Ο ενεργειακός μετασχηματισμός της Ευρώπης και οι προσπάθειες μετάβασης των ασιατικών οικονομιών έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην αγορά των υγραεριοφόρων. Σε πρόσφατη έκθεσή της, η ναυλομεσιτική Allied εξετάζει τη νέα πραγματικότητα για τα FSRUs και τα LNG carriers εν μέσω ενός γιγαντιαίου orderbook και αυξημένης ζήτησης.
Ειδικότερα, ο παγκόσμιος στόλος FSRUs αριθμεί 53 μονάδες, εκ των οποίων μόλις οι τέσσερις βρίσκονται υπό ναυπήγηση. Δεδομένου ότι το παγκόσμιο orderbook είναι τεράστιο, οι χρόνοι παράδοσης νέων παραγγελιών μετατίθενται πλέον στο 2028, ωθώντας την αγορά, η οποία φιλοδοξεί να καλύψει την τωρινή ζήτηση, στις μετασκευές LNG carriers σε FSRUs ή στις αγορές second-hand FSRUs.
Το κόστος παραγγελίας ή απόκτησης ενός FSRU στη second-hand αγορά δεν είναι χαμηλό. Στα τέλη του 2022, το κόστος παραγγελίας ενός FSRU στα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία ήταν ίσο με περίπου $240 εκατ. Τον περασμένο Φεβρουάριο, η MOL τοποθέτησε παραγγελία για ένα FSRU στην HD HHI έναντι $360 εκατ., ενώ οκτώ μήνες αργότερα, δηλαδή τον Οκτώβριο, τοποθέτησε παραγγελία στη Hanwha Ocean έναντι $413,3 εκατ. βάσει της Allied.
Παράλληλα, η μετασκευή ενός LNG carrier σε FSRU είναι περίπλοκο και ακριβό εγχείρημα. Το κόστος μετασκευής ανέρχεται μεταξύ των $120 εκατ. και των $150 εκατ., ενώ και η τεχνολογική πολυπλοκότητα της μετασκευής είναι σημαντική. Τα νεότερα LNG carriers είναι οι καλύτεροι υποψήφιοι για μετασκευές, καθώς είναι πιο προηγμένα τεχνολογικά.
Μάλιστα, σύμφωνα με την Allied, το 80% των FSRUs ήταν αρχικά LNG carriers που μετασκευάστηκαν. Το γεγονός αυτό τους προσφέρει ευελιξία, καθώς είναι σε θέση να λειτουργούν και ως FSRUs και ως LNG carriers. Πάντως, μονάχα λίγα πλοία επιλέγουν τη συγκεκριμένη στρατηγική.
Εν κατακλείδι, οι αξίες των FSRUs θα συνεχίσουν να αυξάνονται, ελέω των μεγάλων χρόνων παράδοσης και της ολοένα αυξανόμενης ζήτησης. Στο πλαίσιο αυτό, οι αγορές FSRUs στη second-hand αγορά θα παραμείνουν σπάνιο γεγονός, με τη μετασκευή πλοίων να αποτελεί έως έναν βαθμό μονόδρομο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Θετικά, για δεύτερη συναπτή εβδομάδα, τα σημάδια στη ναυλαγορά των LPG carriers, με τα VLGCs να σημειώνουν εκ νέου άνοδο των ναύλων τους. Ειδικότερα,…
Μετά από σχεδόν τρία έτη «ξηρασίας», το νοτιοκορεατικό ναυπηγείο Hanwha Ocean εξασφαλίζει την πρώτη του παραγγελία για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Όπως αναφέρει δημοσίευμα του…
Με τον αριθμό των αυτόνομων πλοίων να βρίσκεται σε άνοδο, η BIMCO προχωρά στην έγκριση της πρώτης συμφωνίας διαχείρισης τέτοιων πλοίων, η οποία ονομάζεται…
Στη διασφάλιση των μεταφορικών της αναγκών φέρεται να εστιάζει η εταιρεία ενέργειας Shell, τοποθετώντας σημαντική παραγγελία σε κινεζικά ναυπηγεία. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της…
Καθώς πολλά πλοία αποφεύγουν την Ερυθρά Θάλασσα και κάνουν τον περίπλου της Αφρικής, βρίσκονται αντιμέτωπα με δυσμενείς καιρικές συνθήκες γύρω από το Ακρωτήριο της…
Μεγάλη συγκίνηση έχει προκαλέσει στη ναυτιλιακή κοινότητα της χώρας μας, αλλά και στην ευρύτερη ελληνική κοινωνία, η είδηση της αποδημίας της Αθηνάς (Νουνού) Μαρτίνου,…
Έκρηξη σημειώθηκε στο δεξαμενόπλοιο «Annika» σήμερα το πρωί, με γερμανικά ειδησεογραφικά μέσα να υπογραμμίζουν ότι το tanker τυλίχθηκε στις φλόγες όμως ότι και τα…
Η United Airlines ανακοίνωσε επέκταση των εποχικών πτήσεων της με καθημερινές απευθείας συνδέσεις από την Αθήνα προς τις ΗΠΑ για το καλοκαίρι του 2025.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ