Νέες κατευθυντήριες γραμμές για την ασφαλή μεταφορά κάρβουνου σε containers εξέδωσε το Cargo Incident Notification System (CINS) σε συνεργασία με το International Group of P&I Clubs και το TT Club.
Στην εν λόγω έκθεση σημειώνεται ότι η παγκόσμια παραγωγή ξυλάνθρακα για τις εγχώριες και τις εξαγωγικές αγορές υπερβαίνει τους 50 εκατ. τόνους ετησίως. Από τα αρχεία περιστατικών που δημιούργησαν τα μέλη του CINS, είναι γνωστό ότι υπήρξαν τουλάχιστον 68 περιστατικά πυρκαγιάς σε πλοία μεταξύ Ιανουαρίου 2015 και Δεκεμβρίου 2022. Τα περισσότερα από αυτά τα περιστατικά προκλήθηκαν από λανθασμένα δηλωμένο φορτίο και ως εκ τούτου ο μεταφορέας δεν γνώριζε τους κινδύνους που παρουσιάζονταν.
Στον εν λόγω οδηγό περιγράφονται οι κανονιστικές απαιτήσεις για τη θαλάσσια μεταφορά κάρβουνου και προτείνονται πρόσθετα μέτρα προφύλαξης. Περιέχει επίσης τις διατάξεις που προβλέπονται στους κανονισμούς για τα επικίνδυνα εμπορεύματα στη θάλασσα για τη μεταφορά αυτού του δυνητικά εύφλεκτου εμπορεύματος, το οποίο συνήθως μεταφέρεται σε χύδην μορφή, εξηγώντας τα μέτρα αυτά και παρέχοντας πρόσθετες οδηγίες για όλους όσοι εμπλέκονται σε αυτή την πολύπλοκη διεθνή αλυσίδα εφοδιασμού.
H στοιβασία, η δήλωση και η μεταφορά του ξυλάνθρακα πρέπει να συμμορφώνονται με τον IMDG. Σημαντικές νέες διατάξεις έχουν συμφωνηθεί από τον ΙΜΟ (Τροποποίηση 42-24) και θα τεθούν σε μεταβατική ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2025, ενώ η υποχρεωτική συμμόρφωση θα έχει ισχύ από το 2026. Η τροποποίηση σημαίνει ότι ο ξυλάνθρακας δεν θα εξαιρείται των απαιτήσεων του IMDG. Ωστόσο, οι κατευθυντήριες γραμμές συνιστούν ανεπιφύλακτα την έγκαιρη υιοθέτηση των νέων κανονισμών και εξηγούν λεπτομερώς πώς μπορεί να επιτευχθεί η συμμόρφωση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις προοπτικές υιοθέτησης πυρηνικής πρόωσης στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου εστιάζει έρευνα, καθώς η ναυτιλία βρίσκεται μπροστά στο δύσβατο μονοπάτι της αποανθρακοποίησης. Ειδικότερα,…
Νωχελική φέρεται να παραμένει η ζήτηση για LNG carriers, τόσο ανατολικά όσο και δυτικά του Σουέζ, με τους ναύλους να βρίσκονται σε αρκετά χαμηλότερα…
Έντονο παραμένει το επενδυτικό ενδιαφέρον για τη ναυπήγηση πλοίων, με τα νοτιοκορεατικά ειδησεογραφικά μέσα στις 2 Οκτωβρίου να ανακοινώνουν πως τα εγχώρια ναυπηγεία εξασφάλισαν…
Απότομα ανοδική μπορεί να χαρακτηριστεί η πορεία των ναύλων των LPG carriers μεγαλύτερου μεγέθους, και δη των VLGCs. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής…
Στη MEPC 82, που έλαβε χώρα μεταξύ 30 Σεπτεμβρίου και 4 Οκτωβρίου, ο ΙΜΟ ενέκρινε ψήφισμα για τον ορισμό των νησιών Nusa Penida και…
To LNG αποτέλεσε το κορυφαία προτιμητέο ναυτιλιακό καύσιμο για τα πλοία που παραγγέλθηκαν τον περασμένο Σεπτέμβριο, σύμφωνα με δεδομένα του Alternative Fuels Insights platform…
Την ανιούσα έχει πάρει η ζήτηση για επιβατικές μεταφορές το 2024 σε παγκόσμια κλίμακα, με τον Αύγουστο να μην συνιστά εξαίρεση, οπότε και σε…
Στην πυρηνική ενέργεια θα συνεχίζει να βασίζεται σημαντικά η Ρωσία όσον αφορά την ενεργειακή επάρκειά της, καθώς η Μόσχα σχεδιάζει αύξηση της ηλεκτροπαραγωγικής ικανότητάς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ