
Η τεχνολογία πρόωσης με υποβοήθηση ανέμου (WASP) αναδεικνύεται σε μια ιδιαίτερα υποσχόμενη λύση για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων και των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Στο πλαίσιο αυτό, η Jumbo έχει εγκαταστήσει δύο μηχανικά ιστία στο πλοίο βαρέων φορτίων (heavy lift vessel – HLV) «Jumbo Jubilee».
Τα ιστία αυτά (ventofoils) αξιοποιούν την αιολική ενέργεια για να ενισχύσουν την πρόωση του πλοίου, προσφέροντας μια νέα προσέγγιση στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Παρότι δεν είναι απόλυτα βελτιστοποιημένα για τύπο πλοίου HLV, η χρήση τους σε πραγματικές συνθήκες ναυσιπλοΐας προσφέρει κρίσιμα δεδομένα για την αξιολόγηση της αποδοτικότητάς τους.
Η τεχνολογία WASP στηρίζεται σε μια προσαρμοσμένη βάση που έχει σχεδιαστεί από την ίδια την εταιρεία, επιτρέποντας ευελιξία στην τοποθέτηση και στη μεταφορά των ιστίων, ανάλογα με τις απαιτήσεις του φορτίου. Αυτή η ευελιξία αποτελεί σημαντικό πλεονέκτημα για τα πλοία βαρέων ανυψώσεων, όπου ο διαθέσιμος χώρος είναι περιορισμένος και πολύτιμος.
Επιπλέον, το «Jumbo Jubilee» είναι εξοπλισμένο με μια σειρά καινοτόμων τεχνολογιών που βελτιστοποιούν την απόδοση του πλοίου. Ένα από τα πιο σημαντικά είναι το σύστημα παρακολούθησης της κατάστασης της προπέλας με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης. Αυτό το σύστημα συλλέγει πληροφορίες, όπως η ταχύτητα του πλοίου, η γεωγραφική θέση και η θερμοκρασία του θαλασσινού νερού, για να εντοπίζει σημάδια αυξημένης βιορύπανσης.
Με αυτά τα δεδομένα, η Jumbo μπορεί να προβεί σε προληπτική συντήρηση πριν η βιορύπανση επηρεάσει αρνητικά την απόδοση του πλοίου, επιτρέποντας πιο ήπια συντήρηση και μεγαλύτερα διαστήματα μεταξύ των επισκευών.
Επιπρόσθετα, το πλοίο διαθέτει ένα προηγμένο σύστημα ελέγχου κατανάλωσης καυσίμου. Οι χειριστές μπορούν να θέσουν συγκεκριμένα όρια στην κατανάλωση καυσίμου ή την ταχύτητα, και το σύστημα προσαρμόζει αυτόματα τις στροφές του κινητήρα και την απόδοση της προπέλας για να επιτυγχάνεται η βέλτιστη απόδοση με ελάχιστη κατανάλωση και εκπομπές.
Με αυτές τις τεχνολογίες, το «Jumbo Jubilee» ενσωματώνει μια σειρά λύσεων που προωθούν τη βιώσιμη ναυτιλία και μειώνουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ