Ο ενεργειακός μετασχηματισμός της Ευρώπης και οι προσπάθειες μετάβασης των ασιατικών οικονομιών έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην αγορά των υγραεριοφόρων. Σε πρόσφατη έκθεσή της, η ναυλομεσιτική Allied εξετάζει τη νέα πραγματικότητα για τα FSRUs και τα LNG carriers εν μέσω ενός γιγαντιαίου orderbook και αυξημένης ζήτησης.
Ειδικότερα, ο παγκόσμιος στόλος FSRUs αριθμεί 53 μονάδες, εκ των οποίων μόλις οι τέσσερις βρίσκονται υπό ναυπήγηση. Δεδομένου ότι το παγκόσμιο orderbook είναι τεράστιο, οι χρόνοι παράδοσης νέων παραγγελιών μετατίθενται πλέον στο 2028, ωθώντας την αγορά, η οποία φιλοδοξεί να καλύψει την τωρινή ζήτηση, στις μετασκευές LNG carriers σε FSRUs ή στις αγορές second-hand FSRUs.
Το κόστος παραγγελίας ή απόκτησης ενός FSRU στη second-hand αγορά δεν είναι χαμηλό. Στα τέλη του 2022, το κόστος παραγγελίας ενός FSRU στα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία ήταν ίσο με περίπου $240 εκατ. Τον περασμένο Φεβρουάριο, η MOL τοποθέτησε παραγγελία για ένα FSRU στην HD HHI έναντι $360 εκατ., ενώ οκτώ μήνες αργότερα, δηλαδή τον Οκτώβριο, τοποθέτησε παραγγελία στη Hanwha Ocean έναντι $413,3 εκατ. βάσει της Allied.
Παράλληλα, η μετασκευή ενός LNG carrier σε FSRU είναι περίπλοκο και ακριβό εγχείρημα. Το κόστος μετασκευής ανέρχεται μεταξύ των $120 εκατ. και των $150 εκατ., ενώ και η τεχνολογική πολυπλοκότητα της μετασκευής είναι σημαντική. Τα νεότερα LNG carriers είναι οι καλύτεροι υποψήφιοι για μετασκευές, καθώς είναι πιο προηγμένα τεχνολογικά.
Μάλιστα, σύμφωνα με την Allied, το 80% των FSRUs ήταν αρχικά LNG carriers που μετασκευάστηκαν. Το γεγονός αυτό τους προσφέρει ευελιξία, καθώς είναι σε θέση να λειτουργούν και ως FSRUs και ως LNG carriers. Πάντως, μονάχα λίγα πλοία επιλέγουν τη συγκεκριμένη στρατηγική.
Εν κατακλείδι, οι αξίες των FSRUs θα συνεχίσουν να αυξάνονται, ελέω των μεγάλων χρόνων παράδοσης και της ολοένα αυξανόμενης ζήτησης. Στο πλαίσιο αυτό, οι αγορές FSRUs στη second-hand αγορά θα παραμείνουν σπάνιο γεγονός, με τη μετασκευή πλοίων να αποτελεί έως έναν βαθμό μονόδρομο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Γερμανός πρόεδρος Φρανκ- Βάλτερ Στάινμαϊερ ανακοίνωσε σήμερα τη διάλυση του κοινοβουλίου και άνοιξε επισήμως τον δρόμο για τη διεξαγωγή πρόωρων βουλευτικών εκλογών στη…
Η αξιοποίηση της ευρωπαϊκής τεχνογνωσίας συνεχίζει να οδηγεί την ανάπτυξη καινοτόμων έργων παγκοσμίως, με την Kongsberg Maritime να πρωτοστατεί σε ένα νέο, υψηλής τεχνολογίας…
Τα εγκαίνια των νέων διευρυμένων ναυπηγικών εγκαταστάσεων του South Yard της Drydocks World γιόρτασε πρόσφατα o κολοσσός DP World. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της…
Ανησυχία επικρατεί στις τάξεις των κρατών-μελών της ΕΕ μετά τις πρόσφατες δηώσεις του Υπουργού Ενέργειας του Κατάρ και Διευθύνοντος Συμβούλου της QatarEnergy, Saad al-Kaabi.…
Στον στόλο του ομίλου Grimaldi εισήλθε το «Great Cotonou». Πρόκειται για το έκτο και τελευταίο πλοίο της σειράς G5 που παραδόθηκε πρόσφατα στον ιταλικό…
Με το βλέμμα στην επόμενη ημέρα της παγκόσμιας ναυτιλίας και της ναυπηγικής βιομηχανίας, η Νότια Κορέα προέβη σε μια σημαντική στρατηγική κίνηση με επίκεντρο…
Οριακή άνοδο κατέγραψε η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα τον Νοέμβριο, παρά το γεγονός ότι η παραγωγή βαίνει μειούμενη σε ετήσια βάση στο ενδεκάμηνο του…
Ιδιαίτερη ανθεκτικότητα επέδειξε η αγορά των δεξαμενόπλοιων το 2024, καταγράφοντας σημαντική κερδοφορία, την ίδια ώρα που στις αγορές άλλων τύπων πλοίων η μεταβλητότητα ήταν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ