H ναυλαγορά των containerships δεν διανύει τις καλύτερες ημέρες της, όπως προκύπτει από την πορεία του Shanghai Containerized Freight Index (SCFI).
Σύμφωνα με δεδομένα της BIMCO, o εν λόγω δείκτης το γ΄ τρίμηνο σημείωσε πτώση 43%, η οποία είναι η μεγαλύτερη σε επίπεδο γ΄ τριμήνου σε έτος που δεν επηρεάστηκε από την Covid-19. Το μόνο γ΄ τρίμηνο που σημείωσε μεγαλύτερη πτώση στους spot ναύλους ήταν το 2022, όταν μια 24μηνη έκρηξη του όγκου των φορτίων και των υψηλών καταναλωτικών δαπανών κατά τη διάρκεια της πανδημίας διαδέχτηκε η πτώση της ζήτησης.
«Ο δείκτης China Containerized Freight Index (CCFI), που μετρά τις μέσες τιμές των ναύλων για τη φόρτωση εμπορευματοκιβωτίων στην Κίνα, υποχώρησε κατά 19% στη διάρκεια του γ΄ τριμήνου και σημείωσε εξίσου τη μεγαλύτερη πτώση σε επίπεδο γ΄ τριμήνου σε έτος εκτός της Covid-19 από το 2009», αναφέρει ο Niels Rasmussen, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.
Οι ναύλοι σε βασικές γραμμές προς την Ευρώπη, τη Μεσόγειο, τη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ και την Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ σημείωσαν τη μεγαλύτερη πτώση. Οι spot ναύλοι προς την Ευρώπη και τη Μεσόγειο έχουν καταγράψει πτώση σχεδόν 55%, ενώ οι κατά μέσο όρο ναύλοι έχουν μειωθεί περίπου 20%. Στις αγορές της δυτικής ακτής και της ανατολικής ακτής των ΗΠΑ, οι spot ναύλοι σημείωσαν πτώση κατά 40% περίπου και οι μέσες τιμές των ναύλων κατά 20% περίπου.
Η νωρίτερη του αναμενομένου κορύφωση των όγκων, σε συνδυασμό με τις χαμηλότερες τιμές των καυσίμων, μπορεί να εξηγήσει τη δυσμενή εξέλιξη των ναύλων του γ΄ τριμήνου. Βραχυπρόθεσμα, η απεργία στα λιμάνια της ανατολικής ακτής των ΗΠΑ και της ακτής του US Gulf μπορεί να συμβάλει στην προσωρινή άνοδο των ναύλων στις αγορές αυτές καθώς και στους συνολικούς δείκτες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την έναρξη ενός μεγάλου έργου στον τομέα των θαλάσσιων επιχειρήσεων για την υποστήριξη της δημιουργίας και της συντήρησης υπεράκτιων αιολικών πάρκων ανακοίνωσε πρόσφατα η…
Στις ικανότητες των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων τόσο όσον αφορά εμπορικά πλοία όσο και πολεμικά φέρεται να εστιάζει (και) ο επόμενος πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ.…
Tην επέκταση του αποτυπώματός της στις αγορές της Αυστραλίας γνωστοποίησε η DP World μέσω νέας επένδυσης. Συγκεκριμένα, ο όμιλος, μέσω της DP World Australia,…
Μια σημαντική καινοτομία έρχεται από την Ιαπωνία με την υιοθέτηση της μεθανόλης και τεχνολογιών μείωσης των εκπομπών ρύπων σε ένα πλοίο τύπου VLCC. Οι…
Την αύξηση του μεριδίου της στις παγκόσμιες εξαγωγές άνθρακα από το 14,5% το 2023 στο 15-23% το 2026 και στο 25-30% το 2050 καλοβλέπει…
Στη μείωση των εκπομπών ελλιμενισμένων πλοίων στρέφεται ολοένα και πιο έντονα η Ευρώπη, με πρόσφατη εξέλιξη τη χρηματοδότηση τεσσάρων λιμένων στη Βόρεια Ευρώπη, προκειμένου…
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία συνεχίζουν να εξασφαλίζουν παραγγελίες για την κατασκευή πλοίων, με το orderbook τους να αυξάνεται και τις ημερομηνίες παράδοσης των πλοίων να…
Ένα ορόσημο στη στρατηγική διαφοροποίησης του στόλου της ανακοίνωσε η Castor Ships. Πιο συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στον στόλο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ