Loading: News Submenu
Header Scripts Init

ΣΕΕΝ: Αναγκαία η βελτίωση των υποδομών στους λιμένες της Ελλάδας

ΣΕΕΝ: Αναγκαία η βελτίωση των υποδομών στους λιμένες της Ελλάδας

Email
LinkedIn
Facebook
X

H είσπραξη του λιμενικού τέλους, που αποδίδεται μέσα από το ακτοπλοϊκό εισιτήριο στους φορείς των λιμένων, θα πρέπει να έχει αποκλειστικά ανταποδοτικό χαρακτήρα στους χρήστες, επισημαίνει ο πρόεδρος των ακτοπλόων Διονύσης Θεοδωράτος.

Με αφορμή την παρουσίαση της ετήσιας έκθεσης της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού όπου παρουσιάστηκαν  οι σημαντικότερες ελλείψεις σε 102 λιμένες της χώρας σε ειδική εκδήλωση στο ΕΒΕΠ,  ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας,  ζήτησε να σταματήσουν οι ποινικές διώξεις και συλλήψεις των πλοιάρχων, που ασκούνται και πραγματοποιούνται σε  όλες τις περιπτώσεις όταν υπάρχουν καταγγελίες για ναυτικά συμβάντα η μικροατυχήματα που προκαλούνται όμως από  παραλείψεις και ανεπάρκειες στις λιμενικές υποδομές.

Ο κ. Θεοδωράτος υπογράμμισε ότι στο ακτοπλοϊκό εισιτήριο περιλαμβάνεται και το τέλος για το λιμενικό ταμείο, και  αυτό το έσοδο από όλα τα πλοία μέλη του ΣΕΕΝ φτάνει ετησίως  περίπου τα 30 με 35 εκατ. ευρώ.

«Σε ένα μόνο κεντρικό νησί των Κυκλάδων το λιμενικό ταμείο εισπράττει πάνω από 1,7 εκατ. ευρώ το χρόνο και το ίδιο συμβαίνει και για άλλα νησιά. Φανταστείτε αυτά τα χρήματα κάθε τρία χρόνια να επενδύονταν αποκλειστικά μόνο σε λιμενικές υποδομές πόσο πράγματα θα είχαν αλλάξει» υπογράμμισε ο πρόεδρος των ακτοπλόων.

Έθεσε επίσης το σημαντικό ζήτημα της γραφειοκρατίας και των πολλών συναρμοδιοτήτων που αφορούν το θέμα των λιμενικών υποδομών, αναφέροντας ως παράδειγμα ότι το έργο για την  αποκατάσταση του λιμανιού της Αστυπάλαιας, που έχει υποστεί καθίζηση εδώ και τέσσερα χρόνια ακόμα δεν έχει αδειοδοτηθεί.

«Αισθάνομαι ότι γυρίζουμε γύρω από τον εαυτό μας», καθώς έρχονται οι ακτοπλοϊκές εταιρείες όταν υποβάλλουν δήλωση δρομολόγησης και περιμένουν έγκριση, ενώ την ίδια ώρα οι  εκπρόσωποι των εταιρειών υπογράφουν ότι τα λιμάνια είναι κατάλληλα σε υποδομές, με τους πλοιάρχους τελικά να παίρνουν την ευθύνη, ενώ κανείς άλλος δεν έχει καμία υποχρέωση για το θέμα της ασφάλειας”, δήλωσε ο κ. Θεοδωράτος.

«Αυτό πρόσθεσε έχει ως αποτέλεσμα, βάσει του άρθρου 291 του Ποινικού Κώδικα, οτιδήποτε καταγγελθεί και ειπωθεί ως επικίνδυνο για την ασφάλεια, να συλλαμβάνεται ο πλοίαρχος, στη συνέχεια να λοιδορείται η ακτοπλοϊκή εταιρεία και η ελληνική σημαία αλλά και ο ελληνικός τουρισμός στη συνέχεια».

Ο πρόεδρος των ακτοπλόων αναφερόμενος στα σημαντικά προβλήματα των λιμενικών υποδομών είπε ότι δεν είναι μόνο οι πλοίαρχοι που αντιμετωπίζουν τις πολύ δύσκολες συνθήκες λόγω των απρόβλεπτων καιρικών συνθηκών στα λιμάνια.

«Η έλλειψη οργανωμένων χώρων παραμονής για έναν επιβάτη στο λιμάνι  που είναι ώρα κάτω από το λιοπύρι τη βροχή και το κρύο και  δίνει μάχη για να μπει στο πλοίο λόγω του έντονου κυματισμού έχει ως αποτέλεσμα τον εκνευρισμό του κάτι που το αντιμετωπίζουν καθημερινώς όλα τα πληρώματα».

Σε αυτό το σημείο ο κ. Θεοδωράτος είπε ότι ο σύνδεσμος των ακτοπλόων είναι πολύ υπερήφανος για τους Έλληνες ναυτικούς και τους πλοιάρχους και τους εκφράζει πάντα την απεριόριστη ευγνωμοσύνη του αλλά θα πρέπει να υπάρξει κοινή προσπάθεια όλων ώστε να λυθούν τα απλά θέματα της καθημερινότητας.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Email
LinkedIn
Facebook
X

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Σχετικά Άρθρα

«Καλές θάλασσες με υγεία  και ασφάλεια»: Ο ανθρώπινος παράγοντας στη ναυτιλία στο προσκήνιο

Με εξαιρετική επιτυχία πραγματοποιήθηκε και φέτος η ετήσια διοργάνωση «Καλές θάλασσες με υγεία  και ασφάλεια», από τη Daskalakis congress & trv . Στο κατάμεστο…

Δασμοί ΕΕ στα κινεζικά οχήματα: Η «λύση» του CEO του Ομίλου Volkswagen

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να αποτρέπουν τους δασμούς στα εισαγόμενα στην ΕΕ αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, επενδύοντας στην ΕΕ, στον…

Η τεχνολογία WIGE φέρνει επανάσταση στις θαλάσσιες μεταφορές

Η τεχνολογία Wing-in-Ground Effect (WIGE) συνεχίζει να κερδίζει έδαφος στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών, προσφέροντας ταχύτητα και αποδοτικότητα που υπερβαίνουν τα συμβατικά σκάφη. Αξιοποιώντας…

Στοίχημα $28,5 δισ. του Ηνωμένου Βασιλείου για τη δέσμευση άνθρακα

Στις προοπτικές των συστημάτων δέσμευσης και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα εστιάζει το Ηνωμένο Βασίλειο, προσβλέποντας στη διάθεση κεφαλαίων ύψους $28,5 δισ., σε μια περίοδο…

Αποκτήστε το τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
.naftika_cp_inline-a, .naftika_cp_inline-b { display: none; }