Η χρήση βιοκαυσίμων δεύτερης γενιάς αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στη ναυτιλιακή βιομηχανία, ιδιαίτερα στον τομέα των κρουαζιερόπλοιων, με στόχο τη μείωση των εκπομπών άνθρακα. Η Glander International Bunkering και η Cepsa έχουν ενώσει τις δυνάμεις τους για την προμήθεια υδρογονοποιημένου φυτικού ελαίου (HVO), ενός προηγμένου βιοκαυσίμου, σε κρουαζιερόπλοια στη Μεσόγειο.
Το HVO (Hydrotreated Vegetable Oil) είναι ένα βιοκαύσιμο δεύτερης γενιάς που παράγεται μέσω της διαδικασίας υδρογονοποίησης φυτικών ελαίων ή ζωικών λιπών, πιστοποιημένων από τον οργανισμό ISCC EU. Η διαδικασία αυτή αφαιρεί τα οξυγόνα από τα έλαια και τα λίπη, οδηγώντας σε ένα καύσιμο που περιέχει παραφινικούς υδρογονάνθρακες, παρόμοιο με το πετρέλαιο diesel από ορυκτά καύσιμα. Ένα σημαντικό πλεονέκτημα του HVO είναι η δυνατότητα μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) έως και 90% σε σχέση με τα παραδοσιακά ορυκτά καύσιμα. Επιπλέον, το HVO διαθέτει υψηλό αριθμό κετανίων, βελτιώνοντας την ποιότητα της καύσης και μειώνοντας τις εκπομπές ρύπων, όπως οξειδίων του αζώτου (NOx) και σωματιδίων (PM).
Η Cepsa έχει ήδη προμηθεύσει κρουαζιερόπλοια με HVO μέσω της Glander International Bunkering στο λιμάνι της Βαρκελώνης, πραγματοποιώντας τέσσερις παραδόσεις από τα τέλη Ιουνίου του 2023. Η τεχνολογία πίσω από αυτά τα βιοκαύσιμα προσφέρει μια λύση που μπορεί να εφαρμοστεί άμεσα στον υπάρχοντα εξοπλισμό των πλοίων, καθώς το HVO είναι πλήρως συμβατό με τους κινητήρες που χρησιμοποιούν συμβατικά καύσιμα, χωρίς να απαιτούνται σημαντικές τεχνικές μετατροπές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Περιορισμένες ήταν οι μεταβολές που σημειώθηκαν στη ναυλαγορά των containerships την εβδομάδα με πέρας την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου, με τον σχετικό δείκτη της Drewry,…
Άνεμος αισιοδοξίας πνέει τις τελευταίες εβδομάδες στην αγορά των bulk carriers, καθώς η τόνωση της ναυλαγοράς των Capesizes συντέλεσε στην ανάκαμψη του κύριου δείκτη…
Τέλος σε μια σειρά εκούσιων περικοπών της παραγωγής στη διάρκεια του τρέχοντος έτους φαίνεται να βάζουν οι εταιρείες φυσικού αερίου των ΗΠΑ, εν αναμονή…
Ισχυρή ανάπτυξη κατέγραψαν τα οικονομικά μεγέθη των εταιρειών διαχείρισης containerships το γ΄ τρίμηνο εν μέσω αναταραχών στην Ερυθρά Θάλασσα και ανόδου της παγκόσμιας ζήτησης…
Η Tata Steel Netherlands και η Ecolog προχωρούν στη δημιουργία ενός καινοτόμου «ενεργειακού διαδρόμου», συνδυάζοντας την υγροποίηση του διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) για αποθήκευση…
Η κ. Karin Orsel, συνιδρύτρια και διευθύνουσα σύμβουλος της MF Shipping Group και πρόεδρος της ECSA, επιλέχθηκε να λάβει το βραβείο ισότητας των φύλων…
Εκ νέου πτώση, μετά από μια μικρή ανάπαυλα, κατέγραψαν οι διελεύσεις υγραεριοφόρων πλοίων από τη Διώρυγα του Σουέζ τον περασμένο Οκτώβριο. Άλλωστε, LNG και…
Την τελετή ονοματοδοσίας δύο νεότευκτων containerships γνωστοποίησε μέσω σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο κολοσσός των τακτικών γραμμών HMM. Ειδικότερα, πρόκειται για τα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ