Η αυξανόμενη επιθετικότητα των ανταρτών Χούθι βρίσκεται εκ νέου στο προσκήνιο καθώς ένα νέο κύμα επιθέσεων έχει ξεκινήσει. Στο στόχαστρο των επιθέσεων βρίσκονται και τα πλοία ελληνικής διαχείρισης «Olympic Spirit» και «St John».
Ειδικότερα, οι Χούθι ανέλαβαν την ευθύνη για δύο επιθέσεις εναντίον εμπορικών πλοίων, που προκάλεσαν μόνο υλικές ζημιές σε ένα από αυτά, σύμφωνα με τη βρετανική υπηρεσία ασφάλειας των θαλάσσιων μεταφορών UKMTO.
Ο εκπρόσωπος των Χούθι Γιαχία Σαρί είπε ότι έντεκα βαλλιστικοί πύραυλοι και δύο μη επανδρωμένα αεροσκάφη έπληξαν το Olympic Spirit, το οποίο αποκάλεσε «αμερικανικό δεξαμενόπλοιο».
Νωρίτερα χθες, η UKMTO ανέφερε ότι ένα πλοίο «χτυπήθηκε από άγνωστο βλήμα» και «υπέστη ζημιές» ενώ έπλεε στην Ερυθρά Θάλασσα. Δεν προκλήθηκε πυρκαγιά και δεν αναφέρθηκαν θύματα. «Το πλοίο κατευθύνεται προς το επόμενο λιμάνι του», πρόσθεσε. Στη συνέχεια, η βρετανική υπηρεσία ανακοίνωσε ότι άλλα τρία βλήματα εξερράγησαν κοντά στο πλοίο. «Το πλήρωμα είναι σώο και ασφαλές», υπογράμμισε.
«Η ζημιά είναι μικρή. Το πλοίο έχει ορισμένα τεχνικά ζητήματα αλλά είναι αξιόπλοο και συνεχίζει την πορεία του», ανέφερε μια πηγή.
Σύμφωνα με την εταιρεία ναυτασφαλειών Ambrey, πρόκειται για ένα πλοίο μεταφοράς χημικών προϊόντων, με σημαία Λιβερίας. Χτυπήθηκε στη γέφυρα ενώ απείχε 73 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της Χοντάιντα. Το πλοίο κατευθυνόταν από την Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας στο Μουσκάτ του Ομάν.
Παράλληλα, οι Χούθι ανέλαβαν επίσης την ευθύνη για μια πυραυλική επίθεση εναντίον του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων St John που έπλεε στον Ινδικό Ωκεανό «επειδή η ιδιοκτήτρια εταιρείας του παραβίασε την απαγόρευση πρόσβασης σε λιμάνια της κατεχόμενης Παλαιστίνης».
Η πληροφορία αυτή δεν έχει επιβεβαιωθεί ούτε από την UKMTO ούτε από την Ambrey.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ελαφριά πτώση κατέγραψε η παραγωγή του αμερικανικού σχιστολιθικού φυσικού αερίου, το οποίο αντιπροσωπεύει το 79% της παραγωγής φυσικού αερίου των ΗΠΑ, κατά τους πρώτους…
Δύο νέα, καινοτόμα πλοία, που στοχεύουν στη βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας και στη μείωση των εκπομπών, παρουσιάστηκαν πρόσφατα στη Σαγκάη, κατά τη διάρκεια συνέντευξης…
Στα ιδιωτικά διυλιστήρια «κλείνει το μάτι» το Πεκίνο, το οποίο σχεδιάζει να αυξήσει τις ποσοστώσεις εισαγωγής αργού πετρελαίου των μη κρατικών διυλιστηρίων κατά 6%.…
Καθώς ζήτηση και προσφορά στις αγορές ξηρού φορτίου ασκούν αντίρροπες δυνάμεις στην αγορά των bulk carriers, η σταδιακή αποδυνάμωση της αγοράς ασκεί καθοδική πίεση…
Η πιστοποίηση των τεχνολογιών αυτόνομης πλοήγησης κρίνεται αναγκαία, καθώς αυξάνει την εμπιστοσύνη και την αξιοπιστία τους. Σε αυτό το πλαίσιο, αισιοδοξία προκαλεί το γεγονός…
Οι ώρες μετρούν αντίστροφα για την εκλογική αναμέτρηση στις ΗΠΑ, με την Κάμαλα Χάρις και τον Ντόναλντ Τραμπ να διασταυρώνουν συνεχώς τα ξίφη τους.…
Η Air France ανέστειλε προληπτικά «μέχρι νεοτέρας» χθες Κυριακή κάθε υπέρπτηση στη ζώνη της Ερυθράς Θάλασσας, αφού πλήρωμα ανέφερε πως παρατήρησε «φωτεινό αντικείμενο» πάνω…
Στις 10 και 11 Οκτωβρίου 2024, ολοκληρώθηκαν με επιτυχία από τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας οι εργασίες ενεργοποίησης (reactivation) όσο και το σύνολο των δοκιμών εν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ