την απόκτηση του 23% στη συμφωνία παραχώρησης του οικοπέδου North El-Dabaa (H4) στη Μεσόγειο Θάλασσα, στα…
Η Κίνα εισήγαγε 8,09 εκατ. τόνους σόγιας τον Οκτώβριο, με τους αγοραστές να σπεύδουν να αυξήσουν τις προμήθειές τους πριν από την ανάληψη των…
Ο Όμιλος ERMA FIRST ολοκλήρωσε με επιτυχία την εξαγορά της Ecochlor, την τέταρτη κατά σειρά τα τελευταία χρόνια, σε μια κίνηση που ενισχύει τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ