Με ανακοίνωσή του το International Chamber of Shipping (ICS) εκφράζει την ικανοποίησή του για την περαιτέρω πρόοδο που έχει επιτευχθεί όσον αφορά την ανάπτυξη ενός βασικού κειμένου για τις τροπολογίες της Σύμβασης MARPOL, ώστε να διασφαλιστεί η επίτευξη του στόχου του IMO για την αποανθρακοποίηση.
Το ICS στην ανακοίνωσή του επαναλαμβάνει ότι «ένα καθολικό σύστημα συνεισφοράς στις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου είναι η καλύτερη ευκαιρία της ναυτιλιακής βιομηχανίας να επιτύχει τον στόχο του ΙΜΟ για καθαρές μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου μέχρι το 2050». Παράλληλα υπογραμμίζει την ικανοποίησή του για το γεγονός ότι η συγκεκριμένη πρόταση παραμένει σταθερά στο τραπέζι του ΙΜΟ.
Την ίδια ώρα, υπάρχει επίσης ευρεία συμφωνία, όπως υποστηρίζεται από τη ναυτιλιακή βιομηχανία, σχετικά με την ανάγκη να μειωθεί η διαφορά κόστους μεταξύ συμβατικών και εναλλακτικών καυσίμων προκειμένου να δοθούν κίνητρα για την ταχεία επιτάχυνση της υιοθέτησης καυσίμων και τεχνολογιών μηδενικών/σχεδόν μηδενικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, τονίζεται στην ανακοίνωση.
Oι πρώτες αντιδράσεις της ναυτιλιακής κοινότητας
Ο CEO της Maersk Vincent Clerc σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σημειώνει ότι «η επίτευξη συναίνεσης μεταξύ 176 χωρών μελών δεν είναι μικρό κατόρθωμα. Ωστόσο, απομένει να καταγραφεί σημαντική πρόοδος τους επόμενους μήνες για μια φιλόδοξη συμφωνία που θα γεφυρώνει το χάσμα τιμών μεταξύ των πράσινων και των ορυκτών καυσίμων».
Κατά τον επικεφαλής της Maersk, είναι ζωτικής σημασίας οι χώρες μέλη του ΙΜΟ να κάνουν αποφασιστικά βήματα για να καλύψουν αυτό το χάσμα στην επόμενη MEPC. Τονίζει δε ότι είναι επιτακτική ανάγκη να καταστούν τα έργα πράσινης ενέργειας οικονομικά βιώσιμα στη βάση Well-to-Wake βραχυπρόθεσμα, ενώ ταυτόχρονα να διασφαλιστεί μια δίκαιη και ισότιμη μετάβαση.
Καταλήγοντας ο κ. Clerc τονίζει ότι «ενώνοντας τις δυνάμεις μας σε έναν φιλόδοξο μηχανισμό τιμολόγησης, μπορούμε να μετατρέψουμε τη φιλοδοξία σε δράση – όχι μόνο για να επιτύχουμε τους στόχους μας για τη βιωσιμότητα, αλλά και για να προστατεύσουμε τον πλανήτη μας και να στηρίξουμε όλους όσους εξαρτώνται από αυτόν».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο νηογνώμονας Lloyd’s Register (LR) γνωστοποίησε τη δημιουργία του Digital Maturity Framework και Index, το οποίο απαρτίζεται από ένα καινοτόμο πλαίσιο και δείκτη αξιολόγησης…
Ακόμα ένα σημαντικό βήμα με άξονα την υιοθέτηση υβριδικών τεχνολογιών πρόωσης στη ναυτιλία πραγματοποιεί η NYK με τη συνεργασία της Maehata Shipbuilding Corporation. Οι…
Στους δυτικούς λιμένες της αναμένεται να στραφεί η Ρωσία τον Οκτώβριο για τις εξαγωγές πετρελαίου της, οι οποίες εκτιμώνται αυξημένες, καθώς η εγχώρια ζήτηση…
Με εξαιρετική επιτυχία πραγματοποιήθηκε και φέτος η ετήσια διοργάνωση «Καλές θάλασσες με υγεία και ασφάλεια», από τη Daskalakis congress & trv . Στο κατάμεστο…
«Οι γερμανικές επενδύσεις στην Κίνα κατέγραψαν νέο ρεκόρ στο πρώτο εξάμηνο του 2024, συνεχίζοντας την ανοδική τάση τους από το 2023, όταν τα επίπεδα…
H είσπραξη του λιμενικού τέλους, που αποδίδεται μέσα από το ακτοπλοϊκό εισιτήριο στους φορείς των λιμένων, θα πρέπει να έχει αποκλειστικά ανταποδοτικό χαρακτήρα στους…
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να αποτρέπουν τους δασμούς στα εισαγόμενα στην ΕΕ αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, επενδύοντας στην ΕΕ, στον…
Η τεχνολογία Wing-in-Ground Effect (WIGE) συνεχίζει να κερδίζει έδαφος στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών, προσφέροντας ταχύτητα και αποδοτικότητα που υπερβαίνουν τα συμβατικά σκάφη. Αξιοποιώντας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ