Το πρώτο τριμαράν που θα λειτουργεί αποκλειστικά με την ισχύ του ανέμου, μέσω της ενσωμάτωσης ιστίων, πρόκειται να κατασκευαστεί από τη γαλλική εταιρεία Vela. Η εταιρεία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους 40 εκατ. ευρώ, με τη στήριξη της Crédit Mutuel Impact, της 11th Hour Racing και της BPI – Γαλλικής Δημόσιας Επενδυτικής Τράπεζας.
Το τριμαράν, που έχει πάρει το προσωνύμιο «Το Αεροπλάνο της Θάλασσας» λόγω της ταχύτητας και της ευελιξίας του, θα μπορεί να πραγματοποιεί διατλαντικές μεταφορές σε λιγότερο από 15 ημέρες, συμπεριλαμβανομένων της φόρτωσης, της διέλευσης και της εκφόρτωσης.
Με μήκος 220 πόδια (67 μ.), ύψος 200 πόδια (61 μ.) και πλάτος 82 πόδια (25 μ.), το πλοίο συνδυάζει αεροδυναμικό σχεδιασμό με ναυπηγική τεχνολογία αιχμής. Η κατασκευή του θα γίνει από αλουμίνιο, ενώ τα κατάρτια θα είναι κατασκευασμένα από ανθρακόνημα.
Το πλοίο θα είναι εξοπλισμένο με περισσότερα από 300 τ.μ. φωτοβολταϊκών πάνελ και δύο υδρογεννήτριες, που θα παρέχουν επιπλέον ενέργεια για τις ανάγκες των συστημάτων του. Το σύστημα πρόωσης θα σχεδιαστεί από τη MerConcept, ενώ η ναυπηγική μελέτη έχει ανατεθεί στη VPLP.
Ένα από τα πιο αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά του τριμαράν είναι η δυνατότητα διατήρησης ελεγχόμενων θερμοκρασιών στους χώρους φόρτωσης. Αυτό το καθιστά ιδανικό για τη μεταφορά προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας, όπως φαρμακευτικά προϊόντα και ιατρικός εξοπλισμός, που απαιτούν αυστηρές προδιαγραφές ασφαλείας και ποιότητας.
Η κατασκευή του πλοίου θα πραγματοποιηθεί από το αυστραλιανό ναυπηγείο Austal, το οποίο ειδικεύεται σε αλουμινένια σκάφη. Η Vela στοχεύει να ξεκινήσει τις πρώτες γραμμές μεταφοράς μεταξύ της γαλλικής ακτής του Ατλαντικού και της Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ στα τέλη του 2026, ενώ σχεδιάζει να προσθέσει τουλάχιστον τέσσερα επιπλέον πλοία στον στόλο της μέχρι το 2027-2028, αυξάνοντας τη συχνότητα αναχωρήσεων σε εβδομαδιαία βάση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε ισχυρό έτος για τις παραγγελίες πλοίων αναδεικνύεται σταδιακά το 2024, με πληθώρα παραγγελιών να λαμβάνουν χώρα, οδηγώντας σε άνοδο και τον όγκο των…
Η αμερικανική βιομηχανία παραγωγής αεροσκαφών Boeing ανακοίνωσε ότι εγκαταλείπει την μισθολογική προσφορά που είχε καταθέσει, μετά από διαπραγματεύσεις με τη Διεθνή Ένωση Χειριστών Μηχανών…
Με αφορμή την έναρξη του ακαδημαϊκού έτους, τα Ναυτικά Χρονικά καλωσορίζουν όλους και όλες που επέλεξαν να ακολουθήσουν ναυτικές και ναυτιλιακές σπουδές και τους…
Η κυματική ενέργεια αναδεικνύεται σε μία από τις πιο υποσχόμενες τεχνολογίες ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, με τις πρόσφατες εξελίξεις να την τοποθετούν στο επίκεντρο της…
Ολιγόωροι πλόες μαθητών και μαθητριών τάξεων λυκείου από σχολεία της Καβάλας της Σάμου, της Χίου και της Ρόδου με πλοία του Πολεμικού Ναυτικού πραγματοποιήθηκαν…
Ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ υπέγραψε σύμβαση για μελέτη βασικού σχεδιασμού (FEED-Front End Engineering & Design) με την Τhyssenkrupp Polysius για το μεγάλης κλίμακας έργο δέσμευσης…
Σε συμφωνία για την προμήθεια νάφθας ήρθαν πρόσφατα οι κολοσσοί ενέργειας QatarEnergy και Shell, ενισχύοντας περαιτέρω τη συνεργασία τους. Ειδικότερα, βάσει της συμφωνίας, η…
Μικρή μείωση καταγράφηκε στις ελληνικές εξαγωγές τον Αύγουστο του 2024, αλλά και στο σύνολο του πρώτου οκταμήνου του έτους, με τα τρόφιμα να επιδεικνύουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ