Η χρήση βιοκαυσίμων δεύτερης γενιάς αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στη ναυτιλιακή βιομηχανία, ιδιαίτερα στον τομέα των κρουαζιερόπλοιων, με στόχο τη μείωση των εκπομπών άνθρακα. Η Glander International Bunkering και η Cepsa έχουν ενώσει τις δυνάμεις τους για την προμήθεια υδρογονοποιημένου φυτικού ελαίου (HVO), ενός προηγμένου βιοκαυσίμου, σε κρουαζιερόπλοια στη Μεσόγειο.
Το HVO (Hydrotreated Vegetable Oil) είναι ένα βιοκαύσιμο δεύτερης γενιάς που παράγεται μέσω της διαδικασίας υδρογονοποίησης φυτικών ελαίων ή ζωικών λιπών, πιστοποιημένων από τον οργανισμό ISCC EU. Η διαδικασία αυτή αφαιρεί τα οξυγόνα από τα έλαια και τα λίπη, οδηγώντας σε ένα καύσιμο που περιέχει παραφινικούς υδρογονάνθρακες, παρόμοιο με το πετρέλαιο diesel από ορυκτά καύσιμα. Ένα σημαντικό πλεονέκτημα του HVO είναι η δυνατότητα μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) έως και 90% σε σχέση με τα παραδοσιακά ορυκτά καύσιμα. Επιπλέον, το HVO διαθέτει υψηλό αριθμό κετανίων, βελτιώνοντας την ποιότητα της καύσης και μειώνοντας τις εκπομπές ρύπων, όπως οξειδίων του αζώτου (NOx) και σωματιδίων (PM).
Η Cepsa έχει ήδη προμηθεύσει κρουαζιερόπλοια με HVO μέσω της Glander International Bunkering στο λιμάνι της Βαρκελώνης, πραγματοποιώντας τέσσερις παραδόσεις από τα τέλη Ιουνίου του 2023. Η τεχνολογία πίσω από αυτά τα βιοκαύσιμα προσφέρει μια λύση που μπορεί να εφαρμοστεί άμεσα στον υπάρχοντα εξοπλισμό των πλοίων, καθώς το HVO είναι πλήρως συμβατό με τους κινητήρες που χρησιμοποιούν συμβατικά καύσιμα, χωρίς να απαιτούνται σημαντικές τεχνικές μετατροπές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Έκρηξη σημειώθηκε στο δεξαμενόπλοιο «Annika» σήμερα το πρωί, με γερμανικά ειδησεογραφικά μέσα να υπογραμμίζουν ότι το tanker τυλίχθηκε στις φλόγες όμως ότι και τα…
Η United Airlines ανακοίνωσε επέκταση των εποχικών πτήσεων της με καθημερινές απευθείας συνδέσεις από την Αθήνα προς τις ΗΠΑ για το καλοκαίρι του 2025.…
Η Τουρκία επέβαλε δασμούς αντιντάμπινγκ σε ορισμένες εισαγωγές χάλυβα από την Κίνα, τη Ρωσία, την Ινδία και την Ιαπωνία, σύμφωνα με απόφαση που δημοσιεύθηκε…
«Θα περιμένουμε όσο χρειαστεί» είναι το μήνυμα του σωματείου εργαζομένων στην Boeing, που απεργεί εδώ και σχεδόν έναν μήνα, καθώς οι διαπραγματεύσεις με την…
Στο πετρέλαιο της Βενεζουέλας στρέφουν την προσοχή τους τα ινδικά διυλιστήρια για την κάλυψη των αναγκών τους τον επόμενο Νοέμβριο. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατου δημοσιεύματος…
Παρά τις πρότερες εκτιμήσεις περί παροδικής ανόδου των ναύλων των containerships ελέω της ολιγοήμερης απεργίας των εργαζομένων σε καίριους λιμένες των ΗΠΑ, η ναυλαγορά…
Καλπάζουν τα κρούσματα χολέρας και δάγκειου πυρετού στο Σουδάν της Αφρικής, προκαλώντας ανησυχία για μια επίμονη υγειονομική κρίση και τη δυνατότητα επέκτασής της σε…
Οριακή επιβράδυνση καταγράφηκε τον Σεπτέμβριο εφέτος στον ρυθμό ανόδου του πληθωρισμού, καθώς αυξήθηκε 2,9% από 3% τον Αύγουστο και έναντι αύξησης 1,6% τον Σεπτέμβριο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ