Στις προοπτικές υιοθέτησης πυρηνικής πρόωσης στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου εστιάζει έρευνα, καθώς η ναυτιλία βρίσκεται μπροστά στο δύσβατο μονοπάτι της αποανθρακοποίησης.
Ειδικότερα, η ULC-Energy εκπόνησε έρευνα σε συνεργασία με τη C-Job Naval Architects, για να αναλύσουν εις βάθος τις επιπλοκές σε επίπεδο σχεδίασης, αλλά και σε οικονομικό επίπεδο, της υιοθέτησης πυρηνικού αντιδραστήρα σε ένα Newcastlemax bulk carrier.
Τα ευρήματα της μελέτης δείχνουν ότι οι αλλαγές που πρέπει να γίνουν στη δομή και στη σχεδίαση ενός πλοίου για την ασφαλή υιοθέτηση ενός αντιδραστήρα δεν θα έχουν σημαντικό αντίκτυπο στη χωρητικότητα του πλοίου.
Επιπλέον, η πυρηνική πρόωση φέρεται να προσφέρει τα χαμηλότερα λειτουργικά κόστη ανά τόνο μεταφερόμενου φορτίου, σημαντικά χαμηλότερα έναντι εναλλακτικών όπως η αμμωνία ή τα συμβατικά καύσιμα. Παρότι υπάρχει υψηλό επενδυτικό κόστος, ένα Newcastlemax πυρηνικής πρόωσης θα έπλεε γρηγορότερα, μακρύτερα και ασφαλέστερα, δίχως να εκπέμπει αέρια του θερμοκηπίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Νέες κατευθυντήριες γραμμές για την ασφαλή μεταφορά κάρβουνου σε containers εξέδωσε το Cargo Incident Notification System (CINS) σε συνεργασία με το International Group of…
Νωχελική φέρεται να παραμένει η ζήτηση για LNG carriers, τόσο ανατολικά όσο και δυτικά του Σουέζ, με τους ναύλους να βρίσκονται σε αρκετά χαμηλότερα…
Έντονο παραμένει το επενδυτικό ενδιαφέρον για τη ναυπήγηση πλοίων, με τα νοτιοκορεατικά ειδησεογραφικά μέσα στις 2 Οκτωβρίου να ανακοινώνουν πως τα εγχώρια ναυπηγεία εξασφάλισαν…
Απότομα ανοδική μπορεί να χαρακτηριστεί η πορεία των ναύλων των LPG carriers μεγαλύτερου μεγέθους, και δη των VLGCs. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής…
Στη MEPC 82, που έλαβε χώρα μεταξύ 30 Σεπτεμβρίου και 4 Οκτωβρίου, ο ΙΜΟ ενέκρινε ψήφισμα για τον ορισμό των νησιών Nusa Penida και…
To LNG αποτέλεσε το κορυφαία προτιμητέο ναυτιλιακό καύσιμο για τα πλοία που παραγγέλθηκαν τον περασμένο Σεπτέμβριο, σύμφωνα με δεδομένα του Alternative Fuels Insights platform…
Την ανιούσα έχει πάρει η ζήτηση για επιβατικές μεταφορές το 2024 σε παγκόσμια κλίμακα, με τον Αύγουστο να μην συνιστά εξαίρεση, οπότε και σε…
Η επίσκεψη της Υφυπουργού Ναυτιλίας της Κύπρου, Μαρίνας Χατζημανώλη, στα γραφεία της HELMEPA, στις 19 Σεπτεμβρίου 2024, αναδεικνύει και ενισχύει περαιτέρω τη μακρόχρονη συνεργασία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ