Η τεχνολογία Wing-in-Ground Effect (WIGE) συνεχίζει να κερδίζει έδαφος στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών, προσφέροντας ταχύτητα και αποδοτικότητα που υπερβαίνουν τα συμβατικά σκάφη. Αξιοποιώντας το φαινόμενο της επίδρασης εδάφους (ground effect), τα σκάφη WIGE πετούν σε χαμηλό ύψος πάνω από την επιφάνεια του νερού, μειώνοντας την αεροδυναμική αντίσταση και αυξάνοντας την ενεργειακή τους αποδοτικότητα. Αυτή η επαναστατική τεχνολογία βρίσκεται πλέον στο επίκεντρο μιας νέας στρατηγικής συνεργασίας μεταξύ της Sea Cheetah Corporation και της H3 Dynamics, η οποία υπόσχεται να αναμορφώσει τις θαλάσσιες μεταφορές με την εισαγωγή υδρογονο-ηλεκτρικών συστημάτων πρόωσης.
Η Sea Cheetah Corporation, γνωστή για τις καινοτομίες της στον τομέα των σκαφών WIGE, ανακοίνωσε στις 30 Σεπτεμβρίου 2024 τη συνεργασία της με τη γαλλική H3 Dynamics, πρωτοπόρο στην τεχνολογία πράσινου υδρογόνου. Αυτή η σύμπραξη στοχεύει στην ανάπτυξη του πρώτου υδρογονο-ηλεκτρικού σκάφους επίδρασης εδάφους παγκοσμίως. Το σκάφος αυτό θα συνδυάζει την υψηλή ταχύτητα με το χαμηλό κόστος και τη φιλική προς το περιβάλλον λειτουργία των ναυτικών σκαφών. Τα σκάφη της Sea Cheetah θα χρησιμοποιούν ένα υβριδικό σύστημα πρόωσης, που βασίζεται σε κυψέλες υδρογόνου, προσφέροντας δέκα φορές μεγαλύτερη αποδοτικότητα καυσίμου σε σχέση με τα αεροσκάφη και τρεις φορές μεγαλύτερη ικανότητα μεταφοράς φορτίου σε σύγκριση με τα ανταγωνιστικά σκάφη.
Πέρα από την τεχνολογία πρόωσης, το έργο επεκτείνεται και στην υποστήριξη των ενεργειακών αναγκών του στόλου. Η Sea Cheetah και η H3 Dynamics θα αναπτύξουν μικρές, τοπικές μονάδες παραγωγής πράσινου υδρογόνου, που θα φέρουν τις ονομασίες Sea Cheetah H2Hub™ και H2 Hub Micro™. Αυτές οι μονάδες θα παράγουν υδρογόνο από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, επιτρέποντας γρήγορο ανεφοδιασμό και μειώνοντας την εξάρτηση από κεντρικά δίκτυα παραγωγής.
Η πρωτοβουλία αυτή, που συνδυάζει την καινοτομία των υδρογονο-ηλεκτρικών σκαφών με την τοπική παραγωγή πράσινου υδρογόνου, δημιουργεί τις προϋποθέσεις για μια βιώσιμη και οικολογική λύση στα παγκόσμια δίκτυα μεταφορών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ακόμα ένα σημαντικό βήμα με άξονα την υιοθέτηση υβριδικών τεχνολογιών πρόωσης στη ναυτιλία πραγματοποιεί η NYK με τη συνεργασία της Maehata Shipbuilding Corporation. Οι…
Με ανακοίνωσή του το International Chamber of Shipping (ICS) εκφράζει την ικανοποίησή του για την περαιτέρω πρόοδο που έχει επιτευχθεί όσον αφορά την ανάπτυξη…
Στους δυτικούς λιμένες της αναμένεται να στραφεί η Ρωσία τον Οκτώβριο για τις εξαγωγές πετρελαίου της, οι οποίες εκτιμώνται αυξημένες, καθώς η εγχώρια ζήτηση…
Με εξαιρετική επιτυχία πραγματοποιήθηκε και φέτος η ετήσια διοργάνωση «Καλές θάλασσες με υγεία και ασφάλεια», από τη Daskalakis congress & trv . Στο κατάμεστο…
«Οι γερμανικές επενδύσεις στην Κίνα κατέγραψαν νέο ρεκόρ στο πρώτο εξάμηνο του 2024, συνεχίζοντας την ανοδική τάση τους από το 2023, όταν τα επίπεδα…
H είσπραξη του λιμενικού τέλους, που αποδίδεται μέσα από το ακτοπλοϊκό εισιτήριο στους φορείς των λιμένων, θα πρέπει να έχει αποκλειστικά ανταποδοτικό χαρακτήρα στους…
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να αποτρέπουν τους δασμούς στα εισαγόμενα στην ΕΕ αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, επενδύοντας στην ΕΕ, στον…
Στις προοπτικές των συστημάτων δέσμευσης και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα εστιάζει το Ηνωμένο Βασίλειο, προσβλέποντας στη διάθεση κεφαλαίων ύψους $28,5 δισ., σε μια περίοδο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ