Ο ενεργειακός μετασχηματισμός της Ευρώπης και οι προσπάθειες μετάβασης των ασιατικών οικονομιών έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην αγορά των υγραεριοφόρων. Σε πρόσφατη έκθεσή της, η ναυλομεσιτική Allied εξετάζει τη νέα πραγματικότητα για τα FSRUs και τα LNG carriers εν μέσω ενός γιγαντιαίου orderbook και αυξημένης ζήτησης.
Ειδικότερα, ο παγκόσμιος στόλος FSRUs αριθμεί 53 μονάδες, εκ των οποίων μόλις οι τέσσερις βρίσκονται υπό ναυπήγηση. Δεδομένου ότι το παγκόσμιο orderbook είναι τεράστιο, οι χρόνοι παράδοσης νέων παραγγελιών μετατίθενται πλέον στο 2028, ωθώντας την αγορά, η οποία φιλοδοξεί να καλύψει την τωρινή ζήτηση, στις μετασκευές LNG carriers σε FSRUs ή στις αγορές second-hand FSRUs.
Το κόστος παραγγελίας ή απόκτησης ενός FSRU στη second-hand αγορά δεν είναι χαμηλό. Στα τέλη του 2022, το κόστος παραγγελίας ενός FSRU στα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία ήταν ίσο με περίπου $240 εκατ. Τον περασμένο Φεβρουάριο, η MOL τοποθέτησε παραγγελία για ένα FSRU στην HD HHI έναντι $360 εκατ., ενώ οκτώ μήνες αργότερα, δηλαδή τον Οκτώβριο, τοποθέτησε παραγγελία στη Hanwha Ocean έναντι $413,3 εκατ. βάσει της Allied.
Παράλληλα, η μετασκευή ενός LNG carrier σε FSRU είναι περίπλοκο και ακριβό εγχείρημα. Το κόστος μετασκευής ανέρχεται μεταξύ των $120 εκατ. και των $150 εκατ., ενώ και η τεχνολογική πολυπλοκότητα της μετασκευής είναι σημαντική. Τα νεότερα LNG carriers είναι οι καλύτεροι υποψήφιοι για μετασκευές, καθώς είναι πιο προηγμένα τεχνολογικά.
Μάλιστα, σύμφωνα με την Allied, το 80% των FSRUs ήταν αρχικά LNG carriers που μετασκευάστηκαν. Το γεγονός αυτό τους προσφέρει ευελιξία, καθώς είναι σε θέση να λειτουργούν και ως FSRUs και ως LNG carriers. Πάντως, μονάχα λίγα πλοία επιλέγουν τη συγκεκριμένη στρατηγική.
Εν κατακλείδι, οι αξίες των FSRUs θα συνεχίσουν να αυξάνονται, ελέω των μεγάλων χρόνων παράδοσης και της ολοένα αυξανόμενης ζήτησης. Στο πλαίσιο αυτό, οι αγορές FSRUs στη second-hand αγορά θα παραμείνουν σπάνιο γεγονός, με τη μετασκευή πλοίων να αποτελεί έως έναν βαθμό μονόδρομο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Πρόεδρος της Βενεζουέλας Νικολάς Μαδούρο εξέφρασε την ικανοποίησή του κάνοντας λόγο για ένα νέο σταθμό στην «ισχυρή συμμαχία» με το Ιράν μετά την…
Tην υπογραφή συμβολαίου με το ναυπηγείο Nantong Xiangyu Shipbuilding για την κατασκευή δύο Ultramax bulk carriers (63.00 dwt) ανακοίνωσε η EuroDry. Και τα δύο…
Μία από τις πιο εξελιγμένες συστοιχίες μπαταριών ενσωματώθηκε πρόσφατα στο νέο πλοίο διπλού καυσίμου με LNG «Saint Malo» της Brittany Ferries. Με τη μεγαλύτερη…
H απόφαση της ExxonMobil να δραστηριοποιηθεί στην εξόρυξη λιθίου αποφέρει καρπούς, με τον αμερικανικό κολοσσό να προχωρά σε δεύτερη συμφωνία, με την εταιρεία LG…
Ο Lloyd’s Register (LR) και η Samsung Heavy Industries (SHI) ενώνουν τις δυνάμεις τους για την ανάπτυξη μιας πρωτοποριακής τεχνολογίας παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης…
Το ράλι παραγγελιών στα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία αναμένεται να συνεχιστεί και το επόμενο έτος, με πρόσφατες εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για αξία παραγγελιών που θα…
Καθώς η Κίνα επιδιώκει να αυξήσει τις εξαγωγές της εκτός των ΗΠΑ, σημαντικές μεταβολές παρατηρούνται στο παγκόσμιο εμπόριο με την αναδιαμόρφωση των routes και…
«Χρόνια Πολλά στη Νάξο η οποία γιορτάζει σήμερα και είναι μεγάλη η χαρά και ευτυχής η συγκυρία που βρισκόμαστε σε αυτό το τόσο όμορφο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ