Στις προοπτικές υιοθέτησης πυρηνικής πρόωσης στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου εστιάζει έρευνα, καθώς η ναυτιλία βρίσκεται μπροστά στο δύσβατο μονοπάτι της αποανθρακοποίησης.
Ειδικότερα, η ULC-Energy εκπόνησε έρευνα σε συνεργασία με τη C-Job Naval Architects, για να αναλύσουν εις βάθος τις επιπλοκές σε επίπεδο σχεδίασης, αλλά και σε οικονομικό επίπεδο, της υιοθέτησης πυρηνικού αντιδραστήρα σε ένα Newcastlemax bulk carrier.
Τα ευρήματα της μελέτης δείχνουν ότι οι αλλαγές που πρέπει να γίνουν στη δομή και στη σχεδίαση ενός πλοίου για την ασφαλή υιοθέτηση ενός αντιδραστήρα δεν θα έχουν σημαντικό αντίκτυπο στη χωρητικότητα του πλοίου.
Επιπλέον, η πυρηνική πρόωση φέρεται να προσφέρει τα χαμηλότερα λειτουργικά κόστη ανά τόνο μεταφερόμενου φορτίου, σημαντικά χαμηλότερα έναντι εναλλακτικών όπως η αμμωνία ή τα συμβατικά καύσιμα. Παρότι υπάρχει υψηλό επενδυτικό κόστος, ένα Newcastlemax πυρηνικής πρόωσης θα έπλεε γρηγορότερα, μακρύτερα και ασφαλέστερα, δίχως να εκπέμπει αέρια του θερμοκηπίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για τη μείωση της ρύπανσης από πλοία ανοικτής θαλάσσης και τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα στον χώρο του λιμένα προχωρούν σε συνεργασία η…
Την προκήρυξη του διαγωνισμού για την ηλεκτρική διασύνδεση Κορίνθου – Κω, έργο που είναι κομβικό για την διασύνδεση των Δωδεκανήσων με το ηπειρωτικό δίκτυο,…
Καθώς η διασφάλιση της επισιτιστικής ασφάλειας παραμένει προτεραιότητα για την Κίνα, νέο ιστορικό υψηλό αναμένεται να καταγράψει η εγχώρια παραγωγή καλαμποκιού. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
H υπ’ αριθμόν 100.000 εμπορευματική αμαξοστοιχία ανάμεσα στην Κίνα και την Ευρώπη αναχώρησε τις πρωινές ώρες της Παρασκευής 15 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας ένα σημαντικό ορόσημο…
Οι πρωτοβουλίες της Maersk με επίκεντρο τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος των πλοίων της συνεχίζονται, με τον κολοσσό των τακτικών γραμμών να καταγράφει ένα…
Στη συνεργασία των Διαχειριστών Ελλάδας και Γερμανίας για τον ηλεκτρικό διάδρομο που θα συνδέσει τις δύο χώρες, Green Aegean Interconnector, αναφέρθηκε από το βήμα…
Σε «μήλον της έριδος» για συνολικά έντεκα εταιρείες έχει εξελιχθεί ο λιμένας Grand Faw στο Ιράκ, ο οποίος αναμένεται να αποτελέσει το αντίπαλον δέος…
Μεγάλη απήχηση στις ναυτιλιακές εταιρείες καταγράφει μέχρι στιγμής η νέα υπηρεσία «Crew Change Service», που εγκαινίασε πρόσφατα η Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ (SCA).…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ