Τα λιμάνια στην Ανατολική Ακτή των Ηνωμένων Πολιτειών και στον Κόλπο του Μεξικού άρχισαν χθες, Πέμπτη, το βράδυ (τοπική ώρα) να επαναλειτουργούν, αφού οι λιμενεργάτες και οι εργοδότες κατέληξαν σε μισθολογική συμφωνία για τη διευθέτηση της μεγαλύτερης απεργιακής κινητοποίησης του κλάδου εδώ και σχεδόν μισό αιώνα, όμως θα χρειαστεί χρόνος για να μειωθούν οι ουρές των πλοίων που έχουν σχηματισθεί.
Τουλάχιστον 54 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έκαναν ουρά έξω από τα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής και του Κόλπου του Μεξικού εδώ και τρεις ημέρες, καθώς η απεργία εμπόδιζε να ξεφορτωθούν και απειλούσε με ελλείψεις σε προϊόντα από μπανάνες μέχρι εξαρτήματα αυτοκινήτων. Ο αριθμός αυτός είχε ανακοινωθεί από την Everstream Analytics για τις 4:00 μ.μ. (τοπική ώρα, 23:00 ώρα Ελλάδας), ενώ επρόκειτο να αφιχθούν περισσότερα πλοία.
Το εργατικό συνδικάτο International Longshoremen’s Association (ILA) και ο σύνδεσμος εργοδοτών United States Maritime Alliance (USMX) ανακοίνωσαν τη συμφωνία και τον άμεσο τερματισμό της απεργίας αργά χθες, Πέμπτη, το βράδυ (τοπική ώρα). Σύμφωνα με πηγές, συμφώνησαν σε αύξηση μισθών γύρω στο 62% σε διάστημα έξι ετών, η οποία θα οδηγήσει σε αύξηση των μέσων μισθών σε περίπου 63 δολάρια την ώρα, από 39 δολάρια την ώρα.
Οι μετοχές ναυτιλιακών εταιρειών σημείωσαν σήμερα σημαντική πτώση σε όλη την Ασία καθώς η συμφωνία, η οποία ήρθε πολύ συντομότερα απ’ ό,τι αναμενόταν, μείωσε τις προοπτικές για αύξηση των μεταφορικών.
«Επενδυτές που ήλπιζαν σε μια βραχυπρόθεσμη αύξηση των τιμών των μεταφορικών, οι οποίες έχουν καθοδική τάση, πωλούν μετοχές καθώς η απεργία έληξε», λέει ο Γιανγκ Τζι-χουάν, αναλυτής στην Daisyhin Securities στη Σεούλ.
Το ILA κήρυξε την Τρίτη την απεργία 45.000 λιμενεργατών, τη μεγαλύτερη απεργιακή κινητοποίησή τους από το 1977, η οποία παρέλυσε τη λειτουργία 36 λιμανιών από το Μέιν μέχρι το Τέξας. Αναλυτές της JP Morgan είχαν δηλώσει πως η απεργία κόστιζε στην αμερικανική οικονομία γύρω στα 5 δισεκατομμύρια δολάρια την ημέρα.
Τα δύο μέρη πρόκειται πάντως να επαναλάβουν τις συνομιλίες, επειδή «συμφώνησαν να παρατείνουν τη σύμβαση-πλαίσιο μέχρι τις 15 Ιανουαρίου 2025 και να επιστρέψουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων για να διαπραγματευθούν όλα τα άλλα εκκρεμή ζητήματα», αναφέρεται στην κοινή ανακοίνωση που εκδόθηκε από το ILA και τον USMX.
«Έχουν τις επόμενες 90 ημέρες για να τα διευθετήσουν όλα», δήλωσε χθες το βράδυ ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν στους δημοσιογράφους.
Λίγο νωρίτερα ο αμερικανός πρόεδρος είχε χαιρετίσει με ανακοίνωσή του αυτή τη συμφωνία, λέγοντας πως θα επιτρέψει «να επαναλειτουργήσουν τα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής και του Κόλπου» και πως «αντιπροσωπεύει μια κρίσιμης σημασίας πρόοδο πως μια σταθερή σύμβαση».
Ο Μπάιντεν είχε επίσης ευχαριστήσει «τους συνδικαλισμένους εργάτες, τους μεταφορείς και τους διαχειριστές των λιμανιών που ενεργούν με πατριωτισμό για να ανοίξουν και πάλι τα λιμάνια μας και να εξασφαλισθεί η διαθεσιμότητα προμηθειών, οι οποίες είναι ουσιαστικής σημασίας για την αποκατάσταση και την ανοικοδόμηση μετά τον κυκλώνα Ελίν».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Tα Clean Energy Marine Hubs (CEM Hubs) καλωσόρισαν την κυβέρνηση της Ελλάδας και τους νέους εταίρους ABS, Lloyd’s Register Maritime Decarbonisation Hub, OCIMF και…
Για ακόμα μία εβδομάδα συνεχίστηκε η πτώση των ναύλων των containerships, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να διαμορφώνεται στα $3.489/FEU, έπειτα από…
Το γεωπολιτικό θερμόμετρο στη Μέση Ανατολή συνεχίζει να σκαρφαλώνει, καθώς το Ισραήλ επιχειρεί στον Λίβανο, ενώ το Ιράν εξαπέλυσε πυραυλική επίθεση ενάντια του Ισραήλ.…
Ένα καινοτόμο σύστημα παροχής καυσίμου αμμωνίας, το οποίο μπορεί να εγκατασταθεί τόσο σε υπάρχοντα πλοία όσο και σε νέα, έχει λάβει Έγκριση επί της…
Κόντρα έχει ξεσπάσει στη Νότια Κορέα, με τον χάλυβα ‒και συγκεκριμένα τις χαλύβδινες πλάκες‒ να βρίσκεται στο επίκεντρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρουν νοτιοκορεατικά ειδησεογραφικά…
Η κολομβιανή δημόσια επιχείρηση πετρελαίου Ecopetrol και ο βραζιλιάνικος κολοσσός του ενεργειακού τομέα Petrobras ανακοίνωσαν χθες Πέμπτη την ανακάλυψη «τεράστιου» υπεράκτιου κοιτάσματος φυσικού αερίου,…
Η χαμηλή στάθμη των υδάτων στη Διώρυγα του Παναμά δημιούργησε σκοπέλους στις θαλάσσιες μεταφορές, αποτελώντας ακόμα έναν παράγοντα που περιόρισε την ταχύτητα μετατόπισης πλοίων…
Οι τεχνολογίες αιολικής πρόωσης γίνονται ολοένα και πιο αναγκαίες, καθώς οι πλοιοκτήτες καλούνται να συμμορφωθούν με τους αυστηρούς διεθνείς κανονισμούς για τη μείωση των…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ