Η κυματική ενέργεια αναδεικνύεται σε μία από τις πιο υποσχόμενες τεχνολογίες ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, με τις πρόσφατες εξελίξεις να την τοποθετούν στο επίκεντρο της προσπάθειας της Αυστραλίας για επίτευξη μηδενικών εκπομπών έως το 2050. Η χώρα, με τον μεγαλύτερο θαλάσσιο ενεργειακό πόρο παγκοσμίως, έχει εξαιρετική προοπτική να αξιοποιήσει αυτή την τεχνολογία για την κάλυψη σημαντικού ποσοστού των ενεργειακών της αναγκών.
Η κυματική ενέργεια εκμεταλλεύεται την κίνηση των κυμάτων για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, χρησιμοποιώντας τεχνολογίες όπως συσκευές πλευστότητας και συστήματα μετατόπισης νερού. Επιπλέον, έχει το πλεονέκτημα ότι μπορεί να συμβάλει στην αποθήκευση ενέργειας, καθώς τα κύματα προσφέρουν μια πιο σταθερή και προβλέψιμη πηγή ενέργειας σε σχέση με άλλες ανανεώσιμες τεχνολογίες. Παρά τις δυνατότητες αυτές, η κυματική ενέργεια δεν έχει ακόμη αναδειχθεί πλήρως στις συζητήσεις γύρω από τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, κυρίως λόγω προκλήσεων όπως το υψηλό αρχικό κόστος, η ανάγκη για τεχνολογική επικύρωση και οι απαιτήσεις για μακροπρόθεσμες δοκιμές.
Η πρόσφατη έκθεση «Ocean Wave Energy in Australia» περιλαμβάνει επτά βασικές προτάσεις που στοχεύουν στη χρηματοδότηση και στην επικύρωση της τεχνολογίας μέσω πιλοτικών έργων και εθνικών μελετών. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνεται η χρηματοδότηση από την Αυστραλιανή Υπηρεσία Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ARENA) για την αξιολόγηση των εθνικών οφελών της κυματικής ενέργειας, καθώς και η ενσωμάτωσή της στο Ολοκληρωμένο Σχέδιο Συστήματος του Αυστραλιανού Διαχειριστή Ενεργειακής Αγοράς, προκειμένου να καλυφθούν οι μελλοντικές ανάγκες αποθήκευσης ενέργειας. Επίσης, προτείνεται η ένταξη της κυματικής ενέργειας στο Σχέδιο Βιώσιμης Θάλασσας, ως μέρος της ευρύτερης στρατηγικής για την ανανεώσιμη ενέργεια.
Η έκθεση τονίζει την ανάγκη χρηματοδότησης πιλοτικών έργων διαφορετικής κλίμακας και εφαρμογών, για να επικυρωθεί η τεχνολογία και να αποδειχθούν τα εθνικά της οφέλη μακροπρόθεσμα. Επίσης, προτείνει την ανάπτυξη εθνικών κατευθυντήριων γραμμών για τη χρήση της κυματικής ενέργειας στην προστασία των ακτών από τη διάβρωση, συνδυάζοντας την ενεργειακή παραγωγή με τη διαχείριση του περιβάλλοντος.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Περιορισμένος είναι ο αριθμός πλοίων που πωλούνται προς διάλυση το 2024, καθώς την περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου πωλήθηκαν προς διάλυση 146 bulk carriers, tankers, containerships και…
Για τον σφοδρό ανταγωνισμό που αντιμετωπίζουν σήμερα τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία από τα αντίστοιχα ασιατικά αλλά και για το όραμα του Γιώργου Προκοπίου για τα…
Περισσότεροι από 50 stakeholders από όλο το φάσμα της ναυτιλιακής βιομηχανίας ‒παραγωγοί καυσίμων, πλοιοκτήτες και μεταφορείς, λιμένες και κατασκευαστές εξοπλισμού‒ υπέγραψαν την Τρίτη 12…
Ο δρόμος ανοίγει για την εξαγορά της ITA Airways από τη Lufthansa, καθώς οι διαπραγματεύσεις της δεύτερης με την ιταλική κυβέρνηση -αναφορικά με το…
Την έναρξη ενός μεγάλου έργου στον τομέα των θαλάσσιων επιχειρήσεων για την υποστήριξη της δημιουργίας και της συντήρησης υπεράκτιων αιολικών πάρκων ανακοίνωσε πρόσφατα η…
Στις ικανότητες των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων τόσο όσον αφορά εμπορικά πλοία όσο και πολεμικά φέρεται να εστιάζει (και) ο επόμενος πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ.…
Μια σημαντική καινοτομία έρχεται από την Ιαπωνία με την υιοθέτηση της μεθανόλης και τεχνολογιών μείωσης των εκπομπών ρύπων σε ένα πλοίο τύπου VLCC. Οι…
Την αύξηση του μεριδίου της στις παγκόσμιες εξαγωγές άνθρακα από το 14,5% το 2023 στο 15-23% το 2026 και στο 25-30% το 2050 καλοβλέπει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ