Η τεχνολογία πρόωσης με υποβοήθηση ανέμου (WASP) αναδεικνύεται σε μια ιδιαίτερα υποσχόμενη λύση για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων και των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Στο πλαίσιο αυτό, η Jumbo έχει εγκαταστήσει δύο μηχανικά ιστία στο πλοίο βαρέων φορτίων (heavy lift vessel – HLV) «Jumbo Jubilee».
Τα ιστία αυτά (ventofoils) αξιοποιούν την αιολική ενέργεια για να ενισχύσουν την πρόωση του πλοίου, προσφέροντας μια νέα προσέγγιση στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Παρότι δεν είναι απόλυτα βελτιστοποιημένα για τύπο πλοίου HLV, η χρήση τους σε πραγματικές συνθήκες ναυσιπλοΐας προσφέρει κρίσιμα δεδομένα για την αξιολόγηση της αποδοτικότητάς τους.
Η τεχνολογία WASP στηρίζεται σε μια προσαρμοσμένη βάση που έχει σχεδιαστεί από την ίδια την εταιρεία, επιτρέποντας ευελιξία στην τοποθέτηση και στη μεταφορά των ιστίων, ανάλογα με τις απαιτήσεις του φορτίου. Αυτή η ευελιξία αποτελεί σημαντικό πλεονέκτημα για τα πλοία βαρέων ανυψώσεων, όπου ο διαθέσιμος χώρος είναι περιορισμένος και πολύτιμος.
Επιπλέον, το «Jumbo Jubilee» είναι εξοπλισμένο με μια σειρά καινοτόμων τεχνολογιών που βελτιστοποιούν την απόδοση του πλοίου. Ένα από τα πιο σημαντικά είναι το σύστημα παρακολούθησης της κατάστασης της προπέλας με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης. Αυτό το σύστημα συλλέγει πληροφορίες, όπως η ταχύτητα του πλοίου, η γεωγραφική θέση και η θερμοκρασία του θαλασσινού νερού, για να εντοπίζει σημάδια αυξημένης βιορύπανσης.
Με αυτά τα δεδομένα, η Jumbo μπορεί να προβεί σε προληπτική συντήρηση πριν η βιορύπανση επηρεάσει αρνητικά την απόδοση του πλοίου, επιτρέποντας πιο ήπια συντήρηση και μεγαλύτερα διαστήματα μεταξύ των επισκευών.
Επιπρόσθετα, το πλοίο διαθέτει ένα προηγμένο σύστημα ελέγχου κατανάλωσης καυσίμου. Οι χειριστές μπορούν να θέσουν συγκεκριμένα όρια στην κατανάλωση καυσίμου ή την ταχύτητα, και το σύστημα προσαρμόζει αυτόματα τις στροφές του κινητήρα και την απόδοση της προπέλας για να επιτυγχάνεται η βέλτιστη απόδοση με ελάχιστη κατανάλωση και εκπομπές.
Με αυτές τις τεχνολογίες, το «Jumbo Jubilee» ενσωματώνει μια σειρά λύσεων που προωθούν τη βιώσιμη ναυτιλία και μειώνουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την έναρξη ενός νέου κύκλου παραδόσεων εγκαινίασε η MSC με την παραλαβή ενός ακόμα νεότευκτου containership. Συγκεκριμένα, η εταιρεία-κολοσσός των τακτικών γραμμών παρέλαβε πρόσφατα…
Ρεκόρ κατέγραψαν, στη διάρκεια του γ΄ τριμήνου του τρέχοντος έτους, οι παραγγελίες containerships. Σύμφωνα με δεδομένα της Alphaliner, την περίοδο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου 2024 τοποθετήθηκαν παραγγελίες…
Μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, το 2022, και τον αποκλεισμό αρκετών ουκρανικών λιμένων, ο λιμένας της Κωνστάντζας έχει εξελιχθεί σε κόμβο της…
Πλοίο το οποίο μετέφερε υγρό υδρογόνο έφτασε την Τρίτη 22 Οκτωβρίου στο Yantian Port στην πόλη Σεντζέν της νότιας Κίνας, ολοκληρώνοντας ένα ταξίδι 20.000…
Από πτώση σε πτώση βρίσκονται οι ναύλοι των LNG carriers, ειδικά στη Λεκάνη του Ατλαντικού, όπου οι ναύλοι σημείωσαν εβδομαδιαία μείωση $6.500 και πλέον…
Την ισχυρή και μακροχρόνια συνεργασία των ναυπηγείων Fincantieri και της εταιρείας κρουαζιέρας Viking Line αντικατοπτρίζει η νέα συμφωνία που υπέγραψαν οι δύο πλευρές. Συγκεκριμένα,…
Απονεμήθηκε την Παρασκευή 25 Οκτωβρίου το διεθνές βραβείο Ναυτιλιακή Προσωπικότητα της Χρονιάς (Maritime Person of the Year Award) του International Propeller Club, στην Κύπρια…
Η μεταβλητότητα καλά κρατεί για τα LPG carriers, με έμφαση στα μεγαλύτερα μεγέθη, όπου οι ναύλοι σημείωσαν πτώση της τάξεως των $300.000 μηνιαίως την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ