Το πρώτο τριμαράν που θα λειτουργεί αποκλειστικά με την ισχύ του ανέμου, μέσω της ενσωμάτωσης ιστίων, πρόκειται να κατασκευαστεί από τη γαλλική εταιρεία Vela. Η εταιρεία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους 40 εκατ. ευρώ, με τη στήριξη της Crédit Mutuel Impact, της 11th Hour Racing και της BPI – Γαλλικής Δημόσιας Επενδυτικής Τράπεζας.
Το τριμαράν, που έχει πάρει το προσωνύμιο «Το Αεροπλάνο της Θάλασσας» λόγω της ταχύτητας και της ευελιξίας του, θα μπορεί να πραγματοποιεί διατλαντικές μεταφορές σε λιγότερο από 15 ημέρες, συμπεριλαμβανομένων της φόρτωσης, της διέλευσης και της εκφόρτωσης.
Με μήκος 220 πόδια (67 μ.), ύψος 200 πόδια (61 μ.) και πλάτος 82 πόδια (25 μ.), το πλοίο συνδυάζει αεροδυναμικό σχεδιασμό με ναυπηγική τεχνολογία αιχμής. Η κατασκευή του θα γίνει από αλουμίνιο, ενώ τα κατάρτια θα είναι κατασκευασμένα από ανθρακόνημα.
Το πλοίο θα είναι εξοπλισμένο με περισσότερα από 300 τ.μ. φωτοβολταϊκών πάνελ και δύο υδρογεννήτριες, που θα παρέχουν επιπλέον ενέργεια για τις ανάγκες των συστημάτων του. Το σύστημα πρόωσης θα σχεδιαστεί από τη MerConcept, ενώ η ναυπηγική μελέτη έχει ανατεθεί στη VPLP.
Ένα από τα πιο αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά του τριμαράν είναι η δυνατότητα διατήρησης ελεγχόμενων θερμοκρασιών στους χώρους φόρτωσης. Αυτό το καθιστά ιδανικό για τη μεταφορά προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας, όπως φαρμακευτικά προϊόντα και ιατρικός εξοπλισμός, που απαιτούν αυστηρές προδιαγραφές ασφαλείας και ποιότητας.
Η κατασκευή του πλοίου θα πραγματοποιηθεί από το αυστραλιανό ναυπηγείο Austal, το οποίο ειδικεύεται σε αλουμινένια σκάφη. Η Vela στοχεύει να ξεκινήσει τις πρώτες γραμμές μεταφοράς μεταξύ της γαλλικής ακτής του Ατλαντικού και της Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ στα τέλη του 2026, ενώ σχεδιάζει να προσθέσει τουλάχιστον τέσσερα επιπλέον πλοία στον στόλο της μέχρι το 2027-2028, αυξάνοντας τη συχνότητα αναχωρήσεων σε εβδομαδιαία βάση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα εμπορικό πλοίο αναποδογύρισε σε λιμάνι της Κωνσταντινούπολης τη Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου. Το υλικό από κάμερες κλειστού κυκλώματος παρακολούθησης που κοινοποιήθηκε από τη Γενική…
Το Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Τεχνολογίας (ΕΛ.Ι.Ν.Τ.) διοργάνωσε με εξαιρετική επιτυχία την 10η & 11η Δεκεμβρίου 2024 το 18o Ετήσιο Συνέδριο Ναυτικής Τεχνολογίας προσελκύοντας πάνω…
Η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοίνωσε σήμερα, Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου, την υπογραφή της…
Honda και η Nissan συμφώνησαν να διερευνήσουν την προοπτική συγχώνευσης και σύσταση κοινής εταιρείας συμμετοχών, ανακοίνωσαν σήμερα, με στόχο την δημιουργία του τρίτου μεγαλύτερου…
Με στόχο να ενισχύσει την τεχνολογική της αυτάρκεια στον τομέα της ενέργειας, καθώς και τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης της ενεργειακής εξίσωσης της χώρας, η Νότια…
Σημαντικό ορόσημο για το εθνικό σύστημα ηλεκτροδότησης αποτελεί η ολοκλήρωση, την περασμένη εβδομάδα της κατασκευής της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής η οποία μετά την εκτέλεση…
Το διμερές εμπόριο Ευρώπης και Βόρειας Αμερικής έχει ανθίσει τα τελευταία έτη, με αιχμή του δόρατος τις ευρωπαϊκές εισαγωγές LNG. Στο πλαίσιο αυτό και…
Η DP World εξέδωσε ένα μπλε ομόλογο ύψους $100 εκατ. για τη χρηματοδότηση βιώσιμων έργων που αφορούν τις θαλάσσιες μεταφορές, τις λιμενικές υποδομές, τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ